اعتراض عیسی امینی به آرم سینه جدید مرکز وکلای قوه قضاییه

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز:

این اقدام واجد وصف مجرمانه است

پایگاه خبری اختبار- رییس کانون وکلای دادگستری مرکز نسبت به استفاده وکلای عضو مرکز وکلای قوه قضاییه از آرم سینه‌ای مشابه آنچه توسط وکلای کانون وکلا بر سینه‌شان نصب می‌کنند، انتقاد کرد.

به گزارش اختبار، غیسی امینی ضمن انتشار تصویر آرم جدید ساخت مرکز وابسته به قوه قضاییه و با اشاره به هجمه‌های اخیر نسبت به کانون‌های وکلا در حساب اینستاگرام خود نوشت:

رییس جدید مرکز امور مشاوران به بهانه تغییر آرم آن مرکز، آن هم بدون مجوز، شبیه به آرم یکصدساله کانون‌ وکلا ساخته و امروز هم آرم سینه را هم رنگ و شبیه و نزدیک به آرم سینه وکلای دادگستری ساخت که این اقدام اخیر غیرقابل باور بوده است. چنین  رفتار بهت آوری، این شبهه را القا می کند که گویی دیگر این تفکر نه خود را مقید و نیازمند به نظارت می‌دانند و نه توجه کافی به رعایت اصول دارند.

هر چند در مورد آرم سینه، نظر به تقدیم دادخواست به مرجع صالح و جمع آوری و جلوگیری از آن است ولی کدام منطق می پذیرد که این مرکز وابسته به قوه قضاییه بتواند اینگونه و بی پروا به نهاد مدنی متعرض شود. نهاد مدنی مستظهر به قدرت نیست ولی ضامن بقای نظام های سیاسی، اقتصادی و یا قضایی هر کشور است. چه شد که یک گروه خاص در مجلس و رسانه‌هایی و در این جا و در جاهای دیگر بتوانند بی واهمه اقدام کنند؟ اتفاقا ما برای مبارزه با فساد انتظار مداخله از سوی قوه قضاییه را داریم که همواره همراه ما بوده‌اند.

طبعا تبدیل نهاد مدنی به نهاد دولتی و شبه دولتی و تضعیف آن در این درجه و آشکار و برداشتن میراث‌های آن، خود موجب فساد است و امیدوارم صدای شکستن این نهاد مدنی بازمانده از تاریخ حقوق کشور به گوش بزرگان برسد. به نظر شما نهاد مدنی با این همه اشتیاق در جهت کمک به قوه قضاییه برای اجرای اهداف عالی، قادر به حفظ خود است که حال بتواند در مبارزه با فساد یاری سازد؟

به زودی، اینجانب و برخی از مدیران نهاد وکالت، نامه‌ای را خواهیم نگاشت که حاوی دغدغه‌ها و تصمیماتی بوده وقوه قضاییه را از مسایل جاری و خطرات جدی مربوط به آن آگاه خواهیم ساخت و امیدوارم، اقدام فوری در احقاق حقوق این نهاد مدنی مبذول گردد.

صرف‌نظر از مورد خاص، بدترین فساد، تعرض آشکار به اصول و اخلاق است که فسادهای بزرگ در واقع نتیجه خواسته یا ناخواسته آن هستند. آنهایی که در گذشته، با قدرت و منصب و به طور آشکار، اصول را نقض نمودند در این روزها، در چنگال عدالت قرار گرفتند و قطعا درس عبرتی برای بنده و هر کسی در آینده خواهد بود.

قبل از مبارزه با فساد باید از زمینه فساد پیشگیری کرد که انسان‌های خوب یا بد گرفتار نشوند.

 

تصاویر استوری حساب اینستاگرام دکتر عیسی امینی:

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳۱ دیدگاه ها

  1. اقای امینی دعواهای کودکانه رو کنار بذارید، مساله مهمتر حل مشکلات مردم است. اقای امیر حسام قانون رو قوه مقننه مینویسه نه من و شما که در خطاب به نهاد شریف ومحترمی مثل مرکز وکلای قوه از لفظ بی قانون استفاده می کنید منطق زیبای شما رو هم دیدیم .

  2. باعث شرمساری ست که نهادی که نامش نشانگر تضاد و تعارض با قانون، علم، عقل و منطق است(آن هم پس از تغییرات متعدد) و بر اساس ایین نامه ای تاریخ گذشته فعالیت میکند اینگونه به مهمترین نهاد مدنی کشور می تازد و عده ای اینگونه برای توجیه خود شریک در این ظلم بزرگ می شوند.
    مطلبی که دکتر امینی ذکر فرمودند شاید در نگاه افراد ظاهر بین که توانایی عمیق شدن در کنه مسئله راندارند سطحی به نظر برسد. اما در حقیقت حرکتی خزنده و موذیانه برای تجاوز به نهاد(حقیقی) وکالت و تضعیف و سپس نابودی ان است

  3. چقدر شباهت؟؟!!!!!! اقای امینی دنبال چه ایرادها و مسایلی هستید شما احتمالا کار دیگری تو کانون ندارید، هیچ شباهتی بین این دو ارم نیست، مرکز وکلای قوه قضاییه بسیار فعال و دقیق است و به فکر ارتقای بیشتر وکلا، و اجرای عدالت ،علی الخصوص با امدن اقای بهادری که قابل تحسین است. وهمیشه کار قانونی و دقیق انجام داده و میدهد. شما هم کمی منطقی تر به موضوع بنگرید.

  4. سلام. اگر این تصاویره شباهتی بهم ندارند و متفاوتند ازهم در جزئیات. کلی و از دور نگریستن چنین شباهتی القاء میشود ظاهرا. بهرحال اصل قضیه یعنی محمل قانونی مرکز زیر سواله چه رسد به فرع و آرمش!؟

  5. سلام بر همکاران در قوه قضاییه و کانون بنظر می‌رسد کار به بازیهای بچه گانه کشیده شده……معترض محترم بداند رنگ از علایم و انحصارات نیست که از موارد اعتراض شما بیان شده و در موارد دیگر هم کاملا متفاوت است…..

  6. مرکز مشاوران از اسمش معلومه صرفا برای مشاوره هستند و از ابتدا هم قرار نبود وکیل یا کارشناس باشند ولی الان خودشان را وکیل و یا کارشناس رسمی دادگستری خطاب می کنند.

  7. دوست گرامی، کانون وکلای دادگستری مستقل است و مقام مافوق ندارد. جنابعالی بهتره با دقت ماده یک لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری رو مطالعه کنید! به قول هم رشته ای گرامی آقای سعید، واقعاً لازم است بعضی از دوستان که جزوه‌ای واحد مقدمه علم حقوق رو پاس کردند، کتاب مقدمه علم حقوق استاد فقید جناب آقای دکتر امیرناصر کاتوزیان رو با دقت مطالعه کنند تا این‌که بتونند به صورت صحیح کامنت بگذارند.

  8. سلام. جناب اقای امینی لطفا به فکر کار باشید. مرکز وکلای قوه قضاییه وجودش لازم است. ببخشید جناب امینی لطفا بدانید این ور هم ادم وکیل شدند.

  9. الان ینی مشکل فقط این ارمه اینهمه مسایل مهم وجود داره اونوقت این ارم تقریبا مشابه باید وصف مجرمانه داشته باشه این نهاد رو هر مرجعی که شما دادخواست تخریب انرا دادید تایید کرد این نهاد دیگر ریشه دار شده است با بازی با شاخ و برگ های ان وقت خود را تلف نکنید بجای ان باهم همدل و متحد شوید تا شاید بتوانید اندکی در وضعیت رو به بهبود کشور گامی بردارید اختلاف نباید در یک خانه و خانواده باشد بهرحال باید گوش ب سخن مقامات بالاتر داد و از خودسری ها دست برداشت

  10. درست میگه دکتر امینی. احتمالا دوستان قانون علایم وانحصارات نخوانده اند. که کسی که علامتی را ثبت کرده، حق انحصار دارد وکسی نمیتونه از این حق انحصار استفاده کند

    1. جناب امینی نیز بهتر بود فلسفه ی نماد را نیز ب صورت گذری نگاهی میکرد تا با معانی دایره و … اشنایی پیدا کند و هر ارم مشابهی را نمیتوان ب کانون وکلا نسبت داد تقریبا اکثر ارم ها ب این شکل درست میشود ولی گیر ایشون فقط مرکز وکلاس اگه اینجوری اکثر نهاد ها باید ارم خود را عوض کنند خخخخ

  11. به هم شبیه هستند و متأسفانه از نهادی که به صورت غیرقانونی تأسیس شده جز این نباید انتظار داشت!

  12. این اظهارنظر رئیس فعلی کانون وکلای مرکز مرا یاد این ضرب المثل قدیمی انداخت : ((خانه از پای بست ویران است خواجه در بند نقش ایوان است.))

  13. آقای امینی این دوتا آرم چندان شباهتی بهم ندارند اتفاقا آرم مرکز مشاوران خیلی از آرم کانون قشنگتره دمشون گرم 😀😀😀

  14. اصلا هیچ شباهتی بهم ندارند. بعدشم چرا کانون وکلا میخوادمرکز مشاوران رو تخریب کنه؟ علتش چیه؟ دلتون میخواد همه چی در انحصار شما باشه؟ عجبا

    1. اگر نظرتون از روی بی اطلاعی و ناآگاهی حقوقی هست توصیه میکنم مقدمه علم حقوق دکتر کاتوزیان رو مطالعه کنید. تا با اصول اولیه حقوق آشنا بشید و نظراتتون مفیدتر باشه در آینده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا