یک پرسش جدید در انتظار پاسخ متولیان آزمون سردفتری

برخی داوطلبان آزمون سردفتری ۹۷ مدعی شدند:

اعلام نمره‌های متعارض به‌عنوان نمره آخرین فرد قبول شده یک شهر

پایگاه خبری اختبار- برخی داوطلبان معترض به نتایج آزمون سردفتری اسناد رسمی سال ۱۳۹۷ با انتشار تصاویر نامه‌های منتسب به سازمان ثبت اسناد و املاک، پرسش دیگری درباره نتایج این آزمون طرح کردند.

به گزارش اختبار، بر اساس آن‌چه در این تصاویر دیده می‌شود، دو نمره متفاوت به‌عنوان نمره آخرین فرد قبول‌شده در دو شهر «کنارک» و «ماهشهر» اعلام شده است.

در اولین مورد، در دو نامه که در تاریخ‌ها ۷ و ۱۵ آبان برای دو نفر از معترضان آزمون سردفتری ارسال شده است، نمره آخرین فرد دعوت شده به مصاحبه در شهر کنارک ۵۸/۹۶ و ۶۱/۰۴ اعلام شده است.

در مورد دوم، در دو نامه که هر دو در تاریخ ۲۰ آبان را دارند، نمره آخرین فرد دعوت شده به مصاحبه در شهر ماهدشت، ۵۰/۹۴ و ۵۳/۹۶ اعلام شده است.

هر چهار نامه‌ی مذکور از طرف مدیرکل امور اسناد و سردفتران امضا شده‌اند.

هرچند که اختبار نمی‌تواند مستقلاً صحت این نامه‌ها را تأیید کند، اما تاکنون مقامات مروبطه واکنشی نسبت به انتشار این تصاویر نشان نداده‌اند.

علت مغایرت این نمره‌ها پرسش‌های تازه‌ای است که نیاز به روشنگری و پاسخگویی متولیان آزمون سردفتری ۹۷ دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۵۳ دیدگاه ها

    1. چی می شد کرد ؟ آزمون باید تحت نظر سازمان سنجش برگزار شود – کارنامه برای داوطلب صادرگردد- تا جای شک وشبهه برای کسی باقی نماند. وقتی داوطلب اعتراض دارد کس جوابگو نیست نتیجه همین هست.

  1. اینجانب جانباز هستم و از سال ۹۴ تا یک روز قبل از امتحان مطالعه و بحث نسبت به امتحان سردفتری داشتم و واقعاً شب. و روز نداشتم
    تاینکه قبول شدم، به توفیق الهی و مطالعه مجدانه،
    نمیدانم چرا اسم جانباز بیاد دم از بیسوادی میشود،
    خواهشمندم أنصاف را سر لوحه خود قرار دهیم،

  2. سلام مسوولین سایت اگه یادتون باشه قبل آزمون من تخلفات سازمان ثبت پیش بینی میکردم و مطالب من یا سانسور میکردیدیا اصلا منتشر نمیکردید.حالا به حرف های من رسیدید حالا نتیجه رو دیدید… […]

  3. خانم زنده دل پاسخ های مستند و مستدل شما برعکس اظهارات گاها احساسی بعضی از دوستان خود گواهی است بر صدق گفتار شما با تشکر

  4. کاش دیوان بپذیره که خارج از نوبت رسیدگی کنه تا بیشتر از این با روح و روان و شعور ما بازی نشه… دردناکه چانه زنی سر سهمیه ها…خجالت آوره وکیل یا ژورنالیستی به خاطر تلاش واسه عدالت طلبی و روشن سازی مورد هجمه ی قشر حقوق دان قرار بگیره… البته از جهتی هم باعث تسلای خاطر میشه هم ردیف برخی دوستان قرار نگرفتن

  5. باعرض سلام
    خانم زنده دل هیچکدام از دوستان شک ندارند که شما ذینفع هستید که این همه دنبال تخریب مسئولان و قبول شده ها هستید. اگرواقعا وکیل هستید برای خودم به عنوان یک وکیل متاسفم که همکارانی دارم که دارند نون نظام رومیخورند واز طرف دیگر دنبال تخریب مردم ومسئولان هستند. شک نکنید سازمان ثبت فقط کافیه فرصت داشته باشه علیه شما به جهت نشر اکاذیب و جریحه دارکردن اذهان عمومی اقدام خواهد کرد.

    1. واقعا دیگه توهم برخی دوستان داره ابعاد عجیب و غریبی پیدا می‌کنه

      جوری می‌فرمایید «سازمان کافیه فرصت کنه» انگار که سازمان یک شخص حقیقیه و الان هم دستش بنده

      اگر واقعاً از طرف ما تخلفی باشه کافیه نماینده حقوقی سازمان به سادگی پیگیری کنه. اختبار یک پایگاه خبری دارای مجوز از وزارت ارشاده و تحت قوانین مرتبط فعالیت می‌کنه. جایی پنهان نشدیم که نیاز به تهدید باشه.

      علی‌ایحال شما می‌تونید به سازمان پیشنهاد بدین به صورت تبرعی وکیل‌شون بشین و تخلفات ما رو پیگیری بفرمایین

      متأسفم که اخلاقیات تا به این حد نازل شده که با جعل عنوان “وکیل” و ردیف کردن برخی توهمات و توهین‌ها قصد ارعاب دارین؛ درحالی که حتی شهامت اعلام نام حقیقی خودتون در شما نیست.

      ما هر چه نوشتیم و بنویسیم مسئولیت اون رو هم می‌پذیریم.

      شما چطور؟

       

    2. بحث منطقی با امثال شما فایده نداره .در ضمن وکالت شغل مستقل و غیر دولتی محسوب میشه و وکیل مستخدم دولت نیست و نون بازوی خودش و تخصص و زحمت خودشو رو میخوره .شما چطور وکیلی هستی که از این مورد اطلاع نداری؟ !

    3. سلام آقا پیمان. آفرین بر شما وکیل محافظه کار.به شما پیشنهاد میدم یک بار هم شده فقط ۲۰ صفحه از کتاب گامی به سوی عدالت دکتر کاتوزیان را مطالعه کن.عدالت/ عدالت/ عدالت.من هم به خاطر داشتن همکاری مثل شما متاسفم.

    4. یک درصدم شک ندارم که این مهندس پیمان اصلا وکیل نیست اگه شک دارید برید کامنت‌هایی که پایین گذاشته و پاسخی که من بهش دادم تو جواب اعتراضش نگاه کنید! یکی از الفباهای وکالت بلد بودن یه قاعده فقهی ساده هستش که همه شما تو درس متون فقه یک، باب قضا در کارشناسی خوندید به نام (قاعده البینه علی المدعی و الیمین علی من أنکر) بعد این آقای مهندس پیمان این قاعده ابتدایی رو بلد نیست و بدون دلیل میگه این اسناد جعلی هستش! حالا به نظر شما کسی که اولین ماده لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری (کانون وکلای دادگستری مؤسسه ای است مستقل و دارای شخصیت حقوقی که در مقر هر دادگاه استان تشکیل می‌شود.) رو نخونده و نمیدونه هنوز که کانون وکلا یک نهاد عمومی غیردولتی و مستقل هستش؛ وکیل هستش!!! ؟؟؟

  6. لطفا ادمین های اختبار بفرمایند که خودشون هم در آزمون سردفتری شرکت کردند یا نه و اگر شرکت کردند نتیجش چی بوده؟

    1. خیر دوست عزیز. من و آقای هوشیار، مدیر مسئول سایت، وکیل دادگستری هستیم و بعد از آزمون وکالت در هیچ آزمون شغلی دیگری، از جمله آزمون سردفتری، شرکت نکرده‌ایم.

    2. با سلام. من خودم قبول شدم دراین ازمون.اگر چه این کار سایت اختبار و قبول ندارم که مدام ذهن بچه ها رو درگیر میکنن. چون درج این مطالب در سایت هم واقعا ذهن قبول شده هارو ممکنه به خودش مشغول بکنه وهم باعث مشغولیت ذهن قبول نشده ها بشه ومدام اعصابشون بهم بریزه ونتونن برا وکالت بخونن.. ولی اصلا خوشایند نیست که دوستان در حق این سایت ومسئولینش کم لطفی کنن و همچین حرفایی بزنید. چون برما کاملا روشنه که سایت وزین اختبار فقط درصدد اینه که حق کسی ضایع نشه.. که اگر حق کسی هم دراین ازمون ضایع شده امیدوارم خداوند یه چیز بهتری نصیبش بکنه.. که بعید میدونم حق اینهمه ادم ضایع شده باشه.. باید بپذیرین دوستان که در ازمونای حقوقی رقابت خیلی سنگین و فشرده است.. ممکنه نفرات ذخیره صدمی عقب افتاده باشن.. و بازم ارزو میکنم هرکسی در هرچیزی که خیرش دراونه بهش برسه.. التماس دعا

  7. سلام خانم زنده دل.با عرض پوزش شما هم آب به آسیاب مخالفان و معرضان میریزید.واسه چی اینقدر فرافکنی می کنید. این عکسی که شما گذاشتید مربوط به هم سهمیه دار و هم آزاد شرکت کننده در آزمون هست.

  8. سلام من زنگ زدم گفتن در خصوص نمره های نفر آخر متفاوت اعلام شده از سوی سازمان برای یک شهر گفت یا اشتباه تایپی بوده یا نمره سهمیه آزاد با ایثارگران متناسب با سهمیه شون متفاوته و اینم گفت که در خود ایثارگران هم با توجه به نوع سهمیشون نمره نفر اخر متفاوته و ممکن یکی برای ایثارگران بوده و یکی ازاد و یا مثلا یکی برای سهمیه ۵ درصد بوده یکی شاهد گفت سازمان الان وقت نداره دنبال این چیزا رو بگیره چون الان نوبت اعلام زمان مصاحبه ها به داوطلبانه به موقعش اقدام حقوقی در خصوص نشر این اکاذیب از سوی دایره حقوقی مرکز ازمون انجام خواهد شد بعد هم گوشی رو قطع کرد کلی ناراحت شدم کاش با طل شه

    1. سلام

      در آزمون سردفتری هم ماننده آزمون وکالت تفکیک سهمیه به ۲۵ و ۵ درصد وجود نداره

      مستند سهمیه ایثارگران در هردوی این آزمونها ماده ۵۹ مکرر قانون خدمات رسانی به ایثارگرانه که می‌گه:

      قوه قضائیه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، کانون وکلای دادگستری، کانون کارشناسان رسمی، مرکز وکلاء و کارشناسان قوه قضائیه، مکلفند سی‌درصد(۳۰%) از سهمیه صدور دفاتر خدمات قضائی و الکترونیک، سردفتری، صدور پروانه وکالت، مجوز کارشناسان رسمی دادگستری را به فرزندان و همسران شهدا، جانبازان با حداقل ده درصد (۱۰%)، آزادگان با داشتن حداقل سه‌ماه سابقه اسارت و رزمندگان با داشتن حداقل شش‌ماه حضور در جبهه و همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد(۲۵%) و بالاتر و فرزندان و همسران آزادگان و فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده‌ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، بدون رعایت شرط سنی در صورت واجد شرایط بودن اختصاص دهند. ”

      ملاحظه می کنید تمام این افراد مشمول سهمیه ۳۰ درصد می‌شن و تفاوتی بین افراد مختلف مشمول سهمیه نیست

      همون‌طور که در آزمون وکالت هم سال قبل و امسال به همین شکله

       

  9. با سلام
    زمانیکه از میان ۹۵۰ نفر پذیرش در آزمون سردفتری ، ۳۰۰ نفر متعلق به افراد خاص است چه لزومی دارد سایر افراد درشهرهای مشخص وتعیین شده با یک نفر پذیرش در چنین آزمونی ثبت نام کنند ومتحمل این همه هزینه شوند.

  10. مدیرکل اداره کل ثبت کرمانشاه که پیشتر رئیس سازمان ثبت اعلام نمودند دخترشون در آزمون سردفتری پذیرفته نشده و او رابا ۴ خواهر پذیرفته شده کرمانشاهی قیاس نموده بود؟؟؟ تغییر کرد.

  11. با سلام. من در زمان ریاست آقای … رفتم به ملاقات ایشان در ملاقات مردمی که سه شنبه ها بود ( از شهرستان کوبیدم رفتم تهران) و اعتراضم رو با ذکر تخلفات مصداقی عنوان کردم خودش شخصا رسیدگی نکرد و ارجاع داد به معاون برنامه ریزی آقای …اون هم به مدیر کل نیروی انسانی آقای …و ایشون هم بنده رو پیچوند. رفتم دفتر ریاست که دوباره اعتراض کنم . یکی از کارمندان سازمان به بنده گفتند ” یکی عرضه نداره قبول بشه اومده زیراب دیگری رو بزنه.” دو نفر بدون رعایت ضوابط استخدامی استخدام شده بودند و من که رفته بودم این تخلفات رو گزارش بدم شدم زیراب زن.

  12. منم ماهدشت شرکت کردم سهمیه ی هم نداشتم نمره آخرین فرد قبول شده که به بنده گفتن هم ۵۰/۹۴ بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا