گفتگوی تلویزیونی دادستان کل کشور

 

دادستان کل کشور:
کاهش استفلال وکلا صحیح نیست، ابلاغ قاضی هم از سوی رییس قوه قضائیه صورت می گیرد !

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در ادامه افزود: ما باید تلاش کنیم تا مردم دسترسی به وکیل ارزان و خوب داشته باشند در حال حاضر برخی مردم نمی‌توانند به دلیل گرانی وکیل بگیرند.

وی افزود: برخی وکلا پرونده‌‌های خاص را فقط قبول می‌کنند. وکلا باید سوگند یاد کنند که مؤظف هستند طبق قانون و درست وکالت کنند و از اینکه به موکلان خود کتمان و دروغ را پیشنهاد کنند خودداری کنند.

محسنی اژه‌ای در ادامه گفت: لوایح و طرح‌ها وحی مُنزَل نیست و نقد همیشه بر‌ آن وارد است و بالاخره لایحه جامعی‌ در خصوص وکلا تنظیم شود که و اگر در خصوص چگونگی صدور پرونده و شرایط دیگر به حق مردم لطمه‌ای وارد نمی‌شود.

دادستان کل کشور تأکید کرد: وکیل باید امین باشد و حتی یک وکیل می‌تواند اطاله دادرسی را با عنوان‌های مختلف و یا برعهده داشتن وکالت چندین پرونده همزمان زیاد کند در هر حال باید وضعیت وکلا مشخص شود.

وی در خصوص کاهش استقلال وکلا در طرح جامع گفت:‌ این مسئله اصلاً صحیح نیست برای مثال ابلاغ قاضی از سوی رئیس قوه قضاییه صورت می‌گیرد آیا حکم و مستندات قاضی تحت تأثیر رئیس قوه قضاییه قرار می‌گیرد؟ یا اینکه استقلال آن خدشه‌دار می‌شود گاهی از موارد نظر قاضی با مقامات عالی قضایی هم متفاوت است.

محسنی اژه‌ای در ادامه گفت:‌ قوه قضاییه معاونت حقوقی دارد که هر لایحه‌ای که می‌خواهد تصویب شود بستگی به حجم و محتوای آن در این معاونت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا