احتمال لغو برگزاری آزمون تصدی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

 
به دلیل تعداد کم پذیرفته شدگان در مرحله امتیازبندی اولیه
احتمال لغو برگزاری آزمون تصدی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

 

مدیر کل خدمات الکترونیک قضایی مرکز آمار و انفورماتیک قوه‌قضاییه از پایان امتیازبندی متقاضیان تصدی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی خبر داد و با اشاره به تعداد اندک پذیرفته شدگان مرحله اول، لغو برگزاری آزمون را محتمل دانست.
 

سیامک رفعتی مدیرکل خدمات الکترونیک قضایی مرکز آمار وفناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت بررسی شرایط متقاضیان تصدی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گفت: اخیراً مرحله بررسی شرایط متقاضیان تصدی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و امتیازبندی آنها پایان یافته و افرادی که در مرحله اول و امتیازبندی حائز شرایط تصدی‌گری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بودند شناخته شدند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه تصدی‌گری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نیازمند تخصص لازم در زمینه قضایی است، امتیاز بندی متقاضیان با در نظر گرفتن میزان تحصیلات، مهارت، سن، سابقه اجرایی و تخصص فنی از یک تا ۱۰۰ انجام شده است.

معاون آمار و اطلاعات مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه‌قضائیه به تعداد اندک متقاضیان پذیرفته شده در این مرحله اشاره کرد و افزود: متاسفانه علی‌رغم پیش‌بینی‌های گذشته، تعداد نفراتی که موفق به اخذ امتیاز ۷۰ و بالاتر از آن شدند بسیار کمتر از حد تصورات ما بود. 

رفعتی اختلاف امتیاز میان متقاضیان تصدی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را بسیار زیاد خواند و از احتمال لغو آزمون خبر داد و گفت: با توجه به تعداد اندک متقاضیان حائز شرایط و همچنین اختلاف بسیار زیاد میان این افراد، امکان لغو آزمون وجود دارد.

وی در ادامه افزود: باتوجه به اینکه بررسی شرایط متقاضیان به تازگی پایان یافته، اطلاع رسانی در مورد پذیرفته شدگانی که توانسته اند امتیاز لازم را برای ورود به مرحله بعد کسب کنند به زودی انجام می شود.

رفعتی انجام مصاحبه تخصصی را بخش دیگری از روند بررسی صلاحیت متقاضیان تصدی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی دانست و افزود: پس از انجام استعلامات مورد نیاز در مورد مدارک ارسالی متقاضیان، مصاحبه حضوری با این افراد انجام می شود و این مصاحبه انفرادی طی روزهای آتی با اعلام قبلی به پذیرفته شدگان اولیه آغاز می شود.

رفعتی در پایان با تاکید بر تعداد اندک پذیرفته شدگان و منقاضیان دارای امتیاز بالاتر از ۷۰، از احتمال فراخوان مجدد ثبت نام خبرداد.

پیش از این معاون آمار و اطلاعات مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در گفت و گو با تسنیم از تأیید ثبت‌نام ۲ هزار و ۴۸۲ نفر در فراخوان اولیه خبر داده بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا