إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ

سه روز عزای عمومی به مناسبت شهادت سردار سرتیپ قاسم سلیمانی

پایگاه خبری اختبار- رهبر معظم انقلاب به مناسبت شهادت مظلومانه سردار سپهبد قاسم سلیمانی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

پیام رهبر انقلاب به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملّت عزیز ایران!
سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد. دیشب ارواح طیّبه‌ی شهیدان، روح مطهّر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند. سالها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدانهای مبارزه با شیاطین و اشرار عالم و سالها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سلیمانی عزیز را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت. این شهادت بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیّه‌الله‌ ارواحنا فداه و به روح مطهّر خود او تبریک و به ملّت ایران تسلیت عرض میکنم. او نمونه‌ی برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود، او همه‌ی عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید. شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ی او در همه‌ی این سالیان بود، با رفتن او به حول و قوّه‌ی الهی کار او و راه او متوقّف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ی دیشب آلودند. شهید سلیمانی چهره‌ی بین‌المللی مقاومت است و همه‌ی دلبستگان مقاومت خونخواه اویند. همه‌ی دوستان -‌و نیز همه‌ی دشمنان- بدانند خطّ جهاد مقاومت با انگیزه‌ی مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است. فقدان سردار فداکار و عزیز ما تلخ است ولی ادامه‌ی مبارزه و دست یافتن به پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ‌تر خواهد کرد.

ملّت ایران یاد و نام شهید عالی‌مقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای همراه او بویژه مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس را بزرگ خواهد داشت و اینجانب سه روز عزای عمومی در کشور اعلام میکنم و به همسر گرامی و فرزندان عزیز و دیگر بستگان ایشان تبریک و تسلیت میگویم.

سیّدعلی خامنه‌ای

۱۳دی‌ماه ۱۳۹۸ 
 

سه روز عزای عمومی به مناسبت شهادت سردار سلیمانی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۵ دیدگاه ها

  1. شهید به حق خود که همانا شهادت بود رسید…. امریکا و اسرائیل و همپیمانانشان بدانند که آن ها هم به جزای عمل خود خواهند رسید….
    انتقام سخت نزدیک است

  2. شهادت هنر مردان خداست.جز مقام شهادت چیز دیگری لیاقت تورا نداشت ای سردار و قهرمان تمام دوران ها اگر نبود تدبیر و شجاعت تو اگر نبود درایت و هوش نظامی تو اکنون میبایست با داعشیان جگر خوار در پشت درب خانه هایمان مبارزه میکردیم. نامت در تاریخ ثبت شد ای ننگ و نفرین بر قاتلان تو .که با پشت پا زدن به تمام قواعد و عرف و رویه بین المللی همانند تروریست های بزدل تورا مظلومانه غریب به شهادت رسانند . بر خود لازم دیدم ضمن تبریک شهادت به خود سردار،به تمام دوستدارنشان و به خصوص جامعه حقوقی کشور تسلیت عرض نمایم یاد و خاطرش گرامی همیشه می ماند

  3. وقتی گفتن شهید شدی سردارحس کردم یه تیکه ازوجودم کنده شد..دلمان ب توخوش بود پشتمان ب تو محکم وقتی رفتی پاهایمان لرزید.دقیقا یاد اون لحظه ک امام حسین حضرت عباس روازدست داد وفهمید ک امنیتش دیگ ب خطرمیفته.پاهای ماهم لرزید وفهمیدیم ک امنیتمون دیگ داره ب خطرمیفته.درسته هستن ادمهایی ک جای پای تو بگذارن.اماسردار تو شخص دیگ ای بودی اون امریکای جنایتکار خوب فهمید ک کی رو ازما بگیره..امیدوارم ک ازاون بالا ک مارونظاره گری بازهم کمک ویاور ماباشی.شهادتت مبارک سردار سلام ماروهم ب امام حسین برسون…

  4. حضرت علی ع:به خداسوگندمرگ توای مالک جهانی راویران وجهانی راشادمی سازد.واین است مرزکفروایمان…….قاسم سلیمانی باشهادتش نشان دادراهی راکه او ویارانش درسراسرجهان پیش اغاز کرده اندادامه خواهدداشت چراکه اوبی تردیدپایه گذارمکتب مقاومت است..

  5. بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی:

    🔻 رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب (جمعه) با حضور در منزل سردار بزرگ و پر افتخار اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ضمن تفقد از خانواده شهید، شهادت آن مجاهد مخلص و عالی‌مقام را تبریک و تسلیت گفتند.
    حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به اخلاص و فداکاری شهید سلیمانی، گفتند: حاج قاسم بارها و بارها در معرض شهادت قرار گرفته بود اما در راه خدا و انجام وظیفه و جهاد، از هیچ‌کس و هیچ چیز پروا نداشت.
    رهبر انقلاب اسلامی، شهادت سردار سلیمانی به دست خبیث‌ترین افراد عالم یعنی آمریکایی‌ها و افتخار آنها به این جنایت را یک ویژگی ممتاز برای آن مجاهد شجاع برشمردند و خاطرنشان کردند: جهاد او جهاد بزرگی بود و خداوند نیز شهادت او را شهادت بزرگی قرار داد. این نعمت عظیم بر حاج قاسم که شایسته آن بود، گوارا باشد. حاج قاسم باید همین‌جور به شهادت می‌رسید.
    ایشان با طلب نزول صبر و سکینه الهی بر دل خانواده سردار شهید و دلهای همه مردم ایران، افزودند: امروز دیدید که مردم در شهرهای مختلف کشور با چه جمعیت و ارادتی به خیابانها آمدند، مراسم تشییع را نیز خواهید دید، این نعمتها مقابل چشم ما است تا ارزش شهادت را متوجه شویم. خوشا به‌حال حاج قاسم که به آرزویش رسید، او شوق شهادت داشت و برای آن اشک می‌ریخت و داغدار رفقای شهیدش بود.
    حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه جهاد بیرونی متکی به جهاد اکبر یعنی جهاد درونی است، خطاب به دختر شهید گفتند: همه مردم عزادار و قدردان پدر شما هستند و این قدردانی در اثر اخلاص بزرگی است که در آن مرد وجود داشت، چرا که دلها به دست خداست و بدون اخلاص، دلهای مردم اینگونه متوجه نمی‌شود. خداوند به همه ما و به همه ملت ایران عوض خیر عنایت بفرماید.

  6. الان که داره بیست ‌و چهار ساعت از شهادتت میگذره اصلا باور ندارم که رفتی کاش بیست و چهار ساعت قبل بود کاااااااش…. شهادتت مبارک سردار

  7. صبح امروز با شنیدن خبر شهادت سردار دلها کام شیرین مان بعد از میلاد حضرت زینب تلخ شد… گویی بانوی صبر عیدی اش را به سردار اینگونه داد… و اجر زحماتش را اینگونه داد… سردار نورانی و خوش قلب مان امروز پرکشید… تا زمانیکه بود کوه داشتیم و پشت مان به کوه وصل بود… اما حالا…
    سخت است به نبودنت عادت کنیم…. تو سردار همه ایران بودی ای شهید زنده شهادتت مبارک….

    تسلیت به همه جامعه حقوقی و حقوق دانان گرامی

  8. سرداربزرگوار اسلام شهادتت مبارک،اول صبح شنیدن خبر شهادتت خیلی برایمان دردناک بود چون شما علمدار این روزای کشورم بودی تودلم تا عمردارم عذادارشمایم ولی ازامریکای شیطان صفت قطعا انتقام خواهیم گرفت،ای سردار اسلام آسوده بخواب چون فرزندان این مرزبوم راه تو را ادامه خواهند ب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا