موافقت کمیسیون آموزش مجلس با افزایش حدنصاب علمی داوطلبان ایثارگر آزمون ورودی دانشگاه‌ها

در صورت موافقت مجلس و تأیید شورای نگهبان؛

حدنصاب علمی داوطلبان ایثارگر آزمون ورودی دانشگاه‌ها بیشتر می‌شود

پایگاه خبری اختبار- سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از افزایش حدنصاب علمی سهمیه خانواده ایثارگران در کنکور سراسری خبر داد و گفت: درصد سطح علمی پذیرفته‌شدگان خانواده‌‎های ایثارگر مشخص شد.

به گزارش اختبار به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سید حمایت میرزاده در تشریح نشست ۱۶ اردیبهشت‌ کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تغییر در سهمیه خانواده ایثارگران در کنکور سراسری خبر داد و گفت: با این تصمیم کمیسیون سطح علمی پذیرفته شدگان به هم نزدیک می‌شود.

سید حمایت میرزاده خاطرنشان کرد: نشست امروز کمیسیون آموزش دارای دو دستور کار مهم بود که در بخش نخست آن رئیس دانشگاه فرهنگیان در جلسه کمیسیون حاضر و گزارشی از عملکرد و ظرفیت‌های این دانشگاه به نمایندگان مجلس ارائه کرد و در بخش دوم اصلاح ماده ۹۰ برنامه ششم توسعه بود.

میرزاده اضافه کرد: دستور کار دوم نشست امروز کمیسیون به طرح اصلاح ماده ۹۰ برنامه ششم توسعه اختصاص داشت که درباره سهمیه ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها در کنکور بود و نهایتا به این ماده یک تبصره اضافه شد.

وی توضیح داد: تبصره مصوب کمیسیون آموزش به این شرح است «کسب حداقل ۸۰ درصد از حدنصاب شرایط علمی و امتیاز پذیرفته شدگان (آخرین فرد پذیرفته شده گزینش آزاد در هر کدرشته محل) برای تمامی رشته محل‌ها الزامی است. این میزان برای برخی از کدرشته‌ محل‌های علوم تجربی مشتمل بر پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی و برخی رشته‌های علوم ریاضی مشتمل بر فنی مهندسی در آزمون سراسری و تمامی رشته محل‌های تحصیلات تکمیلی و آزمون دستیاری پزشکی ۸۵ درصد حدنصاب شرایط علمی است».

میرزاده یادآور شد: پیش از این درصد حدنصاب شرایط علمی برای خانواده‌های ایثارگر ۷۰ درصد بود که با این حساب این عزیزان باید برای قبولی در کنکور سراسری بیش از پیش تلاش داشته باشند تا سطح علمی پذیرفته‌شدگان نزدیک می‌شود.

وی اضافه کرد: سهمیه‌ها و ظرفیت‌ها برای خانواده‌های ایثارگر هیچ تغییری نکرد و فقط سطح علمی از ۷۰ به ۸۰ و ۸۵ درصد رسید.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: این تبصره مختص خانواده‌های ایثارگران و جانبازان است و سهمیه خود جانبازان در کنکور هیچ تغییری ندارد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۷ دیدگاه ها

  1. اصلا سهمیه ای ایثار گران وجود ندارد ماها سرکاریم بند با تراز ۸۲۵در رشته مهندسی صنایع قبول شدم البته در سهمیه ایثار گران هم دانشگاهی بند به مراتب درصد ریاضی و فیزیک و ….که از یک یاز شهرستانهای آذربایجان بود کمتر بوده و بغل دست من میشینه سهمیه ایثارگران هم اش درو غ و سرکاری

  2. سلام ممنون میشم راهنمایی کنید این افزایش حد نصاب که فراره فردا۱۶ مرداد مورد بررسی قرار بگیره شامل ازمون های حقوقی هم هست یه فقط درمورد ازمدن سراسری هستش؟ممنون میشم راهنمایی کنید

  3. واقعا اگر بیان و مازاد بر ظرفیت پذیرش کنن این افراد رو خیلی بهتره…
    مثلا من جلو چشم خودم بود فردی که نهایتا و در بهترین حالت ممکن میتونست دانشگاه درجه سه قبول شه و توی دانشگاه سطح یک نشسته بود !
    به زبون میگن ۷۰ درصد… توی عمل وقتی مقایسه میکنیم میبینیم فرض کنید اخرین فرد پذیرفته شده در دانشگاه با سهمیه ازاد ترازش ۸۰۰۰بوده یه شخص با سهمیه میتونه با ۵۶۰۰قبول شه !!! تازه اونم معلوم نیست اخرین فرد پذیرفته شده در کدوم منطقه در کنکور سراسری… ارشد تقریبا تکلیف معلومه….اما کارشناسی که منطقه بندی داره اگر ملاک اخرین فرد پذیرفته شده در منطقه ۳باشه یعنی شخص سهمیه دار کافیه سر جلسه کنکور حضور بزنه

  4. با درود خدمت همگی و مخصوصاً عزیزان زحمت کش این سایت.همگی خسته نباشید.حتی ۸۰ درصد نفر آخر هم در امتحاناتی که رقابت روی صدم درصد هست و با اندکی بالا و پایین شدن تراز ده ها نفر جابجا میشن مثل وکالت و قضاوت و سردفتری ناعادلانه است،مخصوصاً زمانی که این شخص بجای کسی که بیست درصد توی همه درسها ازش پاینتره میشینه و اونو رد میکنه.تنها راهی که میشه حق کسی که دانش علمی بیشتری داره رو زایل نکرد اینه که هر سهمیه ای که قراره بعنوان قبولی انتخاب بشه مازاد بر ظرفیت اعلامی پذیرش شه نه اینکه جایگزین فرد آزاد که تراز علمی قبولی رو کسب کرده بشینه و سبب رد وی شه.از یکطرف باید به این عزیزان سهمیه دار خدمت رسانی شه و از آن مهمتر از طرف دیگر باید شرایط حرفه ای شغل مربوطه هم حفظ شه و آحاد مردم از دسترسی به افراد متخصص و عالم تر محروم نشن.بنابراین تنها چاره اینست که مازاد بر ظرفیت اعلامی بردارند و فرد آزادی که تراز علمی قابل قبول برای تصدی شغل مربوطه رو کسب کرده رد نشه و کسی جاشو نگیره.باسپاس

  5. ای کاش این شرایط در مورد آزمون های حقوقی هم اعمال میشدمثل وکات و قضاوت
    تو شهر ما آخرین فرد پذیرفته شده مشاوران ۳۶ درصد بوده!!!!!!!!

    1. اصولا سهمیه داشتن توی آزمون علمی مخصوصا استخدامی و …. واقعا دور از انصافه ای کاش یه جور دیگه ای شرایط خدمات رسانی به ایثارگران رو دولت فراهم میکرد نه با سهمیه دادن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا