منع دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از ثبت دادخواست های با خواسته کمتر از ۲۰۰ میلیون ریال

در درگاه خدمات الکترونیک قضایی

منع دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از ثبت دادخواست های با خواسته کمتر از ۲۰۰ میلیون ریال

پایگاه خبری اختبار – درگاه خدمات الکترونیک قضایی عبارتی مبنی بر منع ثبت دادخواست های با خواسته کمتر از ۲۰۰ میلیون ریال با توجه به اجرایی شدن قانون شوراهای حل اختلاف مصوب ۱۳۹۴ را نمایش می دهد.

هر چند هنوز اعلام رسمی مبنی بر اجرایی شددن قانون شوراهای حل اختلاف مصوب ۱۳۹۴ از سوی مراجع ذی ربط انجام نشده است ولی طبق حکم صریح قانون و با توجه به انتشار قانون شوراهای حل اختلاف در ویژه نامه ۷ بهمن ۱۳۹۴ روزنامه رسمی، این قانون از روز شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ لازم الاجرا خواهد بود.

نمایش عبارت "با توجه به قانون جدید شوراهای حل اختلاف درصورتی که هزینه دادرسی کمتر از ۲۰۰ میلیون ریال باشد دفترخدمات مجاز به دریافت آن نیست و باید به شورای حل اختلاف مراجعه نمایند" هنگام ثبت دادخواست در درگاه خدمات الکترونیک قضایی (adliran.ir) نشان از اجرای این قانون دست کم از سوی دادگاه های عمومی و نپذیرفتن دعاوی با خواسته کمتر از ۲۰۰ میلیون ریال دارد، هر چند که اصولا صلاحیت شوراهای حل اختلاف برای رسیدگی به دعاوی با خواسته تا ۲۰۰ میلیون ریال نافی صلاحیت عام دادگاه ها نیست.

البته در عبارت نمایش داده شده در درگاه خدمات الکترونیک قضایی به اشتباه "هزینه دادرسی کمتر از ۲۰۰ میلیون ریال" آمده است که منظور همان خواسته کمتر از ۲۰۰ میلیون ریال موضوع بند الف و تبصره یک ماده ۹ قانون شوراهای حل اختلاف است.


برای نمایش تصویر در اندازه بزرگ تر روی آن کلیک کنید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا