اطلاعات آماری انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۲ تشریح شد

مشاور عالی سازمان سنجش از افزایش ۱۷ درصدی ظرفیت پذیرش آزمون کارشناسی ارشد ۹۲ نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: ۲۰.۱ درصد مجازین غایب انتخاب رشته بودند.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به پذیرش ۹۹ هزار و ۶۹۷ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد ۹۲ گفت: نتایج آزمون کارشناسی ارشد هفته اول شهریورماه اعلام می‌شود.

وی با اشاره به جزئیات آماری آزمون کارشناسی ارشد ۹۲، گفت: ۸۹۶هزار و ۱۲۵ داوطلب در این دوره از آزمون ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۵۸هزار و ۸۰۱ داوطلب زن و ۴۳۷هزار و ۳۲۴ داوطلب مرد بودند.

توکلی با اشاره به کاهش ۳۴ هزار و ۹۰ نفری داوطلبان نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: کاهش تعداد ثبت‌نام‌کنندگان آزمون کارشناسی ۹۲ برای اولین‌بار اتفاق افتاده است.

وی افزود: از تعداد ۸۹۶هزار و ۱۲۵داوطلب ثبت‌نام کننده ۹۰ هزار و ۵۸ نفر از داوطلبان علاقمندی خود را برای شرکت در کدرشته امتحانی دوم اعلام کرده بودند.

توکلی با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در طی روزهای ۱۸ ، ۱۹ و ۲۰ بهمن‌ماه ۹۱، گفت: از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان ۷۴۱هزار و ۲۳۲داوطلب در جلسه آزمون حاضر و ۱۵۴هزار و ۸۹۳ داوطلب معادل ۱۷.۲۸درصد غایب بودند.

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه از تعداد داوطلبان حاضر در جلسه آزمون ۳۶۲هزار و ۹۳۸ داوطلب مجاز به انتخاب رشته بودند،اظهار کرد: همچنین ۲۱ هزار و ۴۳۹داوطلب در دو کدرشته امتحانی مجاز به انتخاب رشته شدند.

وی افزود: همچنین از تعداد مجازین به انتخاب رشته ۲۹۰هزار و چهار داوطلب معادل ۷۹.۹۰ درصد انتخاب رشته کردند و حدود ۷۲ هزار و ۹۳۴ داوطلب معادل ۲۰.۱۰درصد غایب انتخاب رشته بودند.

توکلی در پایان با اشاره به پذیرش ۹۹ هزار و ۶۹۷داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد ۹۲، گفت: ظرفیت پذیرش این دوره از آزمون نسبت به سال گذشته بیش از ۱۷ درصد افزایش داشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا