هنر مدیریت مطالعه برای آزمون وکالت

هنر مدیریت مطالعه برای آزمون وکالت

به قلم امین قاسم‌پور

امین قاسم‌پور، از همراهان پایگاه خبری اختبار و رتبۀ ۳۱ آزمون وکالت سال ۹۵ (کانون وکلای دادگستری مرکز)، حاصل تجربیات خود را در مسیر کسب آمادگی برای این آزمون، در جزوه ای منسجم و خوش‌خوان تدوین کرده است. این جزوه برای داوطلبان آزمون وکالت ۹۶ می تواند بسیار مفید باشد.
در این نوشتار، مراحل آمادگی برای آزمون وکالت، منابع هر مرحله از آمادگی برای آزمون وکالت و شیوۀ مطالعۀ این منابع توصیف و تشریح شده است.

برای دریافت جزوۀ «هنر مدیریت مطالعه برای آزمون وکالت» به قلم امین قاسم‌پور در قالب یک فایل PDF کلیک کنید

 

صفحه اختصاصی آزمون وکالت در پایگاه خبری اختبار

 

نمونه ای از محتوای این جزوه را در تصویر زیر ملاحظه می کنید:

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۳ دیدگاه ها

  1. سلام بر جناب قاسم پور و با تشکر از وقتی که میذارین برای برطرف کردن اشکالات و سوالات بقیه، انشاالله موفق باشین
    جناب قاسم پور من صحبتهای شما رو خوندم ولی سردرگم تر شدم
    شما توی نظرات اولیتون و در جواب کاربر سارا نوشتین، کتاب دکتر قربانی بهتر از کتاب فرحناکیان هست و دلایلتون رو هم مطالعه کردم ولی در نظر بعدیتون اینجا نوشتین این کتاب سطحش خیییییلی بالاس و تا این حد برا وکالت نیاز نیس(در حالی که هدف ما وکالت هست، پس همون حد فرحناکیان برا وکالت مناسبتر میشه) و از طرفی نوشتین که نهایتا اینکه فعلا کتاب تست مدنی دکتر قربانی توصیه نمیشه!!! منظورتون چیه که فعلا توصیه نمیشه؟ مگه کی توصیه میشه؟ (ما الان به کتاب نیاز داریم و بازم کتاب قربانی رو به نوعی محدود به زمان خاصی میکنه در حالی که گفتین فراتر از یک کتاب تست هست)
    من که موندم چیکار کنم و کدوم رو بخونم و کی بخونم
    ممنونم اگه زودتر جواب بدین

  2. دوستان گرامی خیلی ممنونم از پاسختون
    .من تصمیمم بر این شد که بعد از اتمام تعطیلات چاپ جدید کتاب اقای قربانی رو مطالعه کنم.
    باشد که رستگار شویم

  3. خانم نجمه خانم. ممنون
    البته در مورد کتاب تست مدنی دکتر قربانی ۲ نکته رو حواستون باشه:
    ۱ـ این کتاب واسه وکالت سطحش خییییییییییلی زیاده و فوق العاده علمی نوشته شده که تا این حد واسه وکالت لازم نیست
    ۲ـ چون چاپهای اولشه، هنوز ایراد تایپی خیلی خیلی زیاد داره. من ۲ جلد مدنیشو خریدم. دیدم سطح علمیش خوبه اما علاوه بر “درست نامه” ای که خودشون دادن، خودم ۱ صفحه A4 لیست اشتباهات تایپی ازش در آوردم.
    نهایتاً اینکه فعلاً کتاب تست مدنی دکتر قربانی توصیه نمیشه. هر چند سبکش همونیه که تو تجارت کار کرده.
    به هر حال خاضعانه واسه این نویسند زحمتکش آرزوی موفقیت میکنم. کار بسیار قشنگی ارائه داده و در زمینه کتابای کنکوری، به نظرم رو دست نداره. کتاب تجارتش هیچی کم نداره.

  4. سلام این مقاله عالبه فقط چرا امکان پرینت گرفتن نداره …من میخوام یه پرینت ازش داشته باشم ….اگه ممکنه قابل چاپش کنید

  5. سلام به دوستان قبول شده خدایش اگه سر می زنید به این قسمت صادقانه بگین واقعا با ماده خوندن باتست کسی بوده که قبول شده باچه رتبه ای؟؟؟؟

  6. سلام جناب آقای قاسم پور
    مطلبی که به اشتراک گذاشتید بسیار مفید و جامع بود.ممنون
    میخواستم بپرسم چرا کتاب تجارت آقای قربانی رو بهتر از کتاب آقای فرحناکیان میدونید وقتی که پاسخی که ایشون دادند با پاسخ سازمان سنحش متفاوت هست؟ مزیت این کتاب چیست؟
    موفق باشید

    1. سارا خانم محترم. سلام. درست میفرمایید بعضاً پاسخهاشون متفاوته. اما ببینید عوضش چی گیرتون میاد؟ کتاب دکتر قربانی یه کتاب علمی هم محسوب میشه؛ نویسندش اصلاً قابل مقایسه با نویسنده کتاب ساده ساز نیست . متنش رو که بخونید کاملاً میتونید “زنده بودن” متن رو حس کنید. بعدشم اینکه کتاب دکتر قربانی، خیلی از مطالب رو دسته بندی شده (مقایسه ای) آورده و در واقع بیش از یک کتاب تست کار کرده. واقعاً گل کاشته. واسه یک تست ، مطالب اضافی و مرتبط با بحث رو هم آورده و در حیطه تستها محدود نمونده؛ تنها عیبش اینه که در “برخی” مواردی که پاسخش با سنجش فرق داره، اشاره ای به این قضیه نکرده که کلید سنجش یه چیز دیگست (بعضی جاهاشم گفته که سنجش فرق داره)؛ که اینها هم مواردش زیاد نیست. من همشو نشستم با کلید سنجش چک کردم و موارد متفاوت رو کنار تست، علامت زدم.
      کتاب جناب فرحناکیان اولاً جامع نیست و فقط هر چی تست بوده رو توضیح داده؛ ثانیاً سطح علمیش پایینه. البته من شخص خود جناب فرحناکیان عزیز رو میشناسم و شخصیتی بسیار صمیمی و دوست داشتنی و با حسن نیت دارن. اما به هر حال ما داریم واسه قبولی توی آزمون وکالت تلاش میکنیم و باید بهترین راه رو بریم جلو.
      در نهایت میگم: اگه هم میخاید با کتاب جناب فرحناکیان برید جلو، فقط همونو بخونید و دیگه کتاب دکتر قربانی رو نخونید. یعنی “تک منبعی” بخونید. منابع زیاد، ضررش بسیار بیشتره.
      موفق باشید.

      1. با اجازه آقای قاسم پور…
        در پاسخ سارا خانم ….شما اصلا سعی نکنین این دو کتاب رو با هم مقایسه کنین …جون در حد و انداره هم نیستن ….آقای قاسم پور درست میفرمایند متن کتاب واقعا زنده س …من کتاب دکتر قربانی هم مدنی و هم تجارت رو خوندم ….هر دو نشان دهنده سواد بالای نویسنده است ….در واقع اصلا کتاب تست نیست ….کتاب کاملا علمی با محوریت تست هست …من خیلی اوقات که سوال علمی دارم جوابش رو در توضیحات تست کتابهای دکتر قربانی پیدا میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا