احتمال توقف پذیرش سرباز کارآموز در آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۹۹

احتمال توقف پذیرش سرباز کارآموز آزمون ۹۹ در آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه

 

پایگاه خبری اختبار- رئیس کمیسیون کارآموزی مرکز وکلای قوه قضاییه ضمن تشریح شیوه جذب و فعالیت سرباز کارآموزان در آزمون سال ۹۸ این مرکز،‌ از احتمال عدم اجرای طرح پذیرش سرباز کارآموز آزمون ۹۹ در آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه جاری خبر داد.

به گزارش اختبار، رامتین قانع با اشاره به این نکته که ظرفیت پذیرش سرباز کارآموز در آزمون سال ۹۸ مرکز وکلای قوه قضاییه حدود ۲۰۰ نفر بوده است اظهار داشت: «با توجه به تعداد افراد واجدالشرایط پذیرفته شده، مرکز وکلا در حال مذاکره با ستاد کل نیروهای مسلح است تا این ظرفیت افزایش پیدا کند.»

وی نحوه جذب داوطلبان سرباز کارآموزی را اینگونه تشریح کرد: «شیوه جذب افراد به این شکل بود که افراد متقاضی استفاده از این امکان، هنگام ثبت‌نام گزینه‌ی مربوط به سربازکارآموزی را انتخاب می‌کردند و مانند سایر داوطلبان در آزمون شرکت می‌کردند.
برای این پذیرفته‌شدگان هیچ امتیازی نسبت به دیگران از نظر کسب حداقل نمره قبولی وجود نداشته و مانند دیگران می‌بایست نمره لازم برای قبولی را کسب کنند.
افرادی که به‌عنوان سربازکارآموز در آزمون مرکز جذب می‌شوند در دو وضعیت هستند؛ یا هنوز به خدمت سربازی نرفته‌اند که با هماهنگی مرکز در دفاتر حمایت از ایثارگران مشغول به خدمت می‌شوند و یا در حال سربازی هستند که در حد امکان یا جابجا می‌شوند یا در بخش امور حقوقی به کار گمارده می‌شوند.
البته افرادی که در حین سربازی در آزمون شرکت کرده و پذیرفته شده‌‌اند می‌بایست حداقل ۶ ماه از خدمت سربازی‌شان باقی مانده باشد.»

قانع درباره شیوه فعالیت سرباز کارآموزها گفت: «برای سرباز کارآموزها پروانه کارآموزی صادر نمی‌شود؛ یعنی اینکه به دلیل وجود برخی محدودیت‌های قانونی، سرباز کارآموز نمی‌تواند در این مدت پرونده اخذ کند. این افراد عمدتاً در دفاتر حمایت از ایثارگران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشغول به فعالیت می‌شوند و تجاربی را در مراجعه به محاکم کسب می‌کنند. پس از پایان مدت خدمت سربازی نیز به مدت ۶ ماه تکالیف کارآموزی (تکالیف آموزشی و شرکت در سمینارها و فعالیت تحت نظر وکیل سرپرست و…) را انجام خواهند داد که در طی این ۶ ماه می‌توانند فعالیت وکالتی نیز داشته باشند و برای ایشان پروانه کارآموزی صادر می‌شود و وکالتنامه در اختیار آنها قرار می‌گیرد.»

رئیس کمیسیون کارآموزی مرکز وکلای قوه قضاییه در پایان از احتمال عدم اجرای طرح سربازکارآموز در آزمون سال جاری خبر داد و گفت: «به احتمال زیاد در آزمون سال ۹۹ سرباز کارآموز نخواهیم داشت.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۱ دیدگاه ها

  1. در هر حوزه ای حرف نزنیم بهتر نیست؟ چه کسی حال من جوان را درک میکند که در مقطع دکتری هستم و مدت مدیدی است به دنبال طرح کسری و جایگزین هستم. همه دوستان من که معافیت داشتند چند سالی هست وارد بازار کار شده اند. آزمون وکلای قوه قضاییه هم پس از یکسال خواندن و مصاحبه و قبولی در نهایت اعلام کرده انده باید تا دی ماه ۱۳۹۹ باید فارغ التحصیل شوید چرا همه را اول نمیگویید؟ چقدر واقعا طاقت داریم؟ چقدر؟

  2. اصلا نمی دونم چرا اینکارو نی کنید ، واقعا مگه پسر بودن جرمه ، اقا ما الان از دانشگاه فارغ التصیل شدیم ، الان تو جو درسیم ، چرا اخه اینکارو نی کنید من الان ۶ ماهه از همه کارام زدم ، دارم درس می خونم ، چرا اینکارو می کنید

  3. سلام
    بهتر است این تصمیم که سربازکارآموز داشته باشند با نه را برای آزمون سال ۱۴۰۰ بگیرند.
    امسال برای تصمیم گیری های قطعی هم دیر شده است. چه برسد به تصمیم های احتمالی !

  4. اااقل بزارین سربازیشون تموم بشه چن سال درس بخونن علم کسب کنن…بعد وارد این حرفه وکالت بشن…..

    1. با عرض سلام
      میتونم بپرسم چرا خانم‌ها سریع میتونن وکیل بشن بدون این که چند سال درس بخونن و علم کسب کنند بدون سربازی؟!!!

      1. ببخشید که بانوان بعد لیسانس هم کانون شرکت میکنن هم مرکز وکلا یه آزمونم که میتونستم قبل ۲ سال سربازی که شما میتونید ۴ بار آزمون بدید تو اون دو سال بدون هیچ کسب علم بدیمم دریغ میکنید واقعا زیباست

  5. سلام احتمال زیاد یعنی چی دقبقا؟؟؟ما ۶ماهه داریم میخونیم ۳ماه مونده به ازمون میگید سربازکاراموز نداریم!خب دقیق بگید تکلیفمون چطه.یعنی هیچکس نیست که جوابمونو بده؟؟؟؟

    1. این برنامه یعنی چی ؟ما ۷ماهه واسه آزمون میخونیم این وقت اطلاع رسانی در این مورده؟۳ماه مونده آزمون میگن خدمت میخواد این چ طرز برنامه و رفتاره احتمال چ معنی داره؟یعنی با این احتمال باز ادامه بدیم آخرش احتمالتونو ی قطعیت تبدیل کنید و مارو سکته بدین ؟همه کارو بارمونو وب کردیم ۷ماهه بکوب میخونیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا