از هفتۀ آینده خلاصه اسناد رسمی برای دارندگان سند پیامک می شود

احمد تویسرکانی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

از هفتۀ آینده خلاصه اسناد رسمی برای دارندگان سند پیامک می شود

از هفته آینده، شماره تلفن همراه دارندگان سند رسمی در متن اسناد رسمی تنظیمی درج خواهد شد و خلاصه سند از طریق پیام کوتاه برای دارندگان سند ارسال می شود.

دکتر احمد تویسرکانی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بـا اعلام این مطلب گفت: بعد از تنظیم سند رسمی، یک رمـز تصدیق در اختیار صاحبان سند قرار می گیرد تا در صورت تمایل بتوانند از طریق درگاه الکترونیکی سازمان ثبت به آدرس:  www.ssaa.ir   خلاصه سند را ملاحظه کنند کـه این کـار قـدم مهمی درجهت شفاف سازی و اطمینان بخشی به مـردم در رابطه با خدمات ثبتی می باشد.

تشکیل کانون سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی در ۶  استان دیگر

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت: در روزهای آینده در استان های مازندران، قزوین، البرز، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و اردبیل که فاقد کانون سردفتران و دفتریاران بودند، این کانون ها تشکیل و ارائه خدمات منظم تر و جدی تر در این حوزه ادامه پیدا خواهد کرد.

ارسال الکترونیکی آگهی های ثبتی به روزنامه رسمی

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت: در گذشته درخصوص آگهی های فراوانی که روزانه در رابطه با ثبت شرکتها و ثبت تغییرات آنها به شکل کاغذی و مکاتبه ای به روزنامه رسمی ارسال می شد با جعل و خطاهایی مواجه بودیم که خوشبختانه امروز این آگهی ها در سراسر کشور به صورت الکترونیکی و از طریق سیستم به روزنامه رسمی ارسال می شود و این کار باعث پیشگیری از تخلفات گردیده است.

تفویض تعیین نام شرکتها و مؤسسات به ادارات ثبت مراکز استانها

دکتر تویسرکانی با اشاره به معضلات فراوان تمرکز تعیین نام شرکتها و مؤسسات غیرتجاری سراسر کشور در تهران و مراجعات فراوان متقاضیان به پایتخت افزود: این شیوه دچار تغییرات زیادی شده و در حال حاضر این کار در مراکز استان هاصورت می گیرد و تقاضاها به صورت الکترونیکی در سراسر کشور دریافت و بررسی های ماهیتی و کارشناسی در ادارات ثبت استان هاصورت می گیرد. این تمرکز زدایی می گردد و این کار باعث نظم، دقت، شفافیت بهتر و سرعت در ارائه خدمت شده است.

از بین رفتن جعل با احراز هویت متقاضیان ثبتی به صورت برخط

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: امروز بخش های مختلف سازمان ثبت به شکل برخط و لحظه ای، اطلاعات هویتی اشخاص حقیقی را از پایگاه هویتی سازمان ثبت احوال کشور استعلام و با این کار از امکان جعل هویت جلوگیری می کند.

وی افزود: در مواردی به لحاظ حجم عظیم تراکنشها که گاهی به صورت روزانه به بیش از ۵۰۰ هزار رکورد از بانک  هویتی ثبت احوال نیز می رسد، متأسفانه در مواردی با اخلال در سیستم ثبت احوال مواجه بوده ایم که با همکاری های صورت گرفته، سازمان ثبت احوال گام های موثری در جهت رفع اختلالات و پیشگیری از توقف امور متقاضیان خدمات برداشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا