نظریه تفسیری هیات مدیره کانون مرکز در خصوص مصوبه ممنوعیت شرکت کارآموزان در آزمون وکالت

کارآموزان فعلی با طی دوره کامل کارآموزی پس از قبولی جدید می توانند در آزمون وکالت 1400 شرکت کنند

پایگاه خبری اختبار-  هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز برای مصوبه «ممنوعیت شرکت کارآموزان در آزمون وکالت ۱۴۰۰» که با اعتراض کارآموزان همراه شد، نظریه تفسیری صادر کرد.

به گزارش اختبار بر اساس این نظریه تفسیری شرکت کارآموزان در آزمون وکالت صرفا به منظور تغییر محل اشتغال  ممنوع می باشد ولی کارآموزان می‌توانند در آزمون وکالت دادگستری سال ۱۴۰۰ شرکت کنند و در صورت قبولی می بایست پیش از نام‌نویسی در کانون وکلای دادگستری مرکز، از کارآموزی قبلی انصراف داده و دوره کامل کارآموزی جدید را سپری کنند.

متن کامل نظریه به شرح زیر است:

نظریه تفسیری مصوبه ممنوعیت شرکت کارآموزان در آزمون وکالت ۱۴۰۰

اعضای هیأت‌ مدیره پس از بحث و تبادل نظر دربارۀ مصوبۀ مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۱۲ پیرامون شرکت مجدد کارآموزان وکالت عضو کانون دادگستری مرکز نظر تفسیری خود را به این شرح اعلام کردند که منظور از مصوبۀ پیش‌گفته صرفاً در خصوص منع شرکت مجدد کارآموزان جهت تغییر محل اشتغال بوده و بنابراین کارآموزان می‌توانند در آزمون جذب کارآموز وکالت دادگستری سال ۱۴۰۰ شرکت و در صورت قبولی و پیش از نام‌نویسی در کانون وکلای دادگستری مرکز، از کارآموزی قبلی انصراف و سپس مبادرت به طی دورۀ کامل کارآموزی در راستای قبولی جدید فرمایند.

بیشتر بخوانید:

گفتنی است هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز قبلا در جلسه روز ۱۲ مرداد خود با شرکت مجدد کارآموزان در آزمون وکالت ۱۴۰۰ مخالفت کرده بود،‌ تصمیمی که باعث اعتراض و گلایه این گروه از کارآموزان شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. شانس ما را ببین….به قول اکبرعبدی در فیلم اخراجیا گفت‌‌..همین ک فهمیدن ما داریم میایم حمله نویی اغاز کردن….اخه شانس منو باش سال ۹۸قبول شد با هزا.ر مشقت اونم تراز ۸۶۲۰جز نفرات اخر بودم….حالا طرف با تراز ۷۸۰۰قبول شده…ابنم ازبقیه ماجرا هر روز ی برنامه دارن

  2. کانون های شهرستان شده بومی و حتی کارآموزان هم حق ثبت نام ندارند. اما کانون مرکز قربونش برم کاروانسرا شده و هر کس حق داره شرکت کنه!!!! این چه وضعیست ؟؟ بیچاره بچه های تهران

  3. بله کار خوبی کردن. اما همینم بازدارنده نیست. باید جریمه هم در نظر گرفته بشه. دوستان یه نگاه به لیست قبول شدگان کانون مرکز امسال بندازین ، می بینید نه تنها کاراموزان وکالت بلکه خیلی از وکلای جوانی که در موسسات آموزشی تدریس می کنند هم دوباره و سه باره و چهارباره در آزمون کانون امسال شرکت کردند و قبول شدند. ظاهرا خیلی ها شرکت میکنن تا بتونن رتبه تک رقمی بیارن و بدین اعتبار برای خودشون شاگرد جذب کنن. و خیلی جالبه که برخلاف انتظارشون رتبه هاشون دو رقمی میشه و صداشو در نمیارن که آزمون دادن. روز آزمون هم که با عینک و کلاه میرن کسی نفهمه. اختبار همین دیروز لیست قبول شدگان مرکز رو منتشر کرده. فقط به عنوان اینکه ۲ تا مثال زده باشم . به حروف الفبای ع و همچنین حرف ت مراجعه کنید. اسامی آشنا خواهید دید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا