نتایج آزمون وکالت ۹۲ در دی ماه اعلام خواهد شد

دکتر علی مندنی پور، رییس اسکودا:
طبق قراردادی با سازمان سنجش آموزش کشور منعقد شده است
نتایج آزمون وکالت ۹۲ در دی ماه اعلام خواهد شد

دکتر علی مندنی پور گفت: طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور تعداد ثبت‌نام کنندگان در آزمون وکالت در سراسر کشور ۵۸ هزار و ۹۴۸ نفر بوده است.

علی مندنی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی ایسنا، با اشاره به برگزاری آزمون وکالت گفت: طبق قراردادی که با سازمان سنجش آموزش کشور منعقد کرده‌ایم نتایج آزمون وکالت امسال دی‌ماه اعلام می‌شود.

وی با بیان این‌که «آزمون وکالت در تهران در ۵ حوزه امتحانی خواهران و ۱۲ حوزه امتحانی برادران برگزار شد» ادامه داد: تعداد شرکت‌کنندگان بانوان در آزمون وکالت در تهران، ۹ هزار و ۳۹۳ نفر و مجموع شرکت‌کنندگان آقایان نیز ۹ هزار و ۶۲۰ نفر بود.

مندنی‌پور اضافه کرد: تعداد کل ثبت‌نام کنندگان در آزمون وکالت در سراسر کشور، ۵۹ هزار و ۱۰۳ نفر بود، ولی سازمان سنجش آموزش کشور تعداد ۵۸ هزار و ۹۴۸ نفر را به عنوان مجموع ثبت‌نام کنندگان قطعی در آزمون وکالت امسال معرفی کرد. تفاوت این ۱۵۵ نفر به دلیل این بود که احتمالا برخی داوطلبان دو حوزه امتحانی را انتخاب کرده بودند و حوزه امتحانیه دوم برای آنها ثبت شده است.

وی اضافه کرد: همچنین احتمالا بعضی از شرکت‌کنندگان در آزمون وکالت مراحل ثبت‌نام‌شان در این آزمون به صورت ناقص انجام شده و مجددا ثبت‌نام کرده‌اند. براین اساس تعداد کل ثبت‌نام کنندگان در آزمون وکالت طبق اعلام سازمان سنجش همان ۵۸ هزار و ۹۴۸ نفر است.

مندنی‌پور درباره تعداد غیبت‌کنندگان در آزمون وکالت امسال گفت: تعدادی از شرکت‌کنندگان در آزمون وکالت در استان‌ها، بر سر جلسه امتحان حاضر نشدند و غیبت داشتند. به عنوان مثال از مجموع کل تعداد شرکت‌کنندگان در کانون وکلای دادگستری استان همدان که کمتر از هزار نفر بودند، در حدود ۷۰ الی ۸۰ نفر غیبت داشتند.

وی یادآور شد: صبح امروز (جمعه) اول آذر ماه آزمون وکالت سال ۹۲ با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور به صورت همزمان و به مدت ۲ ساعت در ۲۳ کانون‌ وکلای دادگستری با کمال آرامش برگزار شد.

رییس سابق اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای ایران (اسکودا) در پایان گفت: کمترین شرکت‌کننده در آزمون وکالت را کانون وکلای دادگستری قم داشته است. همچنین بیشترین شرکت کننده در این آزمون را کانون وکلای دادگستری مرکز دارا بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا