جزئیات ثبت‌نام پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت دکتری ۹۱ اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، با اعلام نتایج نهایی تکمیل ظرفیت آزمون دکتری ۹۱، سازمان سنجش آموزش کشور زمان ثبت نام و سایر جزئیات ادامه تحصیل پذیرفته شدگان در نیمسال دوم سال تحصلی جاری را اعلام کرد.

زمان ثبت‌نام پذیرفته شدگان

پذیرفته ‌‌شدگان‌ نهایی‌ هریک‌ از کد رشته‌ امتحانی‌ اعلام‌ شده‌ برای اطلاع از تاریخ و مدارک لازم برای ثبت نام، ابتدا به سایت اطلاع رسانی دانشگاه یا موسسه محل قبولی مراجعه کنند. در صورت نبودن برنامه زمانی خاص در سایت دانشگاه، پذیرفته ‌شدگان لازم است در یکی از روزهای شنبه و یکشنبه ۱۴ و ۱۵ بهمن ماه سال جاری، برای ثبت‌نام‌ به دانشگاه و یا مؤسسه آموزش عالی‌ ذیربط مراجعه کنند.

نکات قابل توجه

  • عدم مراجعه پذیرفته‌شدگان در تاریخ‌ یا تاریخ‌های تعیین شده برای ثبت‌نام به منزله انصراف از ادامه تحصیل تلقی خواهد شد.
  • در گزینش نهایی هریک از رشته‌ محل ها، با توجه به قانون مربوط به سهمیه رزمندگان، ۲۰ درصد ظرفیت هر رشته با رعایت آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور به این سهمیه تخصیص داده شده و ۳۰ درصد ظرفیت با رعایت مصوبات مربوط به مربیان آموزشی رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری اختصاص داده شده و گزینش براساس آن انجام گرفته است.
  • با توجه به ضوابط آزمون پذیرش نهایی داوطلبان با توجه به مصوبات مربوط و دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت علوم و با توجه به سهمیه ثبت نامی، نمره اولیه آزمون (۸۰ درصد نمره کل آزمون و ۲۰ درصد معدل تراز شده مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد) با ضریب ۱ و نمره مصاحبه اعلام شده از سوی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی با ضریب ۲ صورت پذیرفته است.

با توجه به اعلام دانشگاهها، کد رشته ‌محل‌های مندرج در جدول ذیل حذف شده و در این کد رشته‌ها پذیرش دانشجو صورت نگرفته است:

نام دانشگاه

نام گرایش

کد رشته محل

نام رشته امتحانی

کد رشته امتحانی

علامه طباطبایی

اقتصاد

۱۷۲۲

علوم اقتصادی

۲۱۰۶

//

مدیریت

۱۷۳۱

مجموعه مدیریت

۲۱۱۸

//

فلسفه

۱۷۸۷

مجموعه فلسفه

۲۱۲۱

پژوهشگاه مواد و انرژی

فوتونیک

۲۹۱۰

فوتونیک

۲۲۳۹

دانشگاه تربیت مدرس

مجموعه مهندسی صنایع

۳۹۸۰

مجموعه مهندسی صنایع

۲۳۵۰

تذکرات‌ مهم

  • حضور شخص پذیرفته شده برای ثبت‌نام الزامی است و ثبت‌نام منحصراً در تاریخ‌های اعلام شده توسط هر دانشگاه و با ارائه مدارک کامل مندرج در این اطلاعیه صورت می‌پذیرد.
  • به پذیرفته ‌شدگان توصیه می‌شود که قبل از مراجعه در تاریخ‌های تعیین شده جهت ثبت‌نام، اطلاعات تکمیلی را در سایت اینترنتی دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل قبولی خود مطالعه کنند.
  • معدل‌ مدرک کارشناسی (لیسانس)‌ و کارشناسی ‌ارشد (فوق‌لیسانس)‌ پذیرفته ‌شده‌ باید با معدل‌هایی‌ که‌ قبلاً در زمان ثبت ‌نام و یا شرکت در آزمون به‌ سازمان‌ اعلام‌ کرده‌، یکسان‌ باشد.
  • از ثبت ‌نام آن دسته از داوطلبانی که دارای مغایرت معدل باشند (معدل مندرج در مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی‌ارشد آنان کمتر از معدل اعلام شده به این سازمان باشد) جداً خودداری خواهد شد.
  • نظر به اینکه در دستورالعمل ثبت‌نامی ارسالی به کلیه دانشگاه‌ها و موسسات پذیرنده دانشجو در آزمون آزمون‌ ورودی‌ دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۳۹۱ ابلاغ شده تا از ثبت‌ نام پذیرفته‌شدگانی که دارای مغایرت معدل (معدل مندرج در مدرک یا مدارک تحصیلی آنان کمتر از معدل اعلام شده در اطلاعات ثبت‌نامی از طرف داوطلبان به این سازمان باشد) هستند، جداً ممانعت به عمل آورند، لذا به این‌دسته از پذیرفته‌شدگان توصیه می‌شود به محل قبولی خود مراجعه نکنند و درصورت لزوم چنانچه در این باره سوالی دارند می‌توانند از طریق سایت سازمان در بخش پاسخگویی اینترنتی اقدام کنند.
  • از پذیرفته‌شدگانی ‌که‌ حداکثر تا تاریخ‌ ۳۱/۶/۹۱ فارغ‌التحصیل‌ نشوند، ثبت‌نام‌ به‌ عمل‌ نخواهد آمد و ضمن‌ «کان‌ لم‌ یکن» تلقی‌ شدن‌ قبولی‌ آنان طبق‌ مقررات‌ با آنان‌ رفتار خواهد شد.
  • مطابق ضوابط پذیرفته شدگان نهایی مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دکتری سال ۱۳۹۱ حتی در صورت عدم ثبت نام در رشته قبولی، مجاز به شرکت و انتخاب رشته در آزمون دکتری تخصصی «Ph.D» سال ۱۳۹۲ نخواهند بود.

با اعلام نتایج پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت آزمون دکتری ۹۱، مهمترین جزئیات ثبت نام و زمان پذیرش این دانشجویان در دانشگاهها اعلام شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا