پیش بینی افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت دکتری ۱۳۹۲

رییس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام ظرفیت ۱۳ هزار نفر برای پذیرش دوره‌های دکتری ۹۲ از سوی دانشگاه‌ها تا روز گذشته خبر داد.

  • ظرفیت دکتری در سال گذشته ده هزار و سیصد و سی و سه نفر بوده است
  • پیش بینی رشد ۳۰ درصدی ظرفیت دکتری در سال آزمون امسال
  • کلید سوالات ممکن است پس از عید نوروز منتشر شود
  • داوطلبان می تواندد تا ۵۰ رشته محل انتخاب کنند
  • داوطلبان به ۳ تا ۵ دانشگاه برای مصاحبه معرفی می شوند

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابراهیم خدایی در حاشیه بازدید از آزمون دکتری ۹۲ در دانشگاه شهید بهشتی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه دانشگاه‌ها تا ۲۰ اسفند ماه فرصت دارند ظرفیت خود را به ما اعلام کنند، اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش ظرفیت داشته باشیم.

وی افزود: سال گذشته ظرفیت دوره دکتری ۱۰ هزار و ۳۳۳ نفر بوده است.

رییس سازمان سنجش درباره اعلام نتایج و نحوه انتخاب رشته، گفت: نتایج اولیه دهه سوم فروردین ماه اعلام خواهد شد که پس از آن با شروع انتخاب رشته، داوطلبان می‌توانند حداکثر ۵۰ رشته محل را انتخاب کنند. همچنین زمان معرفی داوطلبان به دانشگاه‌ها برای انجام مصاحبه، نیمه دوم اردیبهشت ماه خواهد بود.

خدایی درباره انتشار کلید سوالات پس از برگزاری آزمون نیز تصریح کرد: متاسفانه فرصت کم است و ما سعی داریم که نتایج اولیه را به فروردین ماه برسانیم. با توجه به اینکه آزمون در ۲۸۶ رشته برگزار می‌شود، اگر بتوانیم کلید سوالات را بعد از عید نوروز منتشر خواهیم کرد.

وی درباره معرفی داوطلبان به دانشگاه‌ها برای مصاحبه نیز افزود: این موضوع هنوز قطعی نشده، اما مانند سال‌های گذشته، داوطلبان به سه تا پنج دانشگاه برای مصاحبه معرفی می‌شوند.

رییس سازمان سنجش در پایان با اشاره به وضعیت جوی کشور در روز گذشته به ویژه در استان خراسان رضوی، گفت: بسیاری از داوطلبان به دلیل شرایط آب و هوایی خاص، با مشکل تردد مواجه شده بودند که خوشبختانه با کمک‌های اداره کل راه‌آهن، نیروی انتظامی و پلیس راهور مشکل این داوطلبان حل شده و به موقع به جلسه آزمون رسیده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا