اجرای طرح آمایش سرزمینی سربازان در نیروی انتظامی

سردار محمدتقی عصار، معاون نیروی انسانی ناجا

اجرای طرح آمایش سرزمینی سربازان در نیروی انتظامی

بر اساس این طرح سربازان نیروی انتظامی در استان محل سکونتشان یا استان مجاور به کار گرفته می شوند

معاون نیروی انسانی ناجا ضمن تشریح جزییات برگزاری هفتمین جشنواره جوان سرباز، گفت : اکثریت شهدا و جانبازان در نیروی انتظامی را سربازان شامل می‌شوند.

به گزارش ایسنا، سردار محمدتقی عصار در نشست خبری که در مقر ستاد مرکزی ناجا برگزار شد، با اشاره به برگزاری هفتمین مرحله از جشنواره جوان سرباز از اجرای آمایش طرح سرزمینی سربازان در نیروی انتظامی خبر داد و افزود: این طرح هم‌اکنون به مرحله اجرا در آمده و براساس آن تمامی سربازان شاغل در نیروی انتظامی حداکثر تا شعاع ۳۰۰ کیلومتری محل سکونت خودشان به کار گرفته خواهند شد و اینطور نیست که سربازی از شرق کشور به غرب کشور اعزام شود. همچنین در این طرح اولویت نخست به کارگیری سربازان در استان محل سکونت‌شان است و اگر در آن استان ظرفیتی وجود نداشته باشد، نهایتا سرباز به استان مجاور اعزام خواهد شد.

عصار با بیان اینکه در زمینه بهداشت، اوقات فراغت و… سربازان نیز اقدامات خوبی انجام شده است، خاطرنشان کرد: امروزه اکثر کلانتری‌ها و مقرهای انتظامی ما دارای تجهیزات ورزشی هستند.

معاون نیروی انسانی ناجا با بیان اینکه در مجموعه نیروی انتظامی سربازان با مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر مانند نیروی کادر هستند، گفتند: با این دسته از سربازان مانند پرسنل رسمی نیروی انتظامی برخورد شده و آنها وظایفی مانند نیروی کادر را انجام می‌دهند البته حقوق این دسته از سربازان از حقوق نیروهای کادر کمتر است.

به گزارش ایسنا، عصار در ادامه در پاسخ به سوال ایسنا درباره چگونگی تکریم سربازان اظهار کرد: در نیروی انتظامی سالانه از بیش از ۳۰۰۰ سرباز به عنوان سرباز ساعی تقدیر می‌شود و به بخشی از این سربازان کسری خدمت یک ماهه اعطا می‌شود.

وی ادامه داد:‌ ما همچنین برای سربازان شهید و جانبازمان نیز همان تسهیلاتی که برای پرسنل کادر تصویب شده را در نظر گرفته‌ایم و خانواده سربازان شهید و جانباز ما مستمری دریافت می‌کنند.

معاون نیروی انسانی ناجا درخصوص طول مدت سربازی گفت: در حال حاضر با تدبیر ستاد کل نیروهای مسلح و با توجه به استقبالی که صورت گرفت، طول مدت سربازی ۲۱ ماه است که این مدت در مناطق عملیاتی غیردرگیر ۱۹ ماه، مناطق عملیاتی درگیر ۱۸ ماه است.

عصار در ادامه درخصوص آمار شهدای سرباز و جانباز نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون ۸۰۰۰ تن از سربازان ناجا به فیض شهادت نائل آمده و ۹۰۰۰ تن از آنان نیز به جانبازی رسیده‌اند که این افراد در شهر، بیرون شهر و جبهه شهید و جانباز شده‌اند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۱ دیدگاه ها

  1. سلام طرح امایش سربازی به حدودا ۱۰ماه تمام اعمال میشه..
    بشرط بالا۵۰۰.
    درصورت عدم موافقط به حفاطت اطلاعات یگانتون مراجعه کنین.

  2. من ۱۲۰۰ کیلومتر فاصله دارم و به هیچ وجه با نتقالی ام موافقت نمیشه. میگن باید دوازده ماه خدمت کنی و بعد درخواست انتقالی بدی، تازه اونم شاید موافقت کنیم. همش پارتی بازیه‌.

  3. سلام وقت بخیر،اصلا همچین طرحی نداریم من پایه خدمت اردی ۹۷هستم بعد اموزشی ۵۰۰کیلومتر از خونمون دورم و دوتا استان فاصله دارم

  4. من دوتا استان اونورتر فرستادن تازه انتقالی نمیدن.هر روز ۱۲به ۱۲پست میدیم.مرخصی هامونم بعد ۴ماه ۱۴روز هست

     

  5. سلام تو رو به خدا جواب بدین منم همین سوال رو دارم آیا طرح آمایش شامل سربازان مرزبانی میشه ؟؟؟و اینکه میشه از مرزبانی بیان انتظامی؟؟

  6. سلام من سرباز مرزبانی هستم ایا طرح امایش شامل من میشه؟؟ بعد چطور باید اقدام کنم تروخدا راهنمایم کنین بیفتم نزدیک ترین استان با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا