اجرای حکم اعدام سارق مسلح طلافروشی در مشهد

اجرای حکم اعدام سارق مسلح طلافروشی در مشهد

در یکی از تصاویر منتشر شده از اجرای مراسم اعدام، از محکوم با چشمان بسته اثر انگشت اخذ می شود

پایگاه خبری اختبار – بامداد امروز ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ سارق مسلح یک طلافروشی در مشهد که طلافروش را به قتل رسانده بود در محل ارتکاب جنایت به دار آویخته شد.

فرد اعدام شده به همراه همدستش ششم آبان ۱۳۹۴ به قصد سرقت به طلافروشی نگار واقع در سی متری طلاب مشهد وارد می شوند و با استفاده از دو اسلحه وینچستر که به همراه داشته اند صاحب طلافروشی را تهدید می کنند و وقتی با مقاومت او مواجه می شوند، فرد اعدام شده با چاقو ضربه ای به سینه او وارد می کند که منجر به فوت وی می شوند.

سارقان به نام های حامد و علیرضا پس از ارتکاب قتل با سرقت دو کیلوگرم طلا متواری می شوند که با هشیاری ماموران انتظامی ظرف ۴۸ ساعت پس از وقوع جنایت دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند.

در یکی از تصاویر منتشر شده از جریان اجرای حکم توسط پایگاه خبری میزان وابسته به قوۀ قضائیه، دیده می شود که از محکوم در حالی که چشم بند بر چشم دارد ذیل اوراق صورتجلسه اثر انگشت اخذ می شود.

هرچند هنوز آیین نامۀ اجرائی جدید نحول اجرای مجازات های سلب حیات، قطع عضو، قصاص عضو و جرح، شلاق، تبعید، اقامت اجباری و منع از اقامت در محل یا محل های معین موضوع مادۀ ۵۴۹ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ به تصویب نرسیده است ولی اصولا افراد حتی اگر محکوم به اعدام باشند مشمول تمام حمایت های قانونی هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. با سلام خدمت دوستان

    معلوم نیست چه برگه ای است که لحظه اعدام که انسان دست از همه چیز شسته انهم با چشمان بسته از او اثر انگشت میگیرند ایا براستی او گناهکار بوده وشاید گناهش در حد سلب جیات نبوده باشد مسیولین باید برای شفافیت متن ان برگه را منتشر کنن

    1. به نظر من برای این انگشت نگاری می کنن که بعدا کسی مدعی نشه یک نفر دیگه اعدام شده ! ایشون چند وقت پیش یک طلافروش جوان را با بی رحمی کشته بود و این هم اجرای حد است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا