نتایج نهایی آزمون دکتری نیمه متمرکز سه شنبه ۱۲ شهریور اعلام خواهد شد

نتایج نهایی آزمون دکتری نیمه متمرکز
سه شنبه ۱۲ شهریور
اعلام خواهد شد

مشاور عالی سازمان سنجش از اعلام نتایج نهایی آزمون نیمه متمرکز دکتری ۹۲ در روز سه‌شنبه ۱۲ شهریور ماه خبر داد و تعداد قبولی‌ها را به تفکیک دوره‌های مختلف تشریح کرد.

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری ۹۲ در روز سه‌شنبه ۱۲ شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، اظهارکرد: در آزمون ورودی دوره دکتری ۲۱۷ هزار و ۸۶۶ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۸۹ هزار و ۶۹۵ نفر زن و ۱۲۸ هزار و ۱۷۱ نفر مرد بودند و به عبارت دیگر ۴۱.۱۷ درصد داوطلبان زن و ۵۸.۸۳ درصد آنان مرد بودند.

وی با اشاره به افزایش ۳۹ هزار و ۴۱۳ نفری داوطلبان آزمون دکتری ۹۲ نسبت به سال گذشته، گفت: از تعداد ۲۱۷ هزار و ۸۶۶ داوطلب تعداد ۱۸۶ هزار و ۷۴۷ داوطلب در جلسه آزمون حاضر و تعداد ۴۱ هزار و ۱۱۹ نفر در این آزمون غایب بودند.

توکلی با بیان اینکه ۴۵ هزار و ۴۳۸ نفر در این آزمون مجاز به انتخاب رشته شده بودند، تصریح کرد: از این تعداد ۳۷ هزار و ۱۳۴ داوطلب اقدام به انتخاب رشته کردند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۲۳۸ نفر زن و ۲۲ هزار و ۸۹۶ نفر مرد هستند.

وی ادامه داد: از مجموع افرادی که انتخاب رشته کرده‌اند تعداد ۲۱ هزار و ۲۰۳ داوطلب در ردیف معرفی شدگان برای شرکت در مصاحبه یک کد رشته محل یا دو کد رشته محل یا سه کد رشته محل یا چهار کد رشته محل یا پنج کد رشته محل قرار گرفتند.

توکلی با اشاره به پذیرش ۱۰ هزار و ۸۰۹ نفر در آزمون دکتری، تصریح کرد: از این تعداد ۸۱۸۰ نفر در دوره روزانه، ۱۰۷۴ نفر در نوبت دوم، ۲۳۵ نفر در پیام نور، ۱۵۳ نفر در مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی و غیر دولتی و ۱۱۶۷ نفر در پردیس‌های خودگردان پذیرفته شده‌اند.

وی با اشاره به زمان ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان در روزهای یکشنبه،‌ دوشنبه و سه شنبه ۱۷، ۱۸ و ۱۹ شهریور ماه، گفت: در صورتی که دانشگاهی زمان ثبت‌نام خود را اعلام نکرده است داوطلبان باید با در دست داشتن مدارک خود در روزهای مذکور برای ثبت‌نام به دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا