راهنمای انتخاب شهر اینترنتی برای پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت ۹۵

کانون وکلای دادگستری مرکز اعلام کرد:

جزییات انتخاب شهر اینترنتی برای پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت ۱۳۹۵

ثبت نام حضوری از ۲۶ فروردین ۹۶ آغاز می شود

پایگاه خبری اختبار- پیرو اطلاعیه ۱۲ اسفند ۹۵ کانون وکلای دادگستری مرکز، این کانون ظرفیت شهرهای حوزه کانون وکلای دادگستری مرکز به تفکیک استان را به همراه راهنمای انتخاب شهر منتشر کرد.

متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

راهنمای انتخاب شهر از طریق اینترنت

اول- توضیحات ضروری:

۱. داوطلبان محترم با بررسی دقیق و لحاظ رتبه آزمون و ظرفیت پذیرش شهرها، محل های مورد نظر را به ترتیب اولویت، پیشنهاد نمایند.

۲. درصفحۀ مربوط به اولویت های پیشنهادی، انتخاب حداقل یک شهر الزامی است و برای انتخاب همۀ شهرهای حوزۀ کانون مرکز (به ترتیب اولویت انتخاب داوطلب) محدودیتی وجود ندارد.

۳. مهلت تکمیل فرم انتخاب شهر تا سه شنبه مورخ ۱۳۹۵/۱۲/۲۴ است.

۴. انتخاب شهر محل اشتغال (محل کارآموزی نیز محل اشتغال خواهد بود) از بین شهرهای پیشنهادی توسط داوطلب، با لحاظ رتبه داوطلب، اولویت پیشنهادی و ظرفیت پذیرش شهرها، با بررسی  و احراز شرایط  قانونی از سوی کانون وکلای دادگستری مرکز تعیین خواهد شد.

تبصره: انتقال وکلاء و کارآموزانی که پدر یا مادر یا فرزند آنان وکیل دادگستری عضو کانون مرکز باشد، به محل اشتغال یکدیگر همزمان با انتخاب شهر امکان پذیر است. لذا ضرورت دارد این دسته از قبول شده ها ضمن اعلام مراتب در روند ثبت نام شماره پروانه وکالت اقربای درجه یک خود را درج نمایند.

 همچنین تغییر محل کارآموزی یا اشتغال یکی از زوجین در نکاح دائم که هر دوی آنان وکیل یا کارآموز یا یکی از آنان وکیل و دیگری کارآموز باشد، حسب تقاضای هر دو به محل اشتغال دائم یکی از آنان بعد از صدور پروانه کارآموزی مجاز است این دسته از قبول شده ها بعد از صدور پروانه کارآموزی درخواست خود را مطرح وپیگری نمایند

۵. پس از تعیین محل اشتغال به ترتیب بالا، تغییر محل امکان پذیر نیست. بررسی تقاضای انتقال محل کارآموزی طبق آئین نامه نقل و انتقال وکلا و کارآموزان با لحاظ اصلاحیه مهر ۱۳۹۴ و پس از صدور پروانه کارآموزی خواهد بود.

۶. داوطلبانی که برای اشتغال در شهرهای استان تهران پذیرش می شوند، در صورتی که بیش از چهل سال سن داشته باشند، به هنگام صدور پروانه کارآموزی، یکی از شهرهای تابعه کانون مرکز خارج از استان تهران را برای کارآموزی انتخاب و معرفی خواهند کرد. بدیهی است محل اشتغال به وکالت که بر اساس رتبه، تعیین شده (پس از طی دوره کارآموزی حتی اگر تهران یا یکی دیگر از شهرهای تابعه استان تهران باشد ) محفوظ خواهد بود.

۷. در صورتی که داوطلب واجد شرایط قانونی نباشد، پیشنهاد شهرهای مورد نظر و انتخاب آن، برای داوطلب حقی ایجاد نمی کند.

۸. از تاریخ ۲۶/۱/۱۳۹۶ روزانه ۲۰۰ نفر به ترتیب رتبه اکتسابی و بر اساس جدول پیوست ضروری است با در دست داشتن اصل کارت ملی، شناسنامه و اصل مدارک ثبت نام به علاوه یک نسخه برابر با اصل آنها جهت احراز هویت و تکمیل مراحل ثبت نام در ساعت اعلام شده در کانون (طبقه همکف-سالن جلالی نائینی) حاضر و اقدامات لازم را معمول دارند.

۹. نتیجه نهایی انتخاب شهر محل اشتغال متعاقباً و حداکثر تا روز مراجعه حضوری در سایت کانون منتشر می شود؛ لذا از مراجعه و تماس تلفنی خودداری نموده و مراتب را از طریق سایت پیگیری نمایند.

دوم- استعلام ها:

امکان اخذ استعلامات به صورت اینترنتی برای قبول شده ها  حداکثر تا تاریخ مراجعه حضوری فراهم و از طریق سایت وارسال پیام کوتاه اطلاع رسانی خواهد شد
لازم است به شرح زیر اقدام نمایید:

الف. استعلام پزشکی قانونی (گواهی عدم اعتیاد):

۱. قبول شدگانی که برای مراجعه به پزشکی قانونی، استان تهران را انتخاب نموده اند باید استعلام پزشکی قانونی خود را براساس تاریخ نامه به پزشکی قانونی به نشانی: تهران، ضلع جنوبی پارک شهر، خیابان بهشت، سازمان پزشکی قانونی ارائه دهند و قبول شده هایی که شهری غیر از استان تهران را انتخاب نموده اند باید استعلام پزشکی قانونی خود را حداکثر ظرف ۴۸ ساعت به پزشکی قانونی شهر خود یا نزدیک ترین شهر محل سکونت خود ارائه دهند تا از آنان تست عدم اعتیاد بعمل آید.

۲. استعلام پزشکی قانونی باید حتماً در واحدهای پزشکی قانونی که زیر نظر قوه قضاییه هستند انجام شود؛ بنابراین از مراجعه به مراکز درمانی دولتی و یا خصوصی خودداری نمایید. ممکن است پزشکی قانونی شما را به یک مرکز درمانی جهت انجام تست عدم اعتیاد معرفی نماید، در این صورت پاسخ مرکز درمانی باید مجدداً به پزشکی قانونی ارائه تا آن مرجع، پاسخ را به کانون اعلام نمایند

۳. همراه داشتن دو قطعه عکس سه در چهار و کارت عابر بانک (جهت پرداخت هزینه مربوط به استعلام) در زمان مراجعه به پزشکی قانونی الزامی است.

۴. در صورت عدم مراجعه به موقع به سازمان پزشکی قانونی استعلام مجدد صادر نمی گردد.

۵. پاسخ پزشکی قانونی در پاکت در بسته و مهرو موم شده تحویل شما می شود؛ از باز نمودن پاکت جداً خودداری نمایید.

ب- استعلام  تشخیص هویت (گواهی عدم سوء پیشینه):

۱. قبول شده ها در شهر تهران باید ظرف یک هفته از تاریخ اخذ نامه اینترنتی با به همراه داشتن (اصل و تصویر شناسنامه – اصل و تصویر کارت ملی – یک قطعه عکس جدید رنگی تمام رخ زمینه سفید بدون عینک و برای خانم ها بدون آرایش – معرفی نامه کانون – کدپستی ده رقمی به همراه آدرس کامل پستی) به پلیس+۱۰مراجعه نمایند.

۲. قبول شدگان در سایر شهرستان ها باید ظرف یک هفته تاریخ اخذ نامه اینترنتی با مدارک یاد شده در بند یک به اداره آگاهی مراجعه و پس از دریافت پاسخ، آن را جهت اخذ گواهی تمبر دار به دادگستری همان شهرستان ارائه نمایند.

ج- استعلام دانشگاه ( گواهی مدرک تحصیلی):

قبول شدگان باید این استعلام را ظرف یک هفته به دانشگاهی که از آن مدرک تحصیلی (مجوز شرکت در آزمون) خود را اخذ نموده، تحویل دهند. معمولاً اکثر دانشگاه ها تأییدیه را رأساً به کانون ارسال می نمایند، در این صورت اطمینان قبول شده از ارسال تأییدیه مزبور به کانون کافی می باشد.

توجه:

ضرورت دارد قبول شدگان پاسخ استعلامات را پس از دریافت از مرجع مربوط نزد خود نگه داشته و با هم به واحد صدور پروانه از طریق پست پیشتاز به نشانی: تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان زاگرس، شماره ۳ کدپستی:۱۵۱۴۹۳۴۴۱۱ طبقه سوم، واحد صدور پروانه و با ذکر نام و نام خانوادگی، رتبه قبولی و سهمیه آزمون ارسال نمایند. بنابراین از ارائه هر پاسخ به صورت جداگانه به کانون خودداری شود.

سوم- فرم معرفی وکیل سرپرست:

– فرم معرفی وکیل سرپرست پس از اعلام نتیجه نهایی انتخاب شهر (حدوداً در نیمه دوم اردیبهشت ماه سال ۹۶) از طریق سایت در دسترس قرار خواهد گرفت و نحوه تکمیل و زمان تحویل فرم مزبور و سایر اقدامات قبول شده جهت صدور پروانه کارآموزی از همان طریق اطلاع رسانی خواهد شد؛ لذا از مراجعات حضوری و تماس های تلفنی در این خصوص خودداری نمایید.

برنامه زمان بندی مراجعه حضوری

برنامه زمان بندی مراجعه حضوری برای احراز هویت، تحویل فتوکپی های برابراصل مدارک ثبت نام و کنترل مدارک وتکمیل روند ثبت نام به ترتیب رتبه اکتسابی به شرح جدول زیر و در سالن جلالی نائینی کانون وکلای دادگستری مرکز به نشانی: تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان زاگرس، پلاک ۳، طبقه همکف می باشد:

۱. حضور شخص قبول شده در روز و ساعت تعیین شده برای مراجعه حضوری واحراز هویت، ارائه اصل مدارک ثبت نامی به همراه کپی برابراصل آنها الزامی است. در صورت عدم حضور به موقع، قبولی کأن لم یکن تلقی خواهد شد.

۲. چنانچه قبول شده ها شرایط مندرج در آگهی آزمون ورودی کارآموزی وکالت را نداشته باشند ثبت نام و قبولی آنان کأن لم یکن تلقی خواهد شد.

جدول برنامه زمان بندی مراجعه حضوری

روز

تاریخ

ساعت

رتبه

 

شنبه

۲۶/۰۱/۱۳۹۶

۱۵:۰۰

یک الی آخر    سهمیه ایثارگری

 
 

دوشنبه

۲۸/۰۱/۱۳۹۶

۱۵:۰۰

۱ الی ۲۰۰       سهمیه عادی

 

چهار شنبه

۳۰/۰۱/۱۳۹۶

۱۵:۰۰

۲۰۱ الی ۴۰۰       سهمیه عادی

 

شنبه

۲/۰۲/۱۳۹۶

۱۵:۰۰

 ۴۰۱ الی  آخر       سهمیه عادی

 

دانلود جدول ظرفیت شهرهای حوزه کانون وکلای دادگستری مرکز به تفکیک استان

 جهت ورود به برنامه انتخاب شهر اینجا کلیک کنید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. ,واقعا بی انصافیه /کانون یزد که هر ساله جزو کانون مرکز بوده و امسال جدا شده با ظرفیت ۷۰ نفر .طبق تقسیم بندیهای هرساله ظرفیت شهر های یزد و سمنان و هرمزگان یکسان بده و سیستان ۴۰ یا ۵۰ نفر کمتر از این سه شهر /ینی هرساله از کل ظرفیت مرکز یک سوم را به استان تهران و دو سوم مابقی به سایر شهرها تعلق میگرفت .اگر بخواهیم طبق روند هر سال هم در نظر بگیریم وهمچنین با در نظر گرفتن ظرفیت تعیین شده برای یزد باید برای سایر شهرهای مرکز (سمنان و هرمزگان )حداکثر همان ۷۰ نفر و سیستان طبق کاهش ظرفیت که هر ساله ۸۰ نفر میگرفت ولی امسال باید ۴۰ تا تعیین میشد .چطور است که استان یزد با ان بزرگی و وسعت ۷۰ نفر تعیین شده ولی هرمزگان یا سیستان که اکثر شهرهای ان به غیر از مرکز یا غیره شاید اصللا یک دادگاه کوچک نیز نداشته باشد/نمیدانم اقایان محترم چطور میتوانن مثلا به استان بزرگی مثل اصفهان ۸۰ نر ظرفیت بدهندو برای سیستان نیز ۸۰ نفر!!!!!!یا یرای هرمزگان و سمنان ۱۲۴ نفر!!!! همین میشود که امسال ۵۰ درصد قبول شدگان مرکز از استان اصفهان یا مازندران بودن/اخه ما بریم دردمون به کی بگیم .پارسال با رتبه زیر ۴۵۰ راحت استان تهران بود ولی امسال بنده بارتبه ۴۳۹ باید برم هرمزگان !!!اخه ایتن چه فرقی برای من با قبول نشدن داره؟تو را به خدا دوستان بسه دیگه هی هیچی نگفتیم بیایید صدایمان را به گوششان برسانیم اگه ما الان نتونیم حق خودمون رو بگیریم چطور در اینده میخواهیم حامی حقوق دیگران باشیم ؟ لطفا نشر دهید سپاس

  2. این تقسیم اصلا منصفانه نیست. چرا کاهش ظرفیت کانون مرکز فقط بر تهران اعمال شده. اصلا ما نباید انتخاب شهر کنیم تا این تقسیم اصلاح بشه این اصلا منصفانه نیست. هیچ نهادی برای اعتراض به تقسیم وجود ندارد

  3. واقعا این تقسیم بندی ظرفیت ظلم است در حق پذیرفته شدگان سال ۹۵.
    همه ی کاهش ظرفیت در تهران اعمال شده است.
    سال گذشته سیستان و بلوچستان ۸۰ نفر پذیرش داشته، امسال هم ۸۰ نفر!!!
    سال گذشته سمنان ۱۴۰ نفر پذیرش داشته، امسال ۱۲۶ نفر!!! فقط ۱۴ نفر کاهش!!!
    سال گذشته هرمزکان ۱۴۰ نفر پذیرش داشته، امسال ۱۲۶ نفر!!! فقط ۱۴ نفر کاهش!!!
    سال گذشته شهر تهران ۳۴۰ نفر و استان تهران ۱۶۰نفر پذیرش داشته اما متاسفانه امسال شهر تهران ۲۱۱ و استان تهران ۱۰۰ نفر!!!!!!! یعنی کاهش ۱۹۰ نفری!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا