احتمال منتفی بودن تکمیل ظرفیت برای آزمون وکالت ۹۹

پایگاه خبری اختبار- نایب رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز از احتمال منتفی بودن انجام تکمیل ظرفیت آزمون وکالت سال ۹۹ خبر داد.

کارن روحانی در پاسخ به سوال خبرنگار اختبار درباره آخرین وضعیت تصمیم‌گیری درباره تکمیل ظرفیت آزمون وکالت سال ۹۹ گفت که فعلا در این مورد در هیات مدیره کانون تصمیمی اتخاذ نشده است.

او همچنین درباره زمان تعیین تکلیف موضوع گفت که احتمالا برای این آزمون تکمیل ظرفیت در کار نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

آزمون وکالت ۹۹:

طبق آگهی ثبت نام آزمون وکالت ۹۹ ثبت نام این آزمون از ۶ تا ۱۶ مهر ماه ۹۹ در تارنمای سایت سنجش قابل انجام بود و زمان برگزاری آزمون در ۲۸ آذر ماه تعیین شده بود.

اما پس از سه بار تاخیر، سرانجام آزمون وکالت ۹۹ در روز جمعه مورخ ۲۵ تیر ماه در ۱۱۰ حوزه کشور با ۸۱ هزار و پانصد نفر شرکت کننده برگزار شد. و دفترچه سوالات همراه با پاسخنامه رسمی در اول مرداد در اختیار داوطلبان قرار گرفت و نتایج این آزمون در ۲ شهریور ماه اعلام شد

دانلود دفترچه سوالات آزمون وکالت ۱۳۹۹ (نسخه رسمی) + پاسخنامه

آزمون وکالت ۱۴۰۰:

آزمون وکالت ۱۴۰۰ نیز با توجه به نامه معاونت حقوقی قوه قضاییه مبنی بر اجرای آیین نامه لایحه استقلال در این آزمون، در هاله ای از ابهام قرار دارد. در مصوبات چهلمین همایش کانون های وکلای دادگستری که اواخر آبان در بوشهر برگزار شد، ۲۰ اسفند برای زمان برگزاری این آزمون تعیین شد. و متون فقه و حقوق اساسی به منابع آزمون اضافه شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۵ دیدگاه ها

  1. با توجه به نظرات برخی مقامات قضایی مبنی بر ضرورت وحدت سازمانی و تشکیلاتی دو مجموعه وکالتی ، رفتار رقیب در جمع آوری شتابزده عده و عده برای خود کاملا قابل درک است.ببینید بعد اعلام نتایج با چه سرعتی دارند ثبت نام و تکمیل مدارک می کنند.متاسفانه در این شرایط کانون پر سابقه مرکز فرصت جذب نیروهای خود مطابق رویه درست سال های گذشته در تکمیل ظرفیت را هم با دست خود دارد نابود می کند! از ابتدا عزیزان کانون با تحلیل نادرست پیش رفتند تا این بلای خانمانسوز را بر سرشان آوردند.اندکی بعد هم لابد باید هیاتهای مدیره آزمونی بدهند برای عضویت و اگر نمره نیاوردند تمام!! بسیار کم تحرکند و ناسنجیده کار.

  2. تکمیل ظرفیت برای فامیل و دوستان تراز اوله
    بقیه همش فرمولاته هست دارن ماها رو خام میکنن ورداشتن تمام.

  3. متاسفم برای این تصمیم گیری بنده جزء قبولی های مرکز وکلا هستم اما انتظار داشتم که تکمیل ظرفیت کانون مرکز طبق سنوات گذشته اعمال شود و به نهاد کانون بپیوندم.
    نکته ای که قابل توجه است اینکه آزمون سال ۹۹ با آنهمه تعویق و برگزار شدن و نشدن های متعدد دادن استرس به همه داوطلبان و مطالعه فرسایشی برای آزمون ۹۹ تمام شد اما انتظار می‌رفت امسال بهتر از هرسال دیگری تکمیل ظرفیت اعمال شود تا قبول نشده هایی که نا عادلانه قبول نشدند قبول می‌شدند.چه بسا اگر این تعویق ها و استرس ها نبود اکنون خیلی ها قبول می شدند.متاسفم برای مدعیان عدالت و سنگ به سینه زنان داوطلبان

    1. محمد عزیز من از دیروز به اعضای هیأت مدیره مدام پیام داده ام که تجدید نظر کنند. شما هم این کار رو انجام بدین بلکه تکمیل ظرفیت لحاظ بشه.

  4. با سلام
    به نظر می رسد کانون مرکز علیرغم همه ادعاها و جدالها در نهایت به این نتیجه رسید که کار مدافعان حذف ظرفیت درست بوده است و نیازی به تحقق ظرفیت اعلام شده نیست.اگر این احتمال که آقای کارن روحانی گفته اند درست باشد خط پایانی است بر اعتبار پر بهای کانون وکلا مخصوصا کانون مرکز و شعارهایش. جالب اینکه دوستی دارم که سال ۹۹ آخرین بار بود که می توانست آزمون کانون را بدهد.کمی آمادگی هم داشت.نیروی توانایی هم هست.گفتم برای تو چه تفاوتی دارد؟ یک مجوز وکالت می خواهی خب مرکز وکلا شرکت کن قبول می شوی مجوزت را هم می گیری. الا و للا گفت نخیر.کانون و فقط هم مرکز شرکت می کنم.گفتم مرد نیک به این اعتبارها دل نبند.اینها در بزنگاه همه با هم یک حرف را می زنند.گفت تو نمی دانی! اینها ریشه دارند. آنقدر مراقب آرمان هستند که همه ساله تکمیل ظرفیت هم دارند تا حرفشان برای پوشش ظرفیت دو تا نشود و حق کسی ضایع نگردد. طفلک با این اعتماد رفت و مرکز شرکت کرد.شنیدم شب آزمون هم سخت بیمار شده بود اما جلسه امتحان را رفت و نزدیک قبولی هم بوده و چشم براه اطلاعیه تکمیل ظرفیت است .حالا با این خبر حرف مرا با گوشت و پوست لمس خواهد کرد که گفتم ای برادر به این اعتبارهای تاریخی دل نباید بست.همه عوض شده اند.باور بفرمایید اینقدر که برای شکسته شدن دیوار اعتماد ایشان ناراحتم برای هیچ چیز ناراحت نیستم.خوب بود زمان ثبت نام اعلام می شد تا داوطلب تکلیف خود را بداند. خیلی ها مرکز را با اعتماد به تکمیل ظرفیتش انتخاب کرده اند! از طرفی اگر بی ظرفیتی خوب است چرا از سوی کانون با قانون کسب و کار اینهمه مخالفت می شود؟
    آقایان کانون مرکز داوطلبین شما را برتر از دیگران پنداشتند و به منش و مرام و رویه شما اعتماد کردند. الماس اعتمادشان را بد جوری شکستید.تغییر عرف را اطلاع رسانی می کردید تا اعتبارتان خدشه دار نشود. حیف از آن تاریخچه پربار نبود؟!

    1. چقدر من و دوست شما شبیه به هم هستیم. لطفا بفرمایید که در حد وسع شان به اعضای هیات مدیره پسام بدهند بلکه تکمیل ظرفیت لحاظ بشود.

    2. لطفا به دوستتون بفرمایید که در حد وسع شان به اعضای هیات مدیره پیام بدهند بلکه تکمیل ظرفیت لحاظ بشود.

  5. یه جوابو کشتیمون تا بدید واقعا که بد۲ماه…
    امروزم جوابا نمیاد که سایتایی که گفتن
    امروز میادو ضربه فنی کنید
    یک درصد به فکر داوطلبای بیچاره نیستید

  6. شکر خدا خوشبختانه کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی، ۳۰ نفر افزایش ظرفیت داد و ما هم قبول شدیم. من با دو اختلاف قبول نشده بودم

  7. به درک. مرکز وکلا هروز داره به نفع داوطلب کار میکنه شما به ضرر. به درک تکمیل ظرفیت ندارین به جهنم

  8. خواهشا تکمیل ظرفیت بگیرید. با اختلاف در آزمون امسال پذیرفته نشدم و امید داشتم که که طبق سنوات گذشته امسال هم تکمیل ظرفیت برقرار و شامل حال ما هم بشود. این تصمیم به دور از عدالت و ظرفیت اعلامی خود کانون است که جمعی از داوطلبین که مستعد بودند و بنا به شرایطی نتوانستند جزو ظرفیت اعلامی قرار بگیرند از این امر محروم و عملا کمتر ازظرفیت مذکور کارآموز گرفته شود. از سایت اختبار خواهشمندم که صدای ما را به مسئولین این امر برسانند. متشکرم.

  9. شروع شد ، فکر کنم همین روزا یک پیمانی هم با هم ببندند که طراحی سئوالات ۱۴۰۰ طوری باشه که دیگه دستکم هفتاد در صد شرکت کنندگان برای رسیدن به جواب سر جلسه کف و خون بالا بیارن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا