معاون دانشجویی دانشگاه فردوسی: می‌خواهیم به دانشگاه تحصیلات تکمیلی تبدیل شویم

 

معاون دانشجویی دانشگاه فردوسی:
می‌خواهیم به دانشگاه تحصیلات تکمیلی تبدیل شویم

معاون دانشجویی دانشگاه فردوسی گفت: چند سالی است که ورودی‌های کارشناسی ارشد از کارشناسی بیشتر است به همین منظور می‌خواهیم به دانشگاه تحصیلات تکمیلی تبدیل شویم.

دکتر سیدحسین سید موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، گفت: مهمترین فعالیتی که دانشگاه برای پیشرفت آموزشی خود مدنظر دارد توسعه تحصیلات تکمیلی است.

وی با بیان اینکه چند سالی است که دانشگاه در مقطع ارشد بیش از کارشناسی دانشجو می‌پذیرد، گفت: سیاست دانشگاه این است که برای ارتقای سطح کیفی و آموزشی خود، دانشجویان بیشتری را در مقطع کارشناسی ارشد جذب کند.

معاون دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: در سال تحصیلی جدید ۱۸۶۶ دانشجوی کارشناسی ارشد و ۴۵۳ در مقطع دکتری پذیرفته‌ شده‌اند.

وی با بیان اینکه این دانشگاه بیش از ۷۰۰ عضو هیات علمی دارد، گفت: علاوه بر توسعه تحصیلات تکمیلی، پیشرفت وضعیت آموزشی دانشگاه و ارتقای سطح کیفی، افتتاح پردیس بین‌الملل دانشگاه که سومین سال است دانشجو می‌پذیرد در دستور کار دانشگاه قرار دارد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا تعداد اعلام شده در دفترچه سازمان سنجش عملا با تعداد دانشجویانی که وارد می‌شوند متفاوت است، گفت: متاسفانه گاهی سازمان سنجش بیش از تعدادی که دانشگاه اعلام می‌کند در دفترچه اعلام می‌کند، البته تعداد دانشجویان مهمان و انتقالی‌ها از دیگر عوامل این تفاوت است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا