۱۹ هزار و ۱۳ متقاضی در آزمون وکالت ۹۲ برای کانون وکلای مرکز ثبت نام کرده اند

نایب‌رییس کانون وکلای دادگستری مرکز:
۱۹ هزار و ۱۳ متقاضی در آزمون وکالت ۹۲ برای کانون وکلای مرکز ثبت نام کرده اند
که ۱۲۵۰ نفر پذیرش خواهند شد
این عده شامل ۹ هزار و ۳۹۳ زن و ۹ هزار و ۶۲۰ مرد هستند

در آزمون وکالت ۹۱ ( آزمون گذشته ) ۱۳،۲۰۷ نفر برای کانون وکلای مرکز ثبت نام کرده بودند

نایب‌رییس کانون وکلای دادگستری مرکز از ثبت‌نام ۱۹ هزار و ۱۳ متقاضی شرکت در آزمون وکالت برای کانون وکلای دادگستری مرکز خبر داد.
مهدی شهلا در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: از این تعداد، ۹ هزار و ۳۹۳ نفر را بانوان و ۹ هزار و ۶۲۰ نفر را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: ظرفیت پذیرش کارآموز در کانون وکلای دادگستری مرکز در آزمون وکالت سال ۹۱، ۱۰۰۰ نفر بود در حالی که امسال ظرفیت پذیرش کارآموز در کانون مرکز به ۱۲۵۰ نفر افزایش یافته است.

شهلا درباره ظرفیت جذب وکیل گفت: طبق قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مصوب سال ۷۶، تعیین تعداد کارآموزان وکالت برای هر کانون بر عهده کمیسیونی متشکل از رییس کل دادگستری استان، رییس شعبه اول دادگاه انقلاب و ‌رییس کانون وکلای مربوطه است که به دعوت رییس کانون وکلای هر کانون حداقل یکبار در سال تشکیل می‌شود.

وی افزود: هیات مذکور قبل از اینکه آگهی شرکت در آزمون منتشر شود، برحسب نیاز استان‌های مربوطه تعداد وکیل در هر استان را تعیین می‌کند.

به گزارش ایسنا، آزمون وکالت سال ۹۲ در ۲۳ کانون وکلای کشور اعم از کانون وکلای دادگستری مرکز، آذربایجان شرقی، فارس و کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، آذربایجان غربی، مازندران، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، گیلان، قزوین، خوزستان، کرمانشاه و ایلام، همدان، قم، کردستان، گلستان، اردبیل، مرکزی، بوشهر، زنجان، لرستان، کرمان، البرز و چهارمحال و بختیاری به صورت همزمان برگزار می‌شود و هر کانونی به تعداد مورد نیاز و با توجه به موارد اعلام شده در آگهی آزمون، کارآموز وکالت می‌پذیرد.

آزمون وکالت سال ۹۲ صبح روز جمعه – اول آذر ماه – در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا