چشم بیدار شما هستیم

 

اتفاقاتی که امروز انتظارشان را خواهیم داشت:

با توجه به قرار گرفتن خبر صدور دستور یک مقام قضایی مبنی بر توقف اعلام نتایج آزمون وکالت بر روی خروجی دو خبرگزاری معتبر و مشهور ایسنا و مهر انتظار می رود با شروع امروز ابعاد رسانه ای این اتفاق که در طول تاریخ بی نظیر بوده است گسترش پیدا کند، و حتما رسانه ها توجه خاصی به شرایط سختی که برای خیل عظیم داوطلبان ایجاد شده است خواهند نمود.

از سوی دیگر فشار افکار عمومی بر رسانه ها در روز های گذشته توجهات را به مشکلات ایجاد شده بیشتر خواهد کرد و این مسئله مسوولان عالی را به اقدام برای حل مشکل ترغیب خواهد نمود، ایجاد محدودیت و ممانعت از دسترسی افراد به حقوق مکتسبه شان که از مجاری قانونی کسب کرده اند چیزی نیست که مسوولان حکومت اسلامی کشورمان بتوانند به راحتی از کنار آن بگذرند، چرا که نمی توان به این دلیل که کسانی از نهادی شکایت و مطالبه حقی دارند دسترسی عده ی زیادی از داولبان که در آزمونی رسمی و قانونی شرکت کرده اند را به حقوق مکتسبه شان مسدود کرد.

دیشب و پس از انتشار اسناد صدور دستور بازپرس دادسرای خارک تهران مبنی بر توقف اعلام نتایج آزمون وکالت، و همین طور گفتگو با ایشان و اعلام صریح ایشان مبنی بر اینکه بر خلاف شایعات از کار بر کنار نشده اند، شخصی که به عنوان شاکی در پرونده ی منشا این مسائل شناخته می شود از تغییر بازپرس پرونده و حتی رییس مجتمع قضایی خارک در پی اصرار ایشان بر دستور صادره شان خبر داد. این خبر که به طور غیر رسمی و توسط شاکی پرونده و تنها در یک سایت (قانون آنلاین) منتشر شده است در صورت تایید و انتشار رسمی می تواند امیدهای تازه ای برای داوطلبان ایجاد کند.

نهایتا امید جدی می رود امروز سه شنبه ماراتن سنگین اعلام نتایج به پایان برسد و داوطلبان به آنچه مستحق آن هستند برسند.

نکته:

برخی دوستان در کامنت ها و پیام هایشان از مسائلی مانند تقلب و دستکاری نتایج و پارتی بازی و …  یا از ابطال آزمون وکالت امسال اظهار نگرانی کرده بودند، شکل گیری شایعات و اخبار غیر معتبر و موثق یکی از عوارض فضای غیر شفاف و عدم اطلاع رسانی به موقع و کافی مراجع رسمی است، توصیه ما به همه ی عزیزان چه در این مورد خاص و چه به طور کلی این است که فقط به اخباری که از منابع رسمی و معتبر منتشر می شود اعتنا کنند، خیلی اوقات شاید بی خبری و سردرگمی بهتر از اعتماد به شایعات و اخبار غیر معتبر باشد.

غیر از اینها فرضی چون ابطال آزمون وکالت امسال که بیش از ۴۳۰۰۰ جوان در آن شرکت کرده اند و نهاد های رسمی و قانونی مانند سازمان سنجش آموزش کشور و کانون های وکلا متولی برگزاری آن بوده اند بسیار دور از ذهن و شبیه به یک شوخی است. خوشبختانه همه ی مخاطبان ما از فرهیختگان و متخصصان علم حقوق هستند و مطلع می باشند که تخلفات نهادهای رسمی در امور داخلی شان نمی تواند به حقوق مکتسبه ای که مردم صحیحا به دست آورده اند خللی وارد کند، این مثل آن است که مثلا کارمند اداره ی ثبت با تقلب و رشوه و پارتی بازی و هر خلاف و مفسده ای به استخدام اداره ثبت در آمده باشد، ایشان و همه ی کسانی که در این روند با ایشان همراه بوده اند مجرم و قابل تعقیب و مجازات هستند ولی به این عنوان نمی توان اسناد مالکیتی که با امضای ایشان برای مردم صحیحا صادر شده است را باطل کرد!

راهنمایی:

پس از اعلام نتایج داوطلبان چند دسته خواهند بود:

دسته اول آنهایی که پذیرفته شده اند- قطعا خود و خانواده شان خوشحال خواهند بود و شاکر، اینها با فروکش کردن شور و شادی نخستین در مسیر تازه ای قرار می گیرند که کم فراز و فرود تر از مسیری که پشت سر گذاشته اند نخواهد بود.

توصیه به این دسته:

  • از خدا بخواهید این موفقیت را فرصتی برای خدمت صادقانه و شرافتمندانه به مردم در مسیر احقاق حق و استقرار عدالت توسط شما قرار بدهد
  • دوستانتان که پذیرفته نشده اند را فراموش نکنید، مخصوصا کسانی که با هم درس می خواندید و در این مدت همراه بوده اید
  • تجربیاتتان را از کسانی که می خواهند در آزمون آینده شرکت کنند دریغ نکنید
  • همواره دانشجو باشید و خود را بی نیاز از آموختن و مطالعه ندانید

دسته دوم کسانی که انتظار داشتند قبول بشوند ولی قبول نشده اند- ممکن است احساس خشم یا غم شدید داشته باشند، نمی دانند چه جوابی باید به خانواده و دوستانشان بدهند، کاخ آرزوهایشان را فروریخته می بینند.

توصیه به این دسته:

  • به یاد بیاورید که همه ی مقدرات در دستان خداوند است، صبور باشید و شکست را تحمل کنید و آن را مقدمه ای برای پیروزی قرار بدهید
  • برنامه ی مطالعه تان را با توجه به ایراداتی که داشته اید بازنگری و از همین امروز پیگیری کنید
  • وکالت بیشتر از آنچه هست نزد دانشجویان حقوق جذاب و خواستنی نمایش داده شده است، حتما راه های بهتری برای استفاده از علم و تخصصتان می توانید پیدا کنید
  • از گرفتار شدن در چاله ی فرافکنی پرهیز کنید، سعی کنید کاستی ها و ضعف هایتان را بی رو دربایسی با خودتان شناسایی و بر طرف کنید

دسته سوم کسانی که انتظار زیادی برای قبولی نداشتند و قبول هم نشده اند- ممکن است احساس یاس و نا امیدی داشته باشند، به خاطر فرصت هایی که برای مطالعه از دست داده اند حسرت بخورند و از خودشان دلخور باشند.

توصیه به این دسته:

  • مطمئن باشید حتی با استعداد و توان متوسط ولی همراه با پشتکار و نظم می توان به راحتی در آزمون ها پذیرفته شد
  • از تجربه و برنامه ریزی دوستانتان که در آزمون پذیرفته شده اند نهایت استفاده را بکنید
  • همه ی نگاه و توجهتان را به آینده معطوف کنید، به خودتان بِباوَرانید که چون می خواهید و تلاش می کنید پس حتما می توانید در آزمون های آینده موفق بشوید

 

همچنین توجه شما را به این نکات جلب می کنیم:

– نتایج در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org ، در قسمت “متفرقه” که در اواسط صفحه اصلی قرار دارد و پس از ورود به سایت سنجش باید کمی به پایین صفحه اصلی بروید، یا اینکه در همان صفحه اصلی از منوی سمت راست صفحه بر روی “متفرقه” کلیک کنید.

– از مراجعه به سایت اسکودا خودداری کنید! چون هم نتایج در ابتدا در این سایت اعلام نمی شود و اسکودا هم لینک به سایت سازمان سنجش خواهد داد و هم اینکه به دلیل ضعف فنی سایت اسکودا در باز کردن ان مشکل زیادی را تحمل خواهید کرد.

– پس از اعلام نتایج حتما سایت سنجش با ترافیک زیادی مواجه خواهد شد و این ممکن است بر روی سرویس دهی آن اثر منفی بگذارد، اگر هنگام ورود اطلاعات با خطا مواجه شدید نگران نشوید و دوباره تلاش کنید، به هر حال حتی کارنامه ی کسانی که قبول نشده باشند هم قابل مشاهده خواهد بود.

 

 شوخی:

برای تغییر روحیه:

تا حالا چند بار آرزو کرده اید که ایکاش به جای آزمون وکالت در آزمون استخدامی دانشگاه بناب شرکت کرده بودید؟!

 

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا