پاسخ سازمان ثبت به معترضان آزمون سردفتری سال ١٣٩٧

درصورت عدم موفقیت اشخاص دعوت شده، از افراد ذخیره جهت مصاحبه شفاهی و اختبار دعوت خواهد شد

پایگاه خبری اختبار- سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص برخی ابهامات مطرح شده پیرامون آزمون سردفتری اسناد رسمی سال ۹۷ توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش اختبار به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، توضیحات ارائه شده به شرح ذیل است:

به استحضار می رساند برگزاری آزمون انتخاب تعداد ۹۶۲ نفر سردفتر اسناد رسمی به تفکیک هر بخش و شهرستان در اجرای ماده ۵ قانون دفاتر اسنادرسمی مصوب سال ۱۳۵۴ و باتوجه به میزان جمعیت هر منطقه براساس آمار اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران و نیز اطلاعات بانک جامع ثبت الکترونیک اسناد رسمی شامل تعداد اسناد تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی و درآمد حق التحریر دفاتر اسناد رسمی هر منطقه، میزان نیاز واقعی به تاسیس دفاتر اسناد رسمی مطابق قانون تعیین و پس از تائید ریاست محترم قوه قضائیه نسبت به انتشار اطلاعیه جذب سردفتری اقدام گردید. براین اساس آزمون مذکور از سوی یک شرکت معتبر و رسمی که تاکنون چندین مرحله آزمونهای مختلف استخدامی را در سطح کشور برگزار نموده و با رعایت ضوابط قانونی اجرایی گردیده به طوری که طرح سئوالات و تکثیر آنها در یک قرنطینه تحت نظارت مستمر و با حضور نمایندگان مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه انجام و بعد از برگزاری آزمون، پاسخنامه ها جمع آوری و در محل حفاظت شده توسط دستگاه های الکترونیکی قرائت شده است. قابل ذکر است این آزمون به منظور جذب ۹۶۲ سردفتر برای ۶۶۵ شهر برگزار که تعداد ۵۵ هزار و ۳۴۴ نفر در آزمون شرکت کرده اند.

گفتنی است با توجه به بند «چ» ماده ۸۸ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که مقرر می دارد «قوه قضائیه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، کانون وکلای دادگستری، کانون کارشناسان رسمی، مرکزوکلا و کارشناسان قوه قضائیه، مکلفند سی درصد (%۳۰) از سهمیه صدور دفاتر خد مات قضایی و الکترونیک، سردفتری، صدور پروانه وکالت، مجوز کارشناسان رسمی دادگستری را به فرزندان وهمسران شهدا، جانبازان با حداقل ده درصد (۱۰%)، آزادگان با داشتن حداقل سه ماه سابقه اسارت و رزمندگان با داشتن حداقل شش ماه حضور در جبهه و همسر و فرزندان جانبازان با بیست و پنج درصد(%۲۵) و بالاتر و فرزندان و همسران آزادگان و فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، بدون رعایت شرط سنی در صورت واجد شرایط بودن اختصاص دهند.» پس از تصحیح اوراق و اخذ امتیازات حاصله و اعمال سهمیه های قانونی مقررمطابق معرفی نامه های معتبر و اعمال امتیازات مربوط به بومی بودن افراد و همچنین با توجه به ممنوعیت‌های قانونی مذکور در ماده ۱۵ قانون دفاتر اسناد رسمی که در آگهی ثبت نام اعلام گردید، مطابق رویه معمول نتایج به صورت اختصاصی در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت.

ضمناً  در روز اول اعلام نتایج، نرم افزار مربوطه دارای اشکالاتی بوده که ضمن عذرخواهی از داوطلبان،  این نقیصه  در روزهای بعد بر طرف و اطلاع رسانی گردید و متعاقباً اسامی کلیه پذیرفته شدگان مرحله اول منتشر شد.

لازم به ذکر است مطابق مقررات، اسامی تعداد ۶۷۸ نفر از شرکت کنندگان عادی و تعداد ۲۸۴ نفر از ایثارگران و جمعاً ۹۶۲ نفر به عنوان پذیرفته شدگان مرحله اول اعلام گردیده اند.

در این راستا، برابر اعلام نتایج صورت گرفته نسبت به دعوت از افراد واجد شرایط جهت مصاحبه و آزمون شفاهی اقدام و چنانچه اشخاص دعوت شده واجد شرایط لازم علمی و عملی تشخیص داده نشوند و یا  موفق به کسب حداقل امتیازات لازم نگردند، به ترتیب امتیاز کسب شده و اولویتهای مصرح قانونی، از افراد ذخیره جهت مصاحبه شفاهی و اختبار دعوت خواهد شد.

اخبار آزمون سردفتری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۶۸ دیدگاه ها

  1. سلام. دوستان من هم امسال آزمون سردفتری امتحان دادام و مثل همه شما داغون از نتیجه. بدتر از همه اینکه شماره ای رو که توی سیستم ذکر کردن برای اعتراض کتبی امروز رفتم اداره پست نامه اعتراضم رو ارسال کنم. کارمند اداره پست میگه این شماره اصلا صندوق پستی نیست و موفق به ارسال نشدم. از دوستان کسی با نشکل من مواجه شده. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. اصلا کسی اعتراضی فرستاده. این شماره توی سیستم برای من میاد ۱۱۳۶۹۳۴۶۱۱

  2. جمع نخبه ها جمع هست…
    اگه قوه قضاییه و سازمان ثبت و سازمان سنجش و بقیه دستگاه ها بخان با این اعتراضات آزمون ها رو لغو کنن که هیچی.
    حالا صد هزار البته که باطل نمیشه و اقتدار قوه قضاییه با چندتا کامنت از بین نمیره ولی خب اگه هم آزمون دیگه ای برگزار بشه این معترضین بیکار اینجا قبول نخواهند شد.
    از بین این نظرات یکی دو نفر از قبول شده ها هستند که وقتشون صرف مطالعه و تلاش میکنند و عده ای هم بیکار و همیشه معترض اینجا در حال تشویش اذهان عمومی و اشاعه دروغ و تهمت به دستگاه های دولتی!
    سایت اختبار هم به زودی توسط دادستان محترم گوش مالی خوبی داده میشه تا دفعه بعد برای تبلیغ خودش اقتدار و شان قوه قضاییه رو که نماد عدالت کشور اسلامی رو زیر سوال نبرد.

  3. چون گفته بودن بومی گزینی نداریم من شهر دیگری غیر از محل سکونتم رو انتخاب کردم درصدهام هم خوب بود اما الان میبینم
    بومی گزینی کردن و من علی برکت الله قبول نشدم

    1. خیر همچین چیزی نیست.من کسی رو سراغ دارم که از استان دیگه شرکت کرده و قبول شده.توی حوزه ای که شما انتخاب کردیدفرد یا افراد دیگه وجود دادره که میزان پاسخ گویی اونا از شما بهتر بوده

  4. دوستان من خودم قبول نشدم و با اینکه ناراحتم ولی نامید نیستم ،دارم محکم میخونم واسه وکالت،جیزی تا ازمون وکالت نمونده،،و میدونم اینای که سردفتری قبول شدن رقیبای وکالت بودن و الان دیگه اونا کنار رفتن،،دوستم سال قبل با اختلاف ۲۰نفر وکالت قبول نشد ولی خیلی خیلی خوند و تلاششو ادامه داد و امسال سردفتری قبول شد،،دیگه وکالت رو امسال امتحان نمیده و این یعنی رقیبم کمتر شده،، اون بنده خدا از بهمن که شایعه های سردفتری بین مردم پخش شد،،شبانه روز درس خوند ،خودشو حبس کرده بود توخونه و فقط میخوند،، هیچ سهمیه و امتیازی هم نداشت فقط تلاش و کمک خدا بود،، من هم خیلی خوندم ودرصدام خوب بود ولی دست بالا دست زیاده،اون ممکنه یک درصد بیشتر از من تلاش کرده و بهتر بوده امتحانش،، توصبه میکنم بجای اینکه خودتون مشغول سردفتری که مسعله تموم شده ای هست بکنین،،به فکر وکالت امسال باشید،،خدا وند هیچ تلاشی رو بی نتیجه نمیذاره،،،ازمون های استخدامی دستگاههای اجرایب هم قراره تو زمستون دوباره برگزار بشه

    1. جناب دیگه این پیامها عادی شده ؛ تخلف کاملا مشهوده و شکایت حق مسلم ، که البته تقدیم شده و شکایت های دیگه ای هم در راهه.

    2. سلام درود بر شما.باور بفرما هنوزم که هنوزه پشت چشمام از مطالعه زیادی واسه سردفتری و وکالت درد میکنه.امسال واسه وکالت آمادگی بالایی داشتم ولی با قبولی در سردفتری دیگه منصرف شدم واین یعنی فرصت جولان و رقابت برا همه کسایکه میخوان وکیل بشن

    3. جناب شما حتما از کسایی هستی که قبول شدی ک این حرفا رو میزنی. تخلفات آشکاره. دوستان به دفاتر دیوان عدالت اداری ک در مرکز هر شهرستان یه شعبش وجود داره مراجعه و اقدام به طرح شکایت به خواسته ابطال آزمون بفرمایید. نذارید حقتون به راحتی پایمال بشه

    4. من نمیدونم چرا اینایی که اسمشون برای مصاحبه شفاهی اعلام شده، فک میکنن بقیه درس نخوندن، بخدا از اسفند ماه تا پایان تیرماه روزی ۱۶ ساعت درس می خوندم و خیلی ها رو میشناسم که زجر زیادی برای این امتحان میکشیدند، مثلا خانمی رو میشناسم که با وجود بارداری شبانه روز درس می خوند، یا آقای کارمندی که دو ماه مرخصی بدون حقوق گرفت و خودش رو تو خونه حبس کرد و … اما الان تمام انگیزه ها از بین رفته، این آزمون همه استانداردهای فکری رو از بین برد، کوچکترین اعتماد نسبت به سازمان ثبت رو از بین برد، معنی ارتباط تلاس با موفقیت رو با تردید مواجه ساخت و…. ول کنید آقا یا خانم محترمی که قبول شدی و هی داری ما رو نصیحت میکنی که اعتراض نکن… اگر فقط با تلاش مرحله اول رو رد کردی …نگران مراحل بعدی باش ..چون ظاهرا عوامل دیگه بیشتر تاثیر میگذاره….

  5. جوابهای بسیار قانع کننده ای بود من یکی از سازمان به خاطر گذاشتن وقت و پرسش به ابهدمات بزرگ قانع شدم
    واقعا چه خوبه که همه به حقمان قانع بشیم
    تشکر از لطف و عنایت سازمان ………….

  6. درود و عرض ادب محضر تمامی معترضین. اگرچه منتظر جواب قانع کننده و مستند و مدلل از سوی سازمان ثبت نبودیم با این وجود سازمان ثبت لطف فرمود و با این جوابیه مبهم غیرمستند و غیرمدلل تمامی شبهات را به یقین مبدل ساخت که: «حق با معرضین بود»…. مطلب بعد اینکه بعد از این همه مصائب و بلایایی که بخش خصوصی بر این سرزمین روا داشته انجام آزمون را هم به این بخش…. واگذاشته اید؟ بهداشت آموزش مسکن درمان و حالا هم انجام آزمون؟ پس حضرات یا درکی از لیبرالیسم(ان هم فقط اقتصادی) ندارند و یا شیفته چنین سیسمی هستند که کم مانده «اساسی ترین داشته های خود» را هم به این بخش واگذارند. دوستانی که به جای سازمان ثبت و درمقام تبرئه این شبه آزمون و این سازمان پاسخ های معدوی ارائه می کنند بهتر است (اگر هم به حق قبول شده اند) وضعیت قبولی خودشان را بیش از این مخدوش نسازند به دو علت: چنانچه قبولی شما به حق و مشروع بوده و براساس شایستگی، لزومی به قهرمان نمایی و فخرفروشی در جمع معترضین نیست چرا که تنها از خان اول رد شده اید پس بهتر است به فکر مراحل بعدی باشید که به یکباره در سلک معترضین وارد نشوید. دوم اینکه اظهار نظر در این رابطه و به جای متهم نشان می دهد پذیرفته شدگانی که به ابهامات پاسخ می دهند کوچکترین فهمی از مبانی علم حقوق نداشته اند (عزیزان درک این مطلب سخت نیست که مخاطب معترضین، سازمان ثبت هست نه شما)

  7. با سلام خدمت دوستان منتقد
    آزمون سردفتری با همه ی شیرینی و تلخی تموم شد.عزیزان این آزمون رو به فال نیک بگیرید چرا که قریب به۱۰۰۰نفر رقیب در آزمون وکالت کمتر شد،نمونه بارزش خود من که امسال آمادگی بسیار بالایی واسه وکالت داشتم که با اعلام نتایج سردفتری دیگه از ثبت نام آزمون وکالت منصرف شدم.به خدا قسم از عمق وجودم ناراحتم واسه افرادی که برا سردفتری زحمت کشیدن و بنابر دلایل مختلف قبول نشدند.خود من در آزمون های ادوار گذشته به سرم اومده و حال تک تک عزیزان رو درک میکنم تنها راه حل،از دست ندادن امید و تلاش مضاعفه که مطمئنا”نتیجه میده.منم مثل خیلی از شما عزیزان نه پارتی دارم ونه نفوذ و نه پول.اما توکل بر خدای قادر کردم و خدا زحمات منو بی نتیجه نذاشت(لیس للانسان الا ما السعی)واسه موفقیت همه عزیزانی که دلشون سوخته و ناراحت هستند,آرزوی موفقیت میکنم

    1. سلام دوست عزیز
      برای شما شاید تموم شده باشه ولی برای ما حق طلبان تازه شروع شده، و شما هم اگر واقعا حق براتون مهمه و نه منفعت شخصی به خیل کسانی که خواهان شفافیت و عدالت هستند بپیوندید، ضمنا هنوز آزمون شفاهی شماها مونده، و تلاش برای شفافیت بیشتر به نفع شما هم هست

  8. با سلام خدمت مدیران سخت کوش اختبار و دوستان منتظر_خواستم به پاسخگویان محترم سازمان ثبت عرض کنم واقعآآآآآ خسته نباشید داره وقتی اطلاعیه ای با این حجم محتوا منتشر میکنید درحالیکه حتی یک جمله مفید که تونسته باشه پاسخی کوتاه اما درخور به یکی از دهها سوال و ابهام موجود در این آزمون داده باشه,در اون به چشم نمیخوره, و پیامم به دوستان معترض اینه که هرقدر سوالاتو با پاسخی که دادن مقایسه میکنم مثل این میمونه ,که عزیزان,کلید آزمون سال آینده را بعنوان کلید سوالات آزمون گدشه منتشر کرده باشن؟؟؟؟از اطلاعیه ای که منتشر شده تنها برداشت ممکن اینه که مسءولان سازمان حتی زحمت گوش کردن به حرفها و خواسته هامونو بخودشون ندادن چه رسد به پیگیری و احقاق حق؟؟بفکر راه دیگه باید بود

  9. به قول مرحوم ناصر حجازی، تو این مملکت چیمون درست هست که فوتبالمون (اینجا برگزاری آزمون‌هامون!) درست باشه!!

  10. با سلام این شرکت معتبر که می فرمایند همون شرکت معتبری هستش که هفت سال از زندگی من رو تباه کرد در زمان احمدی نژاد.دقیقا همین شرکت بود و همون بود که ازمونهای استخدامی رو برگزار می کرد مثلا.به خدا قسم حداقل پنجاه ازمون مختلف از اموز وپروزش وبانک ونفت و تامین اجتماعی و ……. بگیر در زمان همان رئیس جمهور شفاف ازمونها رو شرکت می کردم و تمام تلاش خودم رو میکردم اما هرگز هرگزهرگز هیچ کارنامه ای منتشر نکردن که بگن اقا شما همه درصدها رو منفی۳۳ درصد زدید نفر اخر اخر شدی.در زمانی که اون برادر تشریف بردند در زمان دولت بعدی ازمونها رو دادند دست سازمان سنجش و جالبه که بدونید در چهار ازمون که شرکت کردم نفر اول شدم و کارنامه و تراز ونمره وهمه چیز شفاف بود وجای اعتراض محکم ومتقن وجود داشت حتی اگر حق کسی ضایع می شد.قصدم حمایت از دولت نبود ونیست بلکه یاد خاطراتی افتادم که بااین شرکت خصوصی معتبر وخوشنام داشتم و عمری که ازمن تباه کرد.

  11. ی ابهام دیگه. اعمال امتیاز بومی یعنی چی!!؟؟؟ مگه بومی گزینی منتفی نشده بود. خدایا دارم فکر میکنم اون ازمون سردفتری ک من با اون شرایط شرکت کردم کجا و این شرایط جدید ک میشنوم کجا!!!!!! شایدم ما هم داریم اشتباه میکنیم ما ازمون دادیم حالا داریم شرایط رو قبول میکنیم.

  12. دوستان لطفا عضو گروه بالا بشید و کسای دیگه را هم عضو کنید تا بتونیم اعتراض موثری انجام بدیم. بایستی یک تجمع موثر داشته باشیم. همچنین یه دادخواست با جمعیت بالا به دیوان عدالت بدیم جهت ابطال.
    اطفا عضو لشید و تا میتونید دعوت کنید

    1. خدایا چرا صدامونو نمیشنوی؟ کجایی؟! این آزمون‌ها (وکالت، قضاوت) کورمون کردن، انقدر درس خوندیم، حالا هم سردفتری. الان با چه روحیه و انگیزه‌ای برای وکالت بخونم

  13. پنهان کاری به سود هیچ کسی نیست نه انهایی که قبول شدند و الان خوشحالند که بعد مصاحبه معلوم نیست با چه دلیل و منطقی حذف می شند واعتراض اونها رو خواهیم دید نه اونهایی که الان بدون ارائه کارنامه ای مردود شدند

  14. ابهامات اینها بود اعلام پذیرش دو برابر ظرفیت در آزمون کتبی و انکار ان در طمان اعلام نتایج۲-اضافه شدن چهار شهر و اختصاص ان به چهار خواهر ۳-عدم ارائه کارنامه ۴-اعلام ۹۶۵ نفر ظرفیت سر دفتر و الان ۹۶۲ در زمان نتایج ۵- نداشتن مکانیسم برای اعتراض ۶-قبول کردن سهمیه ها بدون بررسی کدوم رو جواب دادید؟
    ناشناس کسی نگفته شما ناحق قبول شدید معمولا در این ازمونها همه ناحق نیستند بلکه به طرق مختلف راه برای تخلف و وارد کردن افراد مد نظر خودشون حالا چه یک نفر چه صد نفر باز می کنند حالا شما برو تو مصاحبه می بینی اگر حذف بشی نفر بعدی جایگزین شما دیگه مشخص نیست دیگه ما نمی تونیم اعتراض کنیم این به ضرر خود شما هم هست نه فقط ما وقتی در ابتدا دو برابر ظرفیت اعلام می شه بعد حذف می شه این علت داره وقتی چهار تا شهر اضافه می شه علت داره وقتی ۹۶۵ می شه ۹۶۲ علت داره اینها جاهای باز برای کسانی که توصیه شدند ما هم نمی تونیم اون افراد پیدا کنیم وقتی قبل از ازمون سهمیه ها بررسی نمی شه و معلوم بشه سهمیه نداشته نفر جایگزین اون مشخص نیست همونطوری که تو این یازده سال کلی دفترخانه مجوز گزفتند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا