آیین اعطاء پروانه نخستین دوره میانجیگری برگزار شد

پایگاه خبری اختبار- سه سال بعد از انتشار فراخوان جذب متقاضیان تاسیس موسسه میانجیگری کیفری، آیین اعطاء پروانه نخستین دوره میانجیگری برگزار شد.

به گزارش اختبار، نخستین فراخوان ثبت‌نام متقاضیان تاسیس موسسه میانجیگری در امور کیفری در پاییز ۱۳۹۷ منتشر و مصاحبه دعوت‌شدگان مرحله اول نیز از اردیبهشت ۹۸ آغاز شد اما پس از انجام برخی از مصاحبه‌ها و در پی واگذاری ادامه فرایند به مرکز توسعه حل اختلاف، مراحل جذب این افراد متوقف شد.

نهایتا پس از وقفه ای یک سال و نیمه، در مهرماه ۹۹ فرایند جذب دعوت‌شدگان اولیه از سر گرفته شد و بالاخره روز گذشته (۲۴ مهرماه ۱۴۰۰) آیین اعطاء پروانه نخستین دوره میانجیگری با حضوررئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور برگزار شد.

برای خواندن اطلاعیه ثبت‌نام متقاضیان تأسیس مؤسسه میانجی‌گری در امور کیفری که در سال ۹۷ منتشر شد کلیک کنید

بر اساس آنچه حجت‌الاسلام صادقی در این نشست اظهار کرده است، حدود ۵۰۰ نفر موفق به دریافت پروانه تاسیس موسسه میانجیگری کیفری شده‌اند و قرار است تعرفه‌های این موضوع به تصویب رئیس قوه قضاییه رسیده و ابلاغ شود.

گفتنی‌ست شرایط احراز داوطلبان تأسیس مؤسسه میانجی‌گری در امور کیفری بشرح ذیل می باشد:
۱- وثاقت
۲- تابعیت جمهوری اسلامی ایران
۳- فقدان سابقه محکومیت مؤثر کیفری
۴- حداقل سن ۲۵ سال تمام شمسی
۵- دارا بودن مدرک دانشگاهی در یکی از رشته‌های مددکاری اجتماعی، علوم تربیتی، روان شناسی ، جامعه شناسی، حقوق و فقه و مبانی حقوق
۶- کارکنان شاغل در قوه قضائیه اعم از قضایی و اداری و همچنین ضابطان دادگستری نمی توانند میانجی‌گر و یا متقاضی ایجاد مؤسسه میانجی‌گری شوند.

آیین نامه میانجی گری در امور کیفری مصوب هیات دولت را از اینجا دریافت کنید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا