اضافه شدن دو درس متون فقه و حقوق اساسی و افزایش حداقل سن شرکت در آزمون وکالت ۱۴۰۰

پایگاه خبری اختبار- چهلمین نشست هیات عمومی اسکودا که از دیروز ۲۶ آبان آغاز شده بود، امروز پنجشنبه ادامه یافت و تصمیمات مهمی درباره منابع و شرط سنی آزمون وکالت ۱۴۰۰ اخذ شد.

در این جلسه همچنین با افزایش سقف خواسته دعاوی مالی برای کارآموزان موافقت شد.

به گزارش اختبار، پس از چند ماه بلاتکلیفی داوطلبان آزمون وکالت ۱۴۰۰ درباره اجرا یا عدم اجرای مقررات آیین نامه اجرایی جدید لایحه استقلال کانون وکلا در آزمون سال جاری، امروز کانون‌های وکلا تصمیماتی گرفتند که به نظر می‌رسد به معنای اجرای این آیین‌نامه درخصوص داوطلبان سال ۱۴۰۰ است.

بر این اساس، درس حقوق اساسی به‌ منابع آزمون ۱۴۰۰ اضافه شد. همچنین «اصول فقه» و «متون فقه» توأمان به‌عنوان یک درس ملاک طرح سوال خواهند بود.

علاوه بر این، حداقل شرط سنی ۲۴ سال تمام برای داوطلبان در زمان ثبت‌نام لازم‌الرعایه است.

در ادامه جلسه، سقف خواسته دعاوی مالی برای کارآموزان وکالت نیز به ۵ میلیارد ریال افزایش یافت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳۰ دیدگاه ها

  1. خانم مونا زنده دل با توجه به این که دو درس مهم به آزمون اضافه شده قطعاً باید به داوطلبان زمان بیشتری برای مطالعه داد و این اجحاف بزرگی است که دو ماه مانده به آزمون دو درس جدید به داوطلبان اعلامی می شود….

  2. خُب چراشمانظرات مخالف روبه اشتراک درنمیاری،پس سایتتون روببندین بهتره!

    همه باجعفرکوشامخالفن
    مسبب تمام بدبختیااون هست چون روزاول نتونست ازحق داوطلبادفاع کنه …
    آقای کوشاحق خیلیاروپایمال کردی..اماهمیشه اینطورنمیمونه :))

  3. تصمیم اشتباهی بود حالا قانون اساسی اشکالی نداره چون وکیل باید قانون اساسی شو بدونه بهتره ولی درس متون فقه هیچ ارتباطی نداره و قوانین و کتابهای اساتید و حقوق خیلی از بهتر و جامع تر و بروز تر از متون فقه میباشد و اضافه شدن این درس هیچ ثمره جز اذیت کردن داوطلب و پر کردن جیب مافیا آموزش و موسسات و خالی کردن جیب داوطلب در قبال اون و استرس و اشفتگی ذهنی و زدگی و دوری از مطالعه برای داوطلب در آینده رو نداره

  4. سلام خانم زنده دل و. مناب هوشیار عزبز
    اطلاع دارید که بحثی که جدیدا مطرح میشه در مورد اجرای آیین نامه جدید برای کارآموزان ۹۹ چقدر صحت داره. اگر امکانش رو دارید استدعا دارم پیگیری بفرمایید حقوق ما داره ضایع میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا