پرداخت وام تحصیلی دکتری در تابستان

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت:

وام تحصیلی دکتری در تابستان هم پرداخت می‌شود

پایگاه خبری اختبارـ رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از افزایش مدت‌زمان پرداخت وام تحصیلی ویژه دکتری از ۹ به ۱۲ ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از روابط عمومی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، یزدان‌مهر گفت: بر این اساس این وام در سه ماهه تابستان نیز به دانشجویان متقاضی پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: مبلغ این وام ماهانه ۶ میلیون ریال می باشد که به صورت فصلی و هر سه ماه یک‌بار به دانشجویان متقاضی پرداخت می‌شود.

مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان تأکید کرد: در راستای مراعات دانشجویان و تسهیل کردن شرایط، آن دسته از دانشجویانی که برای مرحله بهار سال جاری ثبت‌نام کرده‌اند برای دریافت وام تحصیلی ویژه دکتری در فصل تابستان نیازی به مراجعه دانشگاه و ثبت‌نام ندارند و تا پایان مرداد ماه وام آنان به‌صورت خودکار پرداخت می‌شود.

 یزدان مهر اضافه کرد: فقط دانشجویانی که در سه ماهه اول امسال موفق به ثبت‌نام نشده‌اند می‌بایست جهت دریافت وام تابستان ثبت‌نام کنند.

مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان خاطرنشان کرد: وام ویژه دکتری به مبلغ ماهانه هفتصد هزار تومان با همکاری بانک توسعه تعاون از ابتدای سال عملیاتی و بخش عمده آن نیز پرداخت یا در حال پرداخت می‌­باشد گفتنی است با رایزنی صندوق رفاه دانشجویان با مدیرعامل بانک در جهت مراعات و کمک به دانشجویان دکتری تسهیلات شش ماهه اول سال به صورت یکجا و به مبلغ چهار میلیون و دویست هزار تومان پرداخت یا در حال پرداخت می‌باشد.

یزدان‌مهر تصریح کرد: با تدبیر صندوق رفاه دانشجویان جلسات هم‌اندیشی با حضور نمایندگان دانشجویان دکتری در چند مرحله برگزار و اقدامات قابل انجام جهت تسهیل صورت گرفته است و قرار است این جلسات تداوم داشته باشد تا متناسب با نیاز واقعی دانشجویان تصمیمات مناسب در سایر موارد مناسب با توان و رسالت صندوق به عمل آید.

مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: ثبت‌نام وام ویژه دکتری از ۱۳ خرداد شروع شده بود و قرار بود تا ۱۵ تیرماه به پایان برسد ولی با توجه به استقبال گسترده دانشجویان متقاضی و تقاضای دانشگاه‌ها  و به‌منظور پوشش حداکثری دانشجویان، تا ۲۵ تیرماه تمدید شد.

یزدان‌مهر ادامه داد: تعداد ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر دانشجو متقاضی برای وام ویژه دکتری در سامانه صندوق ثبت‌نام کردند که همانطور قول داده بودیم به‌محض تأیید و ارسال لیست دانشجویان توسط معاون دانشجویی دانشگاه در اسرع وقت پرداخت شروع شد و تاکنون مبلغ ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، به حدود ۱۰ هزار دانشجوی متقاضی توسط صندوق و بانک توسعه تعاون پرداخت شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا