زندانیان تهران و اصفهان در مرخصی نوروزی از پابند الکترونیک استفاده کردند

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی:

زندانیان تهران و اصفهان در مرخصی نوروزی از پابند الکترونیک استفاده کردند

رییس سازمان زندان‌ها گفت: تعداد محدودی از زندانیان استان‌های تهران و اصفهان که در ایام نوروز به مرخصی رفتند از پابند الکترونیکی استفاده کردند.

غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره‌ استفاده از دستبند و پابند الکترونیکی توسط زندانیان در ایام نوروز، گفت: تعداد کسانی که در ایام نوروز از پابند الکترونیکی استفاده کرده‌اند را دقیقا نمی‌دانم، اما در سطح بسیار محدودی بوده‌ است.

وی ادامه داد: ما برای این که کارآمدی این سیستم را ارزیابی کنیم در ایام نوروز به صورت آزمایشی به تعدادی از زندانیان برای مرخصی پابند الکترونیکی ارایه کردیم که این پروژه در دو استان تهران و اصفهان به بهره‌برداری رسید.

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خاطرنشان کرد: تنها تعداد محدودی – کمتر از ۱۰۰ نفر – از این سیستم استفاده کردند؛ چرا که کل تجهیزات ما حدود هزار دستگاه است.

اسماعیلی تصریح کرد: آنچه که در حال حاضر در سازمان زندان‌ها از آن بهره‌برداری کردیم پابند الکترونیکی است و غیر قابل رویت است.

وی در مورد چگونگی پرداخت هزینه‌ استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان، گفت: در این مقطع به دلیل آزمایشی بودن، هزینه‌ای از زندانیان دریافت نشده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا