دکتر رضا فرجی دانا وزیر پیشنهادی وزارت علوم کیست؟

دکتر رضا فرجی دانا وزیر پیشنهادی وزارت علوم کیست؟


پس از گمانه‌زنی‌های مختلف از سوی رسانه‌ها برای تصدی سمت وزارت علوم و سرپرستی دکتر جعفر توفیقی، در نهایت رییس جمهور شب گذشته دکتر رضا فرجی دانا را به عنوان وزیر پیشنهادی خود برای وزارت علوم به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

پس از معرفی دکتر میلی منفرد به مجلس شورای اسلامی برای تصدی وزارت علوم و عدم کسب رای اعتماد، رییس جمهور دکتر جعفر توفیقی را به سمت سرپرستی این وزارتخانه منصوب کرد، اما در نهایت دکتر رضا فرجی دانا به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت علوم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

به گزارش ایسنا، دکتر رضا فرجی دانا استاد تمام دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران است که در زمان دولت دوم سید محمد خاتمی، ریاست دانشگاه تهران را نیز عهده دار بود. پس از استعفای مصطفی معین در اواخر کار دولت دوم سید محمد خاتمی، رضا فرجی دانا برای تصدی سمت وزارت علوم به مجلس ششم معرفی شد، اما نتوانست از مجلس ششم رای اعتماد کسب کند.

او پیش‌تر بین سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۴ ریاست دانشگاه تهران را عهده دار بود.

تحصیلات

دکتر رضا فرجی دانا مدرک کارشناسی خود را در سال ۱۳۶۵ در رشته مهندسی برق و کامپیوتر از دانشگاه تهران دریافت کرد و سپس برای ادامه تحصیل در دانشگاه واترلو عازم کانادا شد. به این ترتیب او تحصیلات تکمیلی خود را در این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد (۱۳۶۸) و دکتری (۱۳۷۲) در رشته مهندسی برق و کامپیوتر به انجام رسانده است. در حال حاضر وی عضو هیات علمی (استاد تمام) دانشکدهٔ مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران است.

سوابق

فرجی دانا پیش از انتصاب به عنوان ریاست دانشگاه تهران مدتی ریاست گروه مهندسی برق و کامپیوتر پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران و پس از آن هم به مدت بیش از پنج سال (۱۳۷۷ الی ۱۳۸۱) ریاست پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران را برعهده داشت.

از دیگر مسئولیت‌های او می‌توان به ریاست مرکز انفورماتیک دانشگاه تهران بین سال‌های ۱۳۷۵ الی ۱۳۸۱ و ریاست انجمن مهندسی برق و الکترونیک ایران در سال‌های ۱۳۸۶و۱۳۸۷اشاره کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا