آزمون کارشناسی ارشد رشته های پزشکی سال ۱۴۰۰ به علت شیوع کرونا به تعویق افتاد

این آزمون قرار بود در روزهای 30 و 31 اردیبهشت 1400 برگزار شود

پایگاه خبری اختبار- برگزاری آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی که قرار بود در روزهای در روزهای ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار شود، به علت وضعیت ناشی از شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاد.

آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۴۰۰ قرار بود با شرکت بیش از ۶۷ هزار داوطلب در شهرهای اراک، اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، ایلام، بوشهر، بندرعباس، بیرجند، تبریز، تهران، خرم آباد، رشت، زاهدان، زنجان، ساری، سمنان، سنندج، شیراز، شهرکرد، قزوین، قم، کاشان، کرمانشاه، کرمان، گرگان، گناباد، مشهد، لارستان، همدان، یاسوج و یزد برگزار شود.

لازم به توضیح است که مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور، زیر مجموعه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است و هیچ ارتباطی به سازمان سنجش آموزش کشور که زیر مجموعه وزارت علوم تحقیقات و فناوری است ندارد.

با این حال تاثیر وضعیت شیوه بیماری کرونا بر برگزاری این آزمون با تعداد ۶۷ هزار شرکت کننده می تواند معیاری برای پیش بینی احتمال برگزاری سایر آزمون های پیش رو به دست بدهد.

اطلاعیه مورخ  مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور مورخ ۱۴۰۰/۲/۹

وزارت در خصوص به تعویق افتادن زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال ١۴٠٠

با سپاس بیکران به درگاه ایزد منان و با آرزوی توفیق برای تمامی داوطلبان و آرزوی قبولی طاعات در ماه مبارک رمضان، به اطلاع می رساند به علت همه گیری بیماری کرونا در سراسر کشور و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و اهمیت سلامتی کلیه هموطنان عزیز و بالاخص داوطلبان، بر اساس رای شورای سنجش و پذیرش دانشجو وزارت بهداشت به تاریخ ۱۴۰۰/۲/۷، آزمون کارشناسی ارشد سال ١۴٠٠ در زمان مقرر برگزار نخواهد شد.

زمان دقیق برگزاری آزمون متعاقبا از طریق همین سامانه اعلام می گردد.

بدین منظور لازم است داوطلبان هر هفته روزهای دوشنبه و چهارشنبه سامانه را ملاحظه نمایند. لازم به ذکر است در صورت هر گونه تغییر در هر یک از مراحل، مراتب از طریق همین سامانه اعلام خواهد شد.

 سازمان سنجش آموزش کشور، بهمن ماه ۱۳۹۹ اعلام کرد برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ (آزمون مربوط به رشته های غیر پزشکی از جمله رشته حقوق) که قرار بود به روال معمول در دو روز ۶ و ۷ خرداد ۱۴۰۰ برگزار شود را به دلیل “پیش بینی های لازم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای برگزاری آزمون های فوق و برای کاهش هر گونه مخاطرات برای متقاضیان”، در سه روز ۵ تا ۷ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد کرد.

مدتی پیش وزیر علوم با تاکید بر برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ در زمان مقرر تعیین شده به رسانه ها گفت: ما برنامه برگزاری این آزمون ها را بر اساس زمان بندی اعلام شده اجرایی خواهیم کرد مگر اینکه دستوری مبنی بر توقف برگزاری آزمون های ملی از سوی ستاد مقابله با کرونا صادر شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا