ابلاغ الکترونیکی تمام اوراق مالیاتی از ابتدای شهریور

پایگاه خبری اختبار- مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین از اجرایی شدن طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی از اول شهریور ماه خبر داد.

به گزارش اختبار به نقل از فارس، عزیزاله عباس پور مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با اعلام حذف ابلاغ فیزیکی اوراق مالیاتی گفت: به منظور تکریم مؤدیان مالیـاتی، کاهش ترددهای غیرضروری، تسهیل پیگیری امور مالیاتی و ارتقاء رضایتمندی از خدمات مالیاتی، با استناد به قـانون مالیاتهای مستقیم و سایر قوانین موضوعه کشور، طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی، مطابق دستورالعمل سازمان امور مالیاتی کشور از تاریخ ۱/۶/۱۴۰۱ اجرایی می شود.

وی ضمن اشاره به اینکه امکان دریافت ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی از ابتدای سال ۱۳۹۹ برای مودیان فراهم بوده است، افزود: در گام نخست نظر به عدم آشنایی مودیان با طرح مذکور و به منظور جلوگیری از تضییع حقوق آنان، برای مراجعه به حساب کاربری و رویت اوراق بارگذاری شده در حساب فوق، مهلت یک هفته ای در نظر گرفته شده بود که در صورت عدم رویت، برگه مالیاتی مربوط از فرآیند ابلاغ الکترونیکی خارج و به صورت فیزیکی به مودیان ابلاغ می شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین تصریح کرد: پس از طی دو سال از اجرای اولیه این طرح و آشنا شدن مودیان مالیاتی با فرآیند انجام کار، سازمان اقدام به پیاده سازی ساز و کار جدیدی کرده است که بر اساس آن ابلاغ فیزیکی اوراق مالیاتی که از طریق سامانه های سازمان صادر می شوند، به طور کامل حذف می شود.

بیشتر بخوانید:

عباس پور یادآور شد: مودیان مالیاتی می توانند با مراجعه به “درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی” به نشانی  my.tax.gov.ir پس از فعال سازی ابلاغ الکترونیکی، از مزایای این طرح بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: پس از فعال سازی ابلاغ الکترونیک، اوراق مالیاتی مودیان که در سامانه های الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور صادر می شود، به صورت خودکار بر روی حساب کاربری مودیان بارگذاری شده و همزمان پیامک اطلاع رسانی برای آنان ارسال می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: پس از بارگذاری اوراق در حساب کاربری ، مودیان ده روز فرصت دارند با مراجعه به حساب کاربری خود، اوراق بارگذاری شده را مشاهده کنند.

عباس پور در پایان گفت: رویت برگه در حکم ابلاغ است، چنانچه مودی ظرف ده روز به حساب کاربری خود مراجعه نکرده و برگه خود را مشاهده نکند، روز یازدهم (یا اولین روز کاری بعد از روز دهم) به عنوان تاریخ ابلاغ منظور شده و مهلت قانونی واکنش به اوراق مالیاتی بر مبنای آن در نظر گرفته می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا