آگهی آزمون وکالت ۱۴۰۰ فعلا منتشر نخواهد شد

اوضاع و احوال حکایت از حل نشدن موانع برگزاری آزمون وکالت 1400 دارند

پایگاه خبری اختبار- علی رغم اعلام قبلی اسکودا مبنی بر اینکه آگهی ثبت نام آزمون وکالت ۱۴۰۰ نهایتا تا امروز دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ منتشر خواهد شد، ولی این اتفاق نیفتاد و فعلا به نظر نمی رسد در چند روز آینده هم آگهی منتشر بشود.

سکوت، خبر برگزاری و دوباره سکوت

پس از آن که بعد از دوره ای سکوت خبری نهایتا نایب رییس اسکودا از برگزاری قطعی آزمون وکالت ۱۴۰۰ در تاریخ ۲۰ اسفند خبر داد و گفت آگهی ثبت نام این آزمون نهایتا تا امروز دوشنبه ۲۷ دی ماه منتشر خواهد شد، نهایتا ظهر امروز اسکودا بدون هیچ توضیح بیشتری صرفا اطلاعیه ای حاوی عناوین قانون های مرجع سوالات آزمون وکالت ۱۴۰۰ را منتشر کرد.

«برخی موانع» سخت

آن طور که از اوضاع و احوال قابل پیش بینی بود و بعدا هم از میان سخنان روز شنبه نایب رییس اسکودا معلوم شد، «برخی موانع» در مسیر برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ به وجود آمده بود، موانعی که به احتمال قوی می تواند ریشه در کشمکش ماه های اخیر کانون های وکلای دادگستری با قوه قضائیه بر سر موضوع اصلاح آیین نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری داشته باشد.

سرایت کشمکش ها به برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰

کشمکش کانون های وکلای دادگستری با قوه قضائیه بر سر اصلاح آیین نامه، اوایل آذر ماه امسال با ارسال نامه قوه قضاییه به سازمان سنجش، به برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ سرایت کرد و پس از آن هم مکاتبات و اظهار نظر هایی که عمدتا از سوی کانون های وکلای دادگستری انجام شد، از پیچیده شدن شرایط خبر می دادند.

برخاستن دود سفید از دودکش اسکودا

با این حال پس از جلسه شورای اجرائی اسکودا در روز پنج شنبه ۲۳ دی ماه که با حضور نمایندگان اغلب کانون های وکلای دادگستری و رییس و نواّبِ رییس اسکودا در تهران تشکیل شد، به نظر می رسید که دود سفید حاکی از حل مساله -اقلا در بخش مربوط به برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰- به هوا بلند شده است.

فاصله زمانی کوتاه تا زمان اعلام شده

برخی منابع خبری اختبار نیز با قوت موضوع حل موانع برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ را تایید کردند و امروز همه در حالی منتظر انتشار آگهی ثبت نام آزمون وکالت ۱۴۰۰ بودند که با یک نگاه خوش بینانه به موضوع باز هم فاصله زمانی انتشار آگهی ثبت نام تا تاریخ ۲۰ اسفند به عنوان موعد برگزاری آزمون کوتاه به نظر می رسید.

آیا فرصت برگزاری آزمون وکالت در ۲۰ اسفند خواهد بود ؟

حالا که مخصوصا فرو رفتن مسوولان اسکودا در لاک سکوت و بی خبری، حکایت از بروز مسائلی دارد که اقلا نمی توان انتظار حل آن ها را در چند روز آینده داشت، باید دید در صورت حل این مسائل آیا کوتاه تر شدن فاصله تا بیستم اسفند، همچنان امکان اصرار بر این تاریخ برای برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ را به مدیران کانون های وکلا و اسکودا خواهد داد یا خیر؟

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۶ دیدگاه ها

  1. زودتر ازمون ۱۴۰۰ رو برگزار کنید و تکلیفش رو روشن کنید یه کم شرایط ما داوطلبا رو درک کنید ، حق الناس گردنتون میفته ، اگه نمیتونید مشکلهاتونو حل کنید ازمون ما رو با تاخیر نندازید برگزار کنید بعدا هر موقع به تفاهم رسیدید هر تصمیمی گرفتید ما تابعش هستیم ولی اینطور ما رو اذیت نکنید ، سال ۹۹ که قربانی شدیم حداقل امسال دیگه تکرار نشه

  2. کانون یا مرکز معنی نداره
    ادغام بشن
    مهم اینه که ما فارغ‌التحصیلان به شغل وکالت مشغول بشیم
    والسلام

  3. درود بر کارکنان پایگاه خبری اختبار. در یکی از عنوان‌های این مطلب نوشته‌اید “برخواستن”. درستِ این واژه در اینجا “برخاستن” است. لطف کنید اصلاح بفرمایید. سپاسگزارم.

  4. انشالله ؟شما اگر داوطلب بودید همچین آرزویی نداشتید کیه که ندونه بعد از تصویب این طرح دیگر وکالت پشیزی احترام ندارد و وکیل در محاکم به حاشیه می رود .
    واقعا متاسفم برای قوه قضاییه که برای قلدری هایش سایبری استخدام کرده (:

  5. ببخشید کسی میتونه بگه دلیل اختلاف کانون با قوه قضائیه چیست؟
    دقیقا قوه از کانون چی میخواد؟
    ممنون میشم یک نفر برام توضیح بده

    1. میخواد بره زیر سلطش یعنی ایکنه کانون استقلالشو از دست میده درواقع میشه همون کانون مشاوران با تفاوت اسم

    2. قوه ی قضاییه از اینکه وکلا ظلم های قضاتش را برملا کردند و در مقابلشان می ایستند خسته شده ،میخواهد وکلا را مستخدم خودش کند تا جرات نکنند حرف زیادی بزنند.اول با حمایت و معاونت راهبردی قوه از طرح تسهیل و تدوین آن ،شان وکیل را در حد یک بیسواد پایین آوردندو بعد هم زیر مجموعه ی خودشان میکنند و بعد دادگاه ها برای شهروندان جای ترسناکی خواهد بود

  6. بچهاحرف ایناروگوش نکنیدکلا..
    چون همه رودارن بازی میدن..امتحان برگزارنمیشه..اعضااسکوداکاش صداقت داشتن وازاول میگفتن آزمون تازمانیکه اختلافات حل نشده برگزارنمیشه ،دیگه داوطلبایِ مظلوم اسیرحواشی نمیشدن…چه میشه کرد..کلاتوی برنامه اینستاگرام هم پیگیرخبرانباشیدگیج میشدوازدرس خوندن دور..
    الآن بازارگرمی بدراه افتاده ..مراقب باشین🤗

    خدایابه داوطلباصبربده که بتونن تحمل کنن و….😕

  7. به احتمال زیاد با این وضع موجود ، آزمون قبل سال جدید برگزار نمیشه . احتمالن میره برای سال ۱۴۰۱

  8. اگه نمیتونید کنترل و برنامه ریزی کنید جمعش کنید بره پیه کارش و شمام‌ مثل مشاوران یک‌ میلیون‌ میگیره شما کانونی ها هم ۱۰ ، ۲۰ ، ۳۰ ، ۴۰ ، ۵۰ میلیونی درخواست بدید و بگیرید و پروانه بدید دیگه به جایی بر نمیخوره و شمام مولتی میلیاردر میشید اسکودا … !

  9. اسکودا باید مقابل فشار ها بایستید
    قوه ی قضاییه مصداق بارز حاکم جور است
    باید با طرح تسهیل و آیین نامه و… جنگید نگذارید رشته ی حقوق نابود شود و بخواهند فقه را به جای قانون جایگزین کنند
    میراث دار کاتوزیان باشید

  10. انشالله طرح تسهیل در هفته اینده تبدیل به قانون میشه بعد از ان اگهی ثبت نام منتشر شود انشاالله

  11. بزرگوارانی که این خبر رو میخونید. لطفا نظر بدید که با این همه فشار و استرسی که در این موضوع از هر دو گروه بر مای دانشجو وارد میشه آیا لازم نیست که به یک جمع بندی برسند یک مدت زمان معقولی تعیین بشه که باعث بی احترامی به هیچ کسی نشه؟؟
    واقعا ما خسته ی این پلیس بازیا شدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا