برای وکلا و کانون‌ها و نیز اتحادیه سراسری مساله‌ای مهمتر از لایحه جدید وکالت وجود ندارد

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران:

برای وکلا و کانون‌ها و نیز اتحادیه سراسری مساله‌ای مهمتر از لایحه جدید وکالت وجود ندارد

در لایحه جدید وکالت، نام کانون وکلا به سازمان وکلا تبدیل شده است

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) تاکید کرد: موضوع مورد اهمیت وکلا و کانون‌های وکلا، لایحه جدید وکالت است؛ زیرا این لایحه استقلال وکلا را خدشه‌دار می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بهمن کشاورز در نشست بررسی لایحه جدید وکالت پیشنهادی قوه‌قضاییه که در کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد، اظهار کرد: به جز متن فعلی لایحه وکالت، گویا لایحه دیگری در راه است و هنوز این لایحه به دولت ارسال نشده است.

وی با برشمردن ایرادات لایحه فعلی وکالت، ادامه‌داد: در لایحه جدید اسم کانون وکلا به سازمان وکلا تبدیل شده، همچنین شورای عالی وکالت که از اعضای هیئت مدیره کانون‌ها تشکیل می‌شود جایگزین اتحادیه سراسری کانون‌ها شده است.

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) ادامه‌داد: ماده ۲۵ لایحه وکالت که در دولت قبل اصلاح شده بود اکنون به ماده ۳۲ تغییر یافته است و این ماده به منظور بررسی و اظهارنظر در مورد تصمیمات شورای عالی وکالت و سازمان وکلا برای رعایت شرع قانون، مسائل عمومی و حقوق مکتسبه افراد را برای رسیدگی به صلاحیت داوطلبان و اخذ پروانه وکالت بررسی می‌کند. همچنین هیئتی مرکب از هفت نفر از قضات و حقوقدانان و وکلا به مدت چهار سال از سوی رییس قوه‌قضاییه تشکیل می‌شود که هیئت نظارت نام دارد.

کشاورز تاکید کرد: گویا تصمیمات هیئت نظارت در بررسی سازمان‌های وکلا و شورای عالی وکالت قطعی است و این بسیار نگران‌کننده است.

وی ادامه‌داد: هیئت اختباری که در لایحه جدید آمده از سه نفر وکیل و قاضی تشکیل شده و باید گفت که قضات ما به چه صورت می‌توانند در اختبار و آزمون کارآموزان وکالت دخالت کنند.

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) گفت: اکنون برای وکلا و کانون‌ها و نیز اتحادیه سراسری مساله‌ای مهمتر از لایحه جدید وکالت وجود ندارد، زیرا این لایحه دخالت آشکاری در امور وکلا و سلب استقلال آنهاست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا