گزینش نهایی آزمون کارشناسی ارشد بر اساس ۸۰% نمره آزمون و ۲۰% معدل دوره کارشناسی انجام می شود

گزینش نهایی در تمام کدرشته های تحصیلی آزمون کارشناسی ارشد برمبنای ۸۰ درصد نمره آزمون در هر گرایش، ۲۰ درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی و سهمیه داوطلبان و با رعایت دیگر ضوابط انجام خواهد شد.

ˈحسین توکلیˈ روز سه شنبه به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ۹۲ برای پذیرش دانشجو در ۱۳۹ کدرشته امتحانی و شش گروه آموزشی برگزار شد که ثبت نام ۱۳۳ کدرشته آنها به صورت متمرکز و از طریق سایت سازمان سنجش انجام شد و ثبت نام و برگزاری آزمون شش رشته دیگر نیز با نظارت سازمان سنجش توسط دستگاه های اجرایی صورت گرفت.

وی به ثبت نام ۸۹۶ هزار و ۱۲۵ نفر برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۲ اشاره کرد و گفت که ۵۱ درصد این افراد را داوطلبان زن و ۴۹ درصد را داوطلبان مرد تشکیل می دهند.

توکلی یادآور شد:در سال های اخیر آمار داوطلبان کارشناسی ارشد رو به افزایش بوده اما امسال برای اولین بار، شمار داوطلبان این آزمون ۳۴ هزار و ۹۰ نفر نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

وی آمار داوطلبان شرکت در آزمون دو رشته امتحانی کارشناسی ارشد سال ۹۲ را ۹۰ هزار و ۵۸ نفر اعلام کرد و گفت که این افراد، علاوه بر رشته امتحانی اصلی خود یکی از ۶۶ کدرشته امتحانی شناور را به عنوان رشته امتحانی دوم خود انتخاب کرده اند.

سخنگوی سازمان سنجش به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۲ در روزهای ۱۸ تا ۲۰ بهمن ماه گذشته اشاره کرد و گفت که از مجموع ۸۹۶ هزار و ۱۲۵ داوطلب شرکت در این آزمون، ۷۴۱ هزار و ۲۳۲ نفر در جلسه امتحان حاضر شدند و ۱۵۴ هزار و ۸۹۳ نفر نیز غائب بودند.

وی درمورد آمار غائبان داوطلبان دو رشته ای نیز اظهار داشت: از مجموع داوطلبان علاقه مند به شرکت در آزمون کدرشته امتحانی دوم نیز ۷۱ هزار و ۵۳ نفر در جلسه امتحان حضور یافتند و ۱۹ هزار و ۵ نفر غیبت داشتند.

نتایج اولیه کارشناسی ارشد ۹۲ نیمه دوم اردیبهشت ماه منتشر می شود

توکلی زمان اعلام نتایج و انتشار کارنامه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۲ را نیمه دوم اردیبهشت ماه عنوان کرد و گفت که دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی این آزمون نیز ۴۸ ساعت قبل از اعلام نتایج بر روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند در مهلت مقرر با مراجعه به پایگاه اینترنتی سنجش، نسبت به انتخاب حداکثر ۱۰۰ کدرشته امتحانی و درج آنها به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته الکترونیکی اقدام کنند.

مشاورعالی سازمان سنجش یادآورشد: گزینش دانشجو در هریک از کدرشته های امتحانی کارشناسی ارشد از بین داوطلبانی که براساس کارنامه اولیه، حدنصاب نمره علمی لازم را کسب کرده و مجاز به انتخاب رشته شده اند و انتخاب رشته کرده اند با توجه به نمره اکتسابی، اولویت کدرشته های انتخابی و نتیجه بررسی صلاحیت های عمومی داوطلبان مطابق ضوابط مربوطه انجام می گیرد.

وی ادامه داد: گزینش نهایی در تمام کدرشته های تحصیلی آزمون کارشناسی ارشد برمبنای ۸۰ درصد نمره آزمون در هر گرایش، ۲۰ درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی و سهمیه داوطلبان و با رعایت دیگر ضوابط انجام خواهد شد.

توکلی از انتشار فهرست اسامی پذیرفته شدگدن نهایی آزمون کارشناسی ارشد در هفته اول شهریورماه سال ۱۳۹۲ از طریق سایت سازمان سنجش خبر داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا