آزمون وکالت ۱۴۰۰ برگزار شد

نتایج آزمون وکالت 1401 (نوبت پذیرش 1400) که امروز برگزار شد نهایتا تا 40 روز آینده اعلام خواهد شد

پایگاه خبری اختبار- آزمون وکالت ۱۴۰۰ با تاخیر زیاد، امروز پنج شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۱ در ۳۲ شهر سراسر کشور برگزار شد.

آزمون وکالت ۱۴۰۰ با تاخیر زیاد، امروز پنج شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۱ با شرکت ۷۲ هزار و ۸۷۴ داوطلب در ۳۲ شهر سراسر کشور برگزار شد.

بنا بر اعلام قبلی نتایج آزمون وکالت ۱۴۰۱ (نوبت پذیرش ۱۴۰۰) که امروز برگزار شد نهایتا تا ۴۰ روز آینده اعلام خواهد شد.

سال گذشته کانون های وکلا به سبب موانعی که در مسیر برگزاری آزمون ایجاد شده بود موفق به برگزاری آزمون نشده بودند، با این حال اواخر سال گذشته و با رفع این موانع اعلام شد که آزمون وکالت ۱۴۰۰ با تاخیر در سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

آزمون امروز، جایگزین آزمون معوق سال ۱۴۰۰ بود و بنا بر اعلام مسوولان اسکودا، آزمون وکالت ۱۴۰۱ بر اساس تکلیف قانونی در نیمه دوم امسال برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

با توجه به تصویب و اجرایی شدن قانون تسهیل صدور مجوزها در سال جاری، چالش مهم در زمینه پذیرش و اعلام نتایج آزمون امروز نیز مانند آزمون برگزار شده از سوی مرکز وکلای قوه قضائیه در اردیبهشت ماه قابل تصور است.

در حالی که فقط مدت کوتاهی از تصویب و اجرایی شدن قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار می گذرد، برخی اشکالات عملی اجرای آن نمایان شده است به حدی که مرکز وکلای قوه قضائیه برای اعلام نتایج دچار چالش جدی شده است.

طراحان و مدافعان طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار با القای این که کانون های وکلا مانع پذیرش تعداد بیشتری از داوطلبان ورود به حرفه وکالت هستند، این قانون را تصویب کردند.

ولی در اولین قدم، قوه قضائیه و برخی بخش های دولتی دیگر خود مواجه با چالش های جدی در زمینه پذیرش داوطلبان ورود به حرفه های تخصصی مانند وکالت و سردفتری و … شده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. باسلام چند نکته در رابطه با قانون تسهیل قابل توجه است،اختبار محترم لطفاً نشر بفرمایید.
    متاسفانه نکته ای که اصلاً توجه نمی شود و حتی خود کانون و مرکز و نمایندگان مجلس و غیره نیز توجه به آن ندارند این است که،عنوان این آزمون چه در قانون قبلی چه در ماده ۵ اصلاحی،صدور پروانه کارآموزی می باشد و نه پروانه وکالت!! و در این امر چندین نکته مستتر است،اول آنکه نشان دهنده این است که صدور پروانه وکالت (( نه کارآموزی)) یک مرحله ای و با یک آزمون نیست! و مراحل باید طی شود و آموزش‌ها ببیند و پس از قبولی در اختبار دو مرحله ای وکیل شوند! پس چگونه است که هر شخصی که در این آزمون کارآموزی قبول میشود پیشاپیش و تضمین شده مطالبه پروانه وکالت دارد!! و جالب آن که نمایندگان مجلس نیز مطالبه گری برای پروانه وکالت!! برای مشارعلیهم دارند!!. حال با توجه به اینکه قوانین قبلی به قوت خود باقی است و تنها ماده ۵ تخصیص خورده،پس کلیه فرایند تعلیم و صدور پروانه وکالت پس از قبولی در کارآموزی به عهده نهاد تخصصی مربوطه می باشد و دخالت در این امر نیز قابل پذیرش نمی باشد و این به مثابه این است که مجلس محترم بگوید هر شخص پزشک عمومی یا دانشجوی پزشکی شد تخصص هایش را نیز باید بدهند و تضمین شده است!!
    و این امر تا آنجا می باشد که از نظر قوانین انتظامی وکالت استفاده از عنوان وکیل (حتی وکیل پایه دو)در دوره کارآموزی مجازات انتظامی دارد و اصولاً کارآموزان وکیل به معنای مصطلح تلقی نمی شوند!! تفاوت نهاد کانون وکلا و مرکز وکلا در این است که ایشان خبره سنجی را در ابتدا طی مصاحبه و آزمون شفاهی انجام می دهند که جای سوال دارد! لیکن کانون به درستی در انتهای دوره کارآموزی برگزاری آزمون اختبار می کند،و پس از قبولی، شخص مزبور وکیل می شود،حال با این تفاسیر بسیار جالب است که عده ای تلاش در حذف مصاحبه شفاهی مرکز کلا و اختبار کانون را دارند!! گویی که با تخصیص یک ماده تمامی قوانین وکالت از ریشه دگرگون شده باشد! که چنین نیست. ضمناً آموزش و دوران کارآموزی این افراد نیز خود مقوله جداست که نه مجلس به آن توجهی فرموده و نه برای داوطلبان مهم است…. کانون وکلا و سردفتران و اساتید و حتی داوطلبانی که آینده شان به عنوان وکیل برایشان مهم است، باید یکصدا جلوی این ناآگاهی را بگیرند و به داد حرفه وکالت و مردمی که قرار است جان و مالشان را به دست این وکلا بدهند برسند!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا