نکات کاربردی در مورد نتایج آزمون وکالت ۹۶

نکات کاربردی در مورد نتایج آزمون وکالت ۹۶

پایگاه خبری اختبار- نتایج آزمون وکالت ۹۶ بعد از ظهر روز دوشنبه ۱۸ دیماه ۱۳۹۶ اعلام شد، چیزی حدود دو هفته زودتر از وعده ای که از سوی مسوولان برای اعلام نتایج داده شده بود، این اتفاق که به نوعی خلاف رویه سال های گذشته و خلف وعده ها و تاخیرهای مکرر بود را باید به فال نیک گرفت.

نکات کاربردی در مورد نتایج آزمون وکالت 96

نتایج اعلام شده چه چیزی را نشان می دهد؟

اول- در این مرحله فقط کارنامه داوطلبان منتشر شده است، در این کارنامه نمره تراز هر درس و تراز کلی و رتبه داوطلب در سهمیه درج شده است.

دوم- رتبه هر داوطلب در میان داوطلبان همان کانونی که برای آزمون انتخاب کرده بوده و در میان داوطلبان همان سهمیه ای که در آن شرکت کرده بوده، اعلام شده است.

از کجا بفهمیم که قبول شده ایم ؟

باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که اصولا هر یک از کانون های وکلا به نحو مستقلی اداره می شوند و در همه امور از جمله پذیرش کارآموز مستقل هستند.

در این مرحله سازمان سنجش کارنامه داوطلبان را به اسکودا که نماینده همه کانون های وکلای دادگستری ایران در برگزاری آزمون وکالت است ارائه می کند و اسکودا نیز کارنامه های داوطلبان هر کانون را به تفکیک به همان کانون ارسال می کند.

پس از دریافت کارنامه های داوطلبان، هیات مدیره هر کانون، پس از بررسی و با در نظر گرفتن نمره کسب شده توسط داوطلبان سهمیه ایثارگران، اسامی پذیرفته شدگان نهایی در هر یک از سهمیه های آزاد و ایثارگران را اعلام می کند.

معیار قبولی در آزمون و پذیرش به عنوان کارآموز وکالت، اعلام از سوی هیات مدیره هر کانون است.

ما در پایگاه خبری اختبار، مانند دوره های گذشته به محض اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی هر کانون فورا اطلاع رسانی خواهیم کرد برای اطلاع دقیق و فوری از آخرین اخبار می توانید صفحه ویژه اخبار آزمون وکالت ۹۶ را از اینجا دنبال کنید و یا اینکه عضو کانال تلگرام پایگاه خبری اختبار بشوید، همچنین می توانید اختبار را در اینستاگرام دنبال کنید یا با ارسال عدد ۱ به شماره ۳۰۰۰۸۹۰۰۰۹۹۰۰۰ عضو سامانه پیامکی اختبار بشوید.

چطور مطئن باشیم که قبول نشده ایم؟

از لحاظ ریاضی، اگر برای کانونی که آن را برای آزمون انتخاب کرده اید در آگهی آزمون وکالت کلا ۵۰ نفر ظرفیت تعیین شده باشد و رتبه شما ۵۱ شده است، بدیهی است که هیچ شانسی برای قبول شدن نخواهید داشت.

البته همان طور که گفته شد همه چیز پس از خداوند وابسته به تصمیم نهایی هیات مدیره کانون مورد نظر است، و نهایتا باید منتظر اعلام نهایی پذیرفته شدگان از سوی هر یک از کانون های وکلا باشیم.

ترکیب سهمیه ها در پذیرفته شدگان نهایی کانون ها چگونه خواهد بود؟

در چند سال اخیر کانون های وکلا در پذیرش داوطلبان سهمیه ایثارگران همان قاعده کسب ۷۰ درصد نمره آخرین فرد قبول شده در سهمیه آزاد را اعمال کرده اند.

به طور کلی کانون های وکلا در دوره های اخیر در صورتی که تعداد داوطلبان سهمیه ایثارگران که حد نصاب لازم را کسب کرده باشند به حدی نرسد که کل سهمیه اختصاص یافته به ایشان را پر کند، ظرفیت های خالی مانده را از داوطلبان سهمیه آزاد پذیرش می کنند، با این حال مواردی هم بوده است که برخی کانون های خلاف این رویه عمل کرده اند.

با وجود آنکه در آگهی آزمون وکالت ۹۵ برای کانون وکلای دادگستری مرکز ۶۰۰ نفر ظرفیت اعلام شده بود، ولی این کانون همه این ۶۰۰ نفر را از سهمیه آزاد پذیرش کرد و ۴۱ نفر از سهمیه ایثارگران را علاوه بر این تعداد پذیرفت.

برای اطلاع از نسبت پذیرش سهمیه ها در آزمون وکالت ۹۵ توجه کانون های وکلای دادگستری می توانید از اینجا جدول تحلیلی اعلام پذیرفته شدگان نهایی آزمون وکالت ۹۵ را ببینید.

نویسنده: سیاوش هوشیار

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۶۳ دیدگاه ها

  1. با سلام در اعلام نتایج رتبه در کانون و در سهمیه ۱۰۲۲قبول اعلام شده متوجه نشدم در کانون مرکز امکان قبولی هست یا نه
    سهمیه ایثارگران

  2. لطفا به موارد زیر به دقت توجه کنید:
    با تصویب بند چ ماده ۸۸ قانون پنج ساله ششم توسعه مصوب سال ۱۳۹۵ همه چی دگرگون شده
    این ماده اشعار میدارد «قوه قضائیه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، کانون وکلای دادگستری، کانون کارشناسان رسمی، مرکز وکلاء و کارشناسان قوه قضائیه، مکلفند سی‌درصد(۳۰%) از سهمیه صدور دفاتر خدمات قضائی و الکترونیک، سردفتری، صدور پروانه وکالت، مجوز کارشناسان رسمی دادگستری را به فرزندان و همسران شهدا، جانبازان با حداقل ده درصد (۱۰%)، آزادگان با داشتن حداقل سه‌ماه سابقه اسارت و رزمندگان با داشتن حداقل شش‌ماه حضور در جبهه و همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد(۲۵%) و بالاتر و فرزندان و همسران آزادگان و فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده‌ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، بدون رعایت شرط سنی در صورت واجد شرایط بودن اختصاص دهند.»
    در این قانون شمول ایثارگران نسبت به سنوات قبل گسترش پیدا کرده و فرزندان افرادی که ۱۲ ماه حضور داوطلبانه در جبهه داشتن هم جز ایثارگران لحاظ شدن
    به این ترتیب مشاهده میکنیم که افراد زیادی تحت پوشش ایثارگران قرار گرفتن و با توجه به داشتن حد نصاب ۷۰% نمره نفر آخر سهمیه آزاد و اینکه در قانون گفته شده ۳۰% سهمیه کانون وکلا باید به سهمیه ایثارگران تعلق بگیره بنابراین امسال ۳۰% ظرفیت هر کانون به ایثارگران تعلق میگیره
    به عبارت دیگه در کانون مرکز که ۱۱۰۰ نفر ظرفیت پذیرش هست از این تعداد ۳۵۰ نفر سهمیه ایثارگران خواهد بود ، بنابراین در کانون مرکز فقط تا رتبه ۷۵۰ سهمیه آزاد شانس قبولی و پذیرفته شدن میتونن داشته باشن

    1. یعنی من که رتبه ۹۶ سهمیه آزاد آذربایجانشرقی هستم و طرفیت کانون ۱۰۰ هست قبول نمی شم؟

    2. سلام اشتباه محاسبه کردی ۳۰ درصد ۱۱۰۰نفر میشه۳۳۰ که اگه همشون درصد لازم رو بیارن میماند۷۷۰نفر

  3. سلام من رتبه ۸۸کانون خراسان سهمیه ازاد هستم ایا ممکن من قبول نشم و کسی با سهمیه ایثارگر به جای من قبول بشه

  4. سلام جناب هوشیار
    بنده در کانون مازندران رتبه ۱۵ سهمیه با تراز ۷۵۳۰ کسب کرده ام.آیا شانس قبولی دارم؟

  5. با سلام
    کانون اذربایجانشرقی شرکت کردم که امسال ظرفیت رو ۱۰۰ نفر اعلام کرده و رتبه من شده ۹۶ با سهمیه آزاد آیا امکان قبولی دارم؟
    با تشکر

  6. جناب آقاب هوشیار…تراز ایثارگران با تراز آزاد فرق میکنه…معدل مهمه برا ۷۰ درصد کسب شده

  7. با سلام
    کانون اذربایجانشرقی شرکت کردم که امسال ظرفیت رو ۱۰۰ نفر اعلام کرده و رتبه من شده ۹۶ آیا امکان قبولی دارم؟
    با تشکر

    1. توکل بر خدا، ۳۰ نفر سهمیه برمیدارن اگر به حدنصاب لازم برسن احتمال قبولی تون علی الظاهر کمه، خوب برای سال بعد مطالعه کنید قطعاً سال بعد قبولید

  8. با سلام رتبه من در کانون مرکز با سهمیه ١٧۶ شده ایا شانس قبولی دارم؟ممنون میشم جواب بدین

  9. سلام جناب آقای هوشیار من رتبه ۱۳ سهمیه با۱۲ ما جبهه داوطلبانه پدرم را درکانون اذربایجان شرقی با تراز ۷۳۶۰میباشم.ظرفیت کانون ۱۰۰نفر میباشد.امکان قبول شدن وجود دارد؟

  10. سلام اقای هوشیار من با رتبه ۳۰ در سهمیه ایثارگری در کانونی که ۸۵ نفر ظرفیت داره امکان قبولی دارم؟

  11. سلام کانون استان کرمان شرکت کرده و با سهیمه ایثارگری رتبه ۵۰ و تراز ۴۶۶۴ اوردم ایا شانس قبولی دارم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا