احکام قضایی در سیستم “سخا” سنجیده می شوند

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه از راه‌اندازی امن‌ترین سیستم الکترونیک بررسی آرای قضایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خلیج‌فارس، حجت‌الاسلام حمید شهریاری با بیان این که قوه قضاییه توانست سیستم قوی و امنی را در مورد خدمات الکترونیکی قضایی تاسیس کند، گفت: طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مورد توسعه و تکمیل بهره‌برداری از فناوری اطلاعات در فرآیند دادرسی و خدمات ثبتی، قوه قضاییه به ریاست آیت‌الله آملی‌لاریجانی توانست آیین‌نامه‌ای را تنظیم و به صورت عملیاتی در آورد.

وی گفت: «سخا» بزرگترین سیستم در سطح کشور است. هدف از تاسیس «سخا» شفاف‌سازی فرآیندهای دادرسی، کارآمدی نظام قضایی کشور با افزایش نسبی سرعت، دقت و کیفیت، افزایش مشارکت مردم در عرصه خدمات و توسعه عدالت، مصون‌سازی حداکثری دفاتر قضایی از آسیب‌ها، تهدیدها، تطمیع‌های بیرونی و ارتقای سلامت اداری قضایی از خطاها و فشارهای درونی است.

رییس مرکز فناوری اطلاعات قوه قضاییه، گفت: یکی از موفقیت‌های بزرگ سیستم قضایی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در عرصه خدمات قضایی است.

وی با تاکید به قضات برای استفاده از سیستم سخا، اظهار کرد: ارتقای شغلی و ارزیابی از عملکرد قضات با این سیستم سنجیده می‌شود و هر رایی که وارد سیستم می‌شود، مورد محاسبه و ارزیابی قرار می‌گیرد.

شهریاری تصریح کرد: امیدواریم با این سیستم اطاله دادرسی، تسریع در امور جاری محاکم و پیشگیری از وقوع جرم در کلیه مراحل تحقیق و رسیدگی مدنی، جزایی انجام شود.

رییس فناوری اطلاعات قوه قضاییه در پایان خاطرنشان کرد: مردم با ورود به سیستم عدل ایران ( adliran.ir )، از این طریق می‌توانند در هر شبانه روز دادخواست‌های خود را ثبت کنند و از روند دادرسی خود مطلع شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا