آیین نامه اجرایی جزء (۳) تبصره (۱۳) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور

مصوب 1400/07/07 هیات وزیران

آیین نامه اجرایی جزء (۳) تبصره (۱۳) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور

مصوب ۱۴۰۰/۰۷/۰۷ هیات وزیران

هیئت وزیران در جلسه ۱۴۰۰/۰۷/۰۷ به پیشنهاد وزارت کشور و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد جزء (۳) تبصره (۱۳) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، آیین­ نامه اجرایی جزء یادشده را به شرح زیر تصویب کرد:

ماده ۱ـ در این آیین نامه، اصطالحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می روند:

۱ـ قانون: قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور.

۲ـ وزارت: وزارت کشور (سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور).

۳ـ شهرداری: شهرداری دارای مطالعات مصوب.

۴ـ سیلاب: جریان یافتن آب با دبی بیش از ظرفیت آبراهه به اندازهای که از مواقع معمولی به طور وضوح بیشتر باشد یا طغیان کردن به صورت بالا آمدن آب از سطح تراز طبیعی آبراهه و جریان یافتن آن در سطح اراضی همجوار، یا زیر آب رفتن گسترهای از زمین به علت رگبار غیرمعمول که معمولا منجر به بروز خسارت می شود.

۵ ـ سازمان: سازمان برنامه و بودجه کشور.

۶ـ مطالعات: مطالعات جمع آوری آب های سطحی که بر اساس شیوه نامه و استانداردهای مندرج در نشریات مرتبط سازمان تهیه و ابلاغ می شود.

ماده ۲ـ سازمان مدیریت بحران کشور مکلف است ظرف (۱۵) روز از تاریخ ابلاغ این آیین نامه فهرست استان های در معرض خطر سیلاب را به ترتیب اولویت در اختیار سازمان شهرداری ها و دهیار های کشور قرار دهد.

ماده ۳ـ وزارت موظف است فهرست شهرداریهای مشمول را به همراه اعتبارات الزم تعیین و به سازمان اعلام نماید و سازمان موظف است ظرف (۱۵) روز فهرست شهرداریهای مذکور را بررسی و نسبت به اخذ تصویبنامه هیأت وزیران اقدام کند.

ماده ۴ـ اعتبارات مصوب در قالب مبادله موافقتنامه میان وزارت و سازمان برای پیشگیری از خسارات ناشی از جاری شدن سیلاب در شهرداری مربوط هزینه می شود.

تبصره ـ تأمین پنجاه درصد (۵۰%) سهم اعتبارات از محل منابع شهرداری ها در قالب موافقت نامه یادشده صورت می پذیرد.

ماده ۵ـ نظارت بر حسن اجرای این آیین نامه بر عهده وزارت است.

معاون اول رییس جمهور ـ محمد مخبر

جزء ۳ تبصره ۱۳ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور:

به منظور پیشگیری از خسارات ناشی از جاری شدن سیلاب در شهرهای دارای مطالعات جمع‌آوری آبهای سطحی به نسبت پنجاه درصد (۵۰%) آورده شهرداری و پنجاه درصد(۵۰%) سهم دولت تا سقف پنج هزار میلیارد (۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از طریق وزارت کشور پرداخت می‌گردد. اعتبار مذکور با پیشنهاد وزارت کشور و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور و تصویب هیأت‌ وزیران قابل هزینه است.

آیین‌نامه اجرائی و موارد هزینه‌کرد این جزء با پیشنهاد وزارت کشور و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور و تصویب هیأت‌ وزیران خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا