اطلاعیه سازمان سنجش درباره جزییات مرحله مصاحبه آزمون دکتری ۱۴۰۰

پایگاه خبری اختبار-  با اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰، داوطلبانی که در کدرشته محل‌های انتخابی حدنصاب نمره علمی لازم را کسب کرده اند می بایست برای اطلاع از نحوه اقدام و زمان مصاحبه به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ذیربط مراجعه نمایند.

به گزارش اختبار سازمان سنجش در اطلاعیه ای از اعلام فهرست اسامی معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت و مدارک مورد نیاز برای شرکت در مرحله بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش عملی آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۰ خبر داد. متن کامل اطلاعیه را در ادامه بخوانید:

اعلام فهرست اسامی معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت و مدارک مورد نیاز برای شرکت در مرحله بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش عملی آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۰

به اطلاع متقاضیانی که براساس کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۰ مجاز به انتخاب رشته گردیده و کدرشته محل‌های انتخابی خود را در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان ثبت نموده‌اند، می‌رساند کارنامه نتیجه انتخاب رشته متقاضیان در روز سه شنبه مورخ ۲۸/۰۲/۱۴۰۰ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قابل مشاهده است. از تمامی متقاضیانی که در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم می‌باشند، دعوت می‌نماید باتوجه به نکات زیر برای اطلاع از نحوه اقدام و زمان مصاحبه به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ذیربط مراجعه نمایند.

۱- منحصراً متقاضیانی می‌توانند نسبت به مراجعه به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای انجام مصاحبه اقدام نمایند که کدرشته محل مربوطه را در فرم انتخاب رشته خود درج نموده و حد نصاب نمره علمی لازم را مطابق کارنامه کسب کرده باشند.

۲- متقاضیانی که براساس کارنامه منتشره در درگاه این سازمان در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم می‌باشند، لازم است مطابق با اطلاعیه دانشگاه های مربوط که از تاریخ چهارشنبه ۲۹/۰۲/۱۴۰۰ در درگاه اطلاع رسانی آنها منتشر می‌گردد به منظور انجام مراحل مختلف مصاحبه اقدام نمایند.

۳- آن‌دسته از متقاضیانی که در مرحله ارزیابی تخصصی شرکت و در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی دوره روزانه آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۴۰۰ قرار گیرند، مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون دکتری سال ۱۴۰۱ نخواهند بود.

۴- شرط ورود متقاضیان رشته امتحانی مدرسی معارف اسلامی (کد ۲۱۸۰) به دانشگاه، علاوه بر کسب نمره علمی لازم توسط دانشگاه مربوط، احراز شرایط عمومی رشته مدرسی معارف اسلامی و نتیجه مصاحبه‌ای است که توسط معاونت امور دفاتر، اساتید و مبلغان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها انجام می شود. لذا لازم است علاوه بر دارا بودن شرایط فوق و همچنین شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون مذکور (دفترچه شماره ۱)، حداکثر تا ۷ روز پس از انتشار این اطلاعیه، برای طی مراحل پذیرش به درگاه اطلاع رسانی معاونت امور دفاتر، اساتید و مبلغان (به نشانی www.asatid.org) مراجعه و ضمن ثبت‌نام در این سامانه، منتظر اعلام زمان مصاحبه از سوی معاونت مذکور باشند. عدم ثبت‌نام در این سامانه به منزله انصراف از تحصیل در این رشته تلقی می‌گردد. در پایان لازم به ذکر است که در گزینش نهایی، وضعیت علمی افرادی که نتیجه مراحل مذکور از سوی معاونت فوق‌الذکر به صورت منفی به این سازمان اعلام گردد، مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

۵- متقاضیانی که در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم به منظور شرکت در مراحل ارزیابی تخصصی توسط دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی هستند، می‌بایست به منظور تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی با مراجعه به لینک مربوط در قسمت مشاهده کارنامه مندرج در درگاه اطلاع رسانی این سازمان، از تاریخ ۲۸/۰۲/۱۴۰۰ لغایت ۱۰/۰۴/۱۴۰۰ ضمن پرداخت مبلغ هشتصد و هشتاد هزار (۸۸۰.۰۰۰) ریال بصورت اینترنتی، فرم بررسی صلاحیت عمومی را تکمیل و کد پیگیری دریافت دارند. کسانی که نسبت به تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی اقدام ننمایند از گزینش نهایی حذف خواهند شد.

۶- گزینش نهایی متقاضیان در هر کدرشته‌محل براساس نمره کل نهایی حاصل از نمره علمی آزمون متمرکز و نمرات مراحل مختلف ارزیابی تخصصی مطابق با نمودار مندرج در بند الف در صفحه ۱۵ دفترچه راهنمای ثبت نام و با توجه به اولویت کدرشته‌محل‌هایی که برای مصاحبه معرفی شده‌اند، انجام می شود.

۷- متقاضیانی که مبادرت به انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی نموده‌اند به منظور اطلاع از نحوه و چگونگی انجام مراحل ارزیابی تخصصی از متقاضیان و سایر مراحل گزینش به درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه مراجعه نمایند.

۸- عدم اقدام و یا مراجعه معرفی شدگان به منظور مصاحبه و انجام مراحل ارزیابی تخصصی به منزله انصراف از پذیرش در آن رشته محل می باشد.

مدارک لازم که متقاضیان دارای حدنصاب می‌بایست آنها آماده و ارائه نمایند:

۱- مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) یا کارنامه ریز نمرات.

تبصره – متقاضیانی که دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی‌ارشد و یا دکتری حرفه‌ای بوده و حداکثر تا تاریخ ۳۱/۰۶/۱۴۰۰ فارغ‌التحصیل می‌شوند (گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک مطابق فرم مندرج در صفحه ۷۰ دفترچه راهنمای شرکت در آزمون مذکور و یا فرم مندرج در صفحه ۱۷۵ دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی).

۲- مدرک کارشناسی (لیسانس) یا کارنامه ریز نمرات.

تبصره ۱- آن‌دسته از متقاضیانی که فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی ناپیوسته می‌باشند علاوه بر مدرک کارشناسی ناپیوسته می‌بایست مدرک کاردانی را نیز ارائه نمایند.

تبصره ۲ – کسانی که به دلائلی قادر به ارائه اصل مدرک یا مدارک‌ مندرج در بندهای ۱ و ۲ فوق نمی‌باشند، لازم است گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک را به همراه داشته باشند.

۳- شناسنامه و یا کارت ملی برای تطبیق مشخصات شناسنامه‌ای معرفی شده با مشخصات اطلاعات ارسالی از سوی این سازمان.

۴- گواهی مبنی بر اینکه عضو هیات علمی «رسمی- قطعی» و یا «رسمی- آزمایشی» دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بوده که به تأیید بالاترین مقام مسئول نیز رسیده باشد، برای آن‌دسته از افرادی که از امتیاز مربی در این آزمون استفاده نموده‌اند. لازم به تاکید است مربیان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی می بایست واجد شرایط مطابق توضیحات صفحه ۱۰ دفترچه راهنمای انتخاب رشته باشند.

تبصره: مربیان دانشگاه آزاد اسلامی تنها با معرفی نامه صادره از سوی مرکز جذب و امور هیات علمی این دانشگاه امکان بهره مندی از این سهیمه را دارا می باشند.

۵- تمامی مستندات مربوط به سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی و تحقیقاتی.

۶-سایر مدارک و مستنداتی که از سوی دانشگاه ها اعلام می‌گردد.

 نحوه اعمال تغییرات در ظرفیت کدرشته محل های مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته

با توجه به اعلام دفتر گسترش آموزش عالی یا مکاتبات واصله از موسسات آموزش عالی، تغییراتی در ظرفیتهای بعضی از کدرشته‌محل ها انجام خواهد شد، بنابراین تعداد قبولی‌ها، براساس ظرفیت نهایی صورت خواهد گرفت.

اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی

بند ۱ شرایط و ضوابط پذیرش در دانشگاه صنعتی مالک اشتر (مندرج در صفحه ۱۶۶) دفترچه راهنمای انتخاب رشته به شرح ذیل اصلاح می گردد:

  «پذیرفته شدگان نهایی در صورت دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و شرایط علمی لازم، به استخدام وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خواهند آمد.» ضمنا خاطر نشان می سازد متقاضیان برای اطلاع از سایر شرایط می بایست به سایت دانشگاه یادشده مراجعه کنند.

نحوه ارسال درخواست و یا طرح سوال

باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی درخواستها به صورت الکترونیکی، چنانچه درخصوص کارنامه نتایج انتخاب رشته سوالاتی داشته باشند می‌توانند حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۲/۰۳ سوالات خود را از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس:  https://request.sanjesh.org/noetrequest و یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن ۴۲۱۶۳-۰۲۱ در میان بگذارند.

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا