از کجا بفهمیم در آزمون وکالت قبول شده ایم ؟

از کجا بفهمیم در آزمون وکالت قبول شده ایم ؟

پایگاه خبری اختبار- یکی از پرسش هایی که هر دوره پس از اعلام نتایج آزمون وکالت برای داوطلبان ایجاد می شود این است که از کجا بفهمیم که در آزمون قبول شده ایم یا نه ؟

باید توجه داشت که اصولا بر اساس قانون هر یک از کانون های وکلای دادگستری ۲۵ گانه سراسر کشور به طور مستقل کارآموزان وکالت مربوط به خود را پذیرش می کنند و اسکودا به نمایندگی از کانون های سراسر کشور کار برگزاری آزمون را انجام می دهد و پس از تصحیح اوراق، نمره و رتبه داوطلبان مربوط به هر کانون را به همان کانون ارسال می کند تا هیات مدیره هر کانون قاعدتا بر اساس رتبه و شرایط قانونی کارآموزان خود را به میزان ظرفیت اعلام شده در آگهی آزمون پذیرش کند.

ضمنا باید توجه داشت که داوطلبان آزمون وکالت در دو گروه کلی قرار می گیرند، یک گروه «سهمیه آزاد» و گروه دیگر «سهمیه ایثارگران» هستند، خوشبختانه امسال برای نخستین بار کانون های وکلا ظرفیت پذیرش خود را به تفکیک سهمیه اعلام کرده اند.

بنا بر این، هر داوطلب آزمون با سایر داوطلبان سهمیه خود در کانونی که ثبت نام کرده است رقابت می کند، کارنامه ها هم بر همین اساس تنظیم شده اند، یعنی با توجه به نمره تراز هر داوطلب رتبه او در سهمیه ای که داشته ( آزاد یا ایثارگر) و در کانونی که ثبت نام کرده بوده تعیین شده است، بر این اساس مثلا در کانون مرکز، یک داوطلب با رتبه یک در سهمیه آزاد و یک داوطلب با رتبه یک در سهمیه ایثارگران وجود دارد.

بنا بر این شما برای اینکه بفهمید قبول شده اید یا نه، باید در جدول پایین همین صفحه کانونی که در آن ثبت نام کرده اید را پیدا کنید، بعد از آن ببینید که رتبه شما در کانون و سهمیه، از عدد ظرفیت اعلام شده برای سهمیه ای که شما در آن شرکت کرده اید بیشتر است یا نه، اگر رتبه شما برابر یا کمتر از ظرفیت اعلام شده در سهمیه باشد، شما قبول شده اید.

مثال: داوطلبی که در سهمیه ایثارگران در کانون مرکز ثبت نام کرده است و رتبه او در کانون و سهمیه ۳۸۰ اعلام شده است، عملا در آزمون قبول نشده است، چون ظرفیت پذیرش در سهمیه ایثارگران در کانون مرکز ۳۶۰ نفر اعلام شده است.

ولی اگر همین داوطلب کانون مرکز در سهمیه آزاد شرکت کرده باشد، عملا در آزمون قبول شده است، چون شرفیت پذیرش کانون مرکز در سهمیه آزاد ۸۴۰ نفر اعلام شده است.

به این نکته مهم توجه داشته باشید، که پذیرش داوطلبان به عنوان کارآموز وکالت موکول به تصویب و اعلام هیات مدیره هر یک از کانون ها در مورد خودشان است که در یک فرایند جداگانه از حدود دو هفته آینده انجام خواهد شد، و ما در پایگاه خبری اختبار به محض اعلام هر کانون خبر آن را در کانال تلگرامی اختبار و صفحه اینستاگرام اختبار و سایر قسمت ها اعلام خواهیم کرد.

جدول ظرفیت پذیرش اعلام شده هر یک از کانون ها

 آزمون وکالت ۹۷

کد کانون نام کانون ظرفیت پذیرش آزاد ظرفیت پذیرش ایثارگران    جمع کل
۱ مرکز شامل استانهای تهران، سمنان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان ۸۴۰ ۳۶۰ ۱۲۰۰
۲ آذربایجان شرقی ۷۰ ۳۰ ۱۰۰
۳ فارس و کهگیلویه و بویراحمد ۱۴۰ ۶۰ ۲۰۰
۴ اصفهان ۱۱۵ ۵۰ ۱۶۵
۵ آذربایجان غربی ۴۹ ۲۱ ۷۰
۶ مازندران ۷۰ ۳۰ ۱۰۰
۷ خراسان رضوی، شمالی و جنوبی ۹۱ ۳۹ ۱۳۰
۸ گیلان ۵۶ ۲۴ ۸۰
۹ قزوین ۵۳ ۲۲ ۷۵
۱۰ خوزستان ۷۰ ۳۰ ۱۰۰
۱۱ کرمانشاه ۴۲ ۱۸ ۶۰
۱۲ همدان ۳۵ ۱۵ ۵۰
۱۳ قم ۷۰ ۳۰ ۱۰۰
۱۴ کردستان ۳۲ ۱۴ ۴۶
۱۵ گلستان ۲۱ ۹ ۳۰
۱۶ اردبیل ۲۱ ۹ ۳۰
۱۷ مرکزی (اراک) ۱۴ ۶ ۲۰
۱۸ بوشهر ۴۲ ۱۸ ۶۰
۱۹ زنجان ۴۲ ۱۸ ۶۰
۲۰ لرستان ۳۸ ۱۶ ۵۴
۲۱ کرمان ۴۹ ۲۱ ۷۰
۲۲ البرز ۷۷ ۳۳ ۱۱۰
۲۳ چهارمحال و بختیاری ۷ ۳ ۱۰
۲۴ یزد ۷۷ ۳۳ ۱۱۰
۲۵ ایلام ۳۵ ۱۵ ۵۰

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴۱ دیدگاه ها

  1. سلام.من در کانون مرکز و با سهمیه ایثارگری رتبه ٩٧١ شدم. قبول شدم یا نه؟ ممنون میشم پاسخ بدین

  2. در کانون بوشهر…فارس …مرکز و…
    هیچ نهادی … هیچ شخصی و هیچ ارگانی … حق نداره به سهمیه ایثارگران دست بزنه… نه رییس کانون این اختیار رو داره نه هیئت مدیره و نه هیچ شخص دیگه…
    اون بحث ۸۵ درصد بومی چیز دیگه هست ربطی به ایثارگران نداره… شاید کانون داره میگه ۸۵ درصد ظرفیت بومی هست… طبیعتا شامل ایثارگران هم میشه… از لحاظ تراز و … اون رو قانون معین میکنه نه هیئت مدیره یه کانون… ! اگر چنین کاری کردن همون ثانیه برید دادگاه انتظامی قضات ابطالش کنید… ! چنین چیزی در اختیار هیئت مدیره و ریس کانون نیست که بگه ۸۵ درصد باید بیارن.

  3. سلام عذر میخوام عاقا محمد حتی اگر توکانونی مثله بوشهر تراز ۶۹۵۹باشه ۸۵درصد بخواد چی؟؟؟؟رتبه هم اورده باشه فکرنکنم اینجوری قبول کنن

    1. شرایط بوشهر رو هم با دقت بیشتر بخونید.
      https://www.ekhtebar.ir/%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D9%88%D9%86-%D9%88%DA%A9%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D9%88%D8%B4%D9%87%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%D8%B2%D9%85/
      این ادرس رو بخونید.
      بحث ۸۵ درصد نمره نفر اخر برای بومی گزینی هست… نه بحث اوردن ۸۵ درصد جهت قبولی… یعنی اگر کسی ۸۵ درصد رو نیاره نمیتونه از سهمیه بومی استفاده کنه نه اینکه کلا قبول نشه. و کسی که ۸۵ درصد رو اورده بومی گزینی میشه.

  4. تشکر اقا محمد از بابت توضیح خوبتون . بهتون تبریک میگم قبولی وکالت . کاش افزایش ظرفیت میدادن من هنوز ماتم

  5. در جواب به دوست گرامی : داوطلب فارس.
    من شدم ۴۱ .
    دوست عزیز از بابت تراز مشکلی ندارید اما رتبه رو نیاوردید. به عبارتی از لحاظ تراز شما دقیقا ۷۰ درصد نفر ۳۳ رو آوردید. اما متاسفانه رتبه نیاوردید.
    فارس معمولا افزایش ظرفیت نداشته تا الان… امسالم که گفتن کلا هیچ کانونی افزایش ظرفیت نداره.
    من از دو سه ماه پیش به دوستان گفتم رقابت بین ایثارگران با توجه به افزایش دامنه شمول خیلی شده… خیلی… از بابت تراز نگران نباشید و نگران اوردن رتبه باشید…
    متاسفانه شما رتبه رو کسب نکردی دوست گرامی. فارس باید سیزده نفر افزایش ظرفیت بده که هفت دهم بخوره به سهمیه ازاد و ۳ دهم به ایثارگران تا قبول شید… بعید هست… رقابت توی ایثارگران بسیار شدید شده باید بیشتر تلاش کرد.
    ایشالا موفق باشید.

  6. بچه های کانون فارس اونایی که با اختلاف چند تا رد شدین چه ازاد چ سهمیه بیایید بریم کانون فارس تقاضای افزایش ظرفیت بدیم تا حقمون ضایع نشه بخاطر سوالات اختلافی ما رد شدیممم

  7. سلام اقا محمد شما میشه لطفا جوابم بدید . من کانون فارس سهمیه ایثارگران هستم رتبه ۶۴ شدم . ترازم شده ۶۷۰۷ . هفتاد درصد نفر اخر فارس بدست اوردم . میخواستم بدونم من ترازم بالای ۶۰۰۰ شده شانس قبولی دارم ؟ تو تکمیل ظرفیت قبول میشم ؟ یا الان جز مردودیا هست با اینکه ترازم بالاس ؟ شما رتبه چند سهمیه فارس شدی؟

  8. دوستان ایثارگر در زمینه تراز نگران نباشن معمولا نفر اخر توی کانون های فوق سخت هم ترازش بالای ۸۷۰۰ نیست و در نتیجه با تراز ۶۰۰۰ سهمیه ایثارگران قبولن.
    اصولا اگر کسی رتبه رو آورده باشه و ترازش هم حدودد۶۰۰۰ باشه جای نگرانی نیست از این بابت.

  9. با سلام.
    دوستانی که سهمیه ایثارگران دارند و میخوان ببینن قبول شدن یا نه. کافیه تراز خودشون رو ضرب در ده و تقسیم بر هفت کنن یا ترازشون رو ضرب در ۱.۴۲ کنن.
    اگر عدد بدست اومده بالاتر از نفر اخر قبولی کانون در سهمیه ازاد بود طبیعتا قبولند و جای نگرانی نیست.
    برای دوسنتن نمره نفر اخر قبولی هم کافیه به بخش کارنامه های همین سایت مراجعه کنید .
    مثلا کسی که در سهمیه ایثار گران ترازش شده ۶۷۰۰ اگر نفر اخر سهمیه ازاد ترازش شده باشه ۹۵۴۲ هم قبوله. و این در صورتی هست که بعضا تراز ۹۵۰۰ در خیلی کانون ها نفرات برتر رو تشکیل میده نه اخر پس نگران نباشید. و قبولید.
    در زمینه گواهی رزمندگی هم خدمت دوستان عرض کنم به ستاد ارتش در شهر های بزرگ مثل شیراز , کرمانشاه , تهران و مشهد و … رجوع کنید چون سشامانه یک پارچه شده و این ستاد ها وصل هستن به سامانه اما شهر های کوچیک خیر.
    توجه داشته باشید میزان درج شده رزمندگی در کارت ایثار گری ملاک نیست و کانون اون رو قبول نمیکنه… و باید گواهی خدمت داوطلبانه رو از ستاد بگیرید. برای این کار باید پدر همراه با کارت ملی و یه قطعه عکس به ستاد مراجعه کنه و بگه من گواهی حبهه میخوام همین نمیخواد بگه داوطلبانه خود سیستم جساب میکنه داوطلبانه رو و زیر کاغذ مینویسه و مهر میکنن میدن بهتون.
    موفق باشید.

  10. سلام و درود خانم زنده دل عزیز
    من رتبه ۳۳ کانون البرز شدم با تراز ۶۷۰۰
    به نظرتون قبولم ؟؟
    در صورت قبولی ایا ۷۰ درصد نمره نفر اخر بر اساسه معدل و میانگینه یا تراز
    تو رو خدا جواب بدین
    ممنونم

    1. سلام پاسخ قطعی نمی‌شه داد ولی با توجه به تراز بالاتون به نظر می‌رسه قبول شدین و مشکلی نیست

      رویه معمول اینه که بر اساس ترازز محاسبه می‌کنن

  11. سلام . وقت بخیر ..آیا کسی ک رتبش در کانونی ک امتحان داده جزع ظرفیت های اعلامی ایثارگران باشه آیا حتما قبوله یا باید منتظر اسامی قبولی ها باشد ؟؟؟اسامی نهایی ایثارگران کی اعلام میشه ؟تو رو خدا لطفا جواب بدین

    1. نگاه به کارنامه های امسال کنید که داخل سایت هست. تراز نفر اخر یا نزدیک های اخر سهمیه ازاد رو ضرب در هفت دهم کنید اگر اوردید قبولید و اگر نه خیر.

  12. سلام خسته نباشید
    رتبه ١٩۶ در سهمیه ایثارگران در کانون مرکز را اوردم
    میتوان با اطمینان گفت که قبولم؟!
    با توجه به اینکه داراى سهمیه فرزند رزمنده داراى ١۴ ماه سابقه خدمت هستم

    1. برید تاییدیه میزان خدمت داوطلبانه رو بگیرید از ارگان صادره.
      اگه بالای ۱۲ ماه داوطلبانه دادن قبولید و اگر نه خیر.
      موفق باشید.

  13. سلام جناب آقای هوشیار و خانم زنده دل
    لطفا من رو راهنمایی کنید.
    میخواستم بپرسم اینکه در سهمیه ایثارگران گفته میشود که باید ۷۰ درصد نمره اخرین نفر آورده شود منظورشان ۷۰ درصد معدل نفر آخر است یا ۷۰ درصد تراز نفر اخر
    پیشاپیش ممنونم از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا