آیین‌نامه نحوه پرداخت حق جلسه و مزایا به اعضای شوراهای اسلامی

آیین‌نامه نحوه پرداخت حق جلسه و مزایا به اعضای شوراهای اسلامی

مصوب جلسه ۱۳۸۴/۹/۲ هیئت وزیران با اصلاحات تا ۱۳۹۶/۸/۱۷

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۸۴/۹/۲ بنا به پیشنهاد شماره ۳۶۱۹ / ۱۶۰ مورخ ۱ / ۳ / ۱۳۸۴ شورای‌عالی استانها و به استناد ماده (۷۵) اصلاحی قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران ـ مصوب ۱۳۸۲ ـ آیین‌نامه نحوه پرداخت حق جلسه و پرداخت مزایا به اعضای شوراهای اسلامی را به شرح زیر تصویب نمود:

ماده ۱- در این آیین‌نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می‌روند:

الف- قانون: قانون اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و اصلاحات بعدی آن
ب- شورا: شوراهای اسلامی موضوع قانون

ماده ۲- پرداخت هرگونه وجه تحت عنوان حق حضور در جلسه به کارکنان دولت یا کارکنان مؤسسات عمومی که با رعایت مقررات مربوط به شورا مأمور می‌شوند ممنوع است. این قبیل افراد در صورت انجام کار بعد از ساعت اداری، صرفاً مشمول دریافت اضافه کار با رعایت قوانین و مقررات مربوط خواهند بود.

ماده ۳- شورای‌عالی استانها موظف است ظرف شش ماه آیین‌نامه نحوه استفاده از خدمات تمام وقت یا پاره‌وقت آن دسته از اعضای شورا را که جزء کارکنان دولت یا مؤسسات عمومی نیستند، تهیه و جهت تصویب به هیئت وزیران ارایه نماید و تا زمان تصویب آیین‌نامه یادشده مطابق دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور اقدام خواهد شد.

ماده ۴- به آن دسته از اعضای شورا که فقط در جلسات رسمی شورا، کمیسیون‌ها یا سایر جلسات فرعی شرکت می‌نمایند صرفاً حق حضور در جلسه پرداخت خواهد شد.

ماده ۵- پرداخت حق حضور در جلسات رسمی شورا با تأیید رییس شورا و حق حضور در جلسات کمیسیون‌ها و جلسات فرعی بنا به پیشنهاد رییس کمیسیون و تأیید رییس شورا مجاز است.

ماده۶ ـ پرداخت حق جلسه به اعضای شورا براساس جدول زیر انجام می‌شود:

تبصره ۱- تعدیل ارقام مندرج در جدول این ماده مطابق افزایش ضریب سنواتی حقوق کارکنان دولت محاسبه و توسط وزارت کشور و شورای عالی استان‌ها ابلاغ می‌شود.

تبصره ۲- پرداخت حق جلسه با توجه به میزان حضور، بیشتر از سقف‌های تعیین شده در جدول این ماده ممنوع است.

تبصره ۳- هرگونه دریافتی از محل منابع مربوط به شهرداری‌ها توسط اعضای شورای اسلامی شهرها علاوه بر ارقام مذکور ممنوع است.

ماده۷ـ هزینه سفر کاری روزانه در داخل کشور به اعضایی که به منظور انجام وظایف مربوط به شورا در خارج از حوزه انتخابیه خود اعزام می شوند توسط شورای ذی‌ربط به شرح زیر قابل پرداخت می باشد: (اصلاحی مصوب ۱۳۹۶/۸/۱۷)

۱ـ اعضای شوراهای اسلامی شهرهای بیش از یک میلیون نفر جمعیت و اعضای شوراهای اسلامی شهرستان‌ها، استانها و شورای عالی استانها به ازای هر روز معادل (۵/۱) ساعت (حداکثر ۸ ساعت در ماه) حق جلسه موضوع جدول ماده (۶) این آیین‌نامه.

۲ـ اعضای شوراهای اسلامی سایر شهرها و اعضای شوراهای بخش، عشایر و روستا به ازای هر روز معادل (۲) ساعت (حداکثر ۸ ساعت در ماه) حق جلسه موضوع جدول یادشده.

تبصره۱ـ جهت حضور در جلسات شورای فرادست هزینه سفر پرداخت نمی‌گردد.

تبصره۲ـ دستگاه­‌های اجرایی مجاز به پرداخت حق مأموریت به کارمندان خود بابت انجام وظایف مربوط به شورا نمی­‌باشند.  

ماده ۸- شوراها می توانند معادل ارقام مذکور در ردیف های (۱)، (۳) و (۴) جدول موضوع ماده (۶) به هر یک از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت سالیانه یکبار و در سقف یک ماه پاداش پرداخت نمایند. پرداخت هرگونه وجه دیگری به جز آن چه که در قوانین و مقررات پیش‌بینی شده ممنوع است.

ماده ۹ ـ پرداخت مبالغ موضوع این آیین‌نامه موکول به پیش‌بینی اعتبار لازم و تصویب در بودجه سالانه شورا می‌باشد.

ماده ۱۰- از تاریخ ۱۳۸۳/۱۱/۲۰ این تصویب‌نامه جایگزین تصویب نامه شماره ۶۷۸۴۲ / ت۳۰۸۷۷هـ ـ مورخ ۱۳۸۳/۱۱/۲۰ می‌شود.

پرویز داودی ـ معاون اول رئیس‌جمهور

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا