معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور:”جعل شناسنامه‌های جدید غیرممکن است”

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور وجود یکسری ریزنوشته‌های برجسته، هولوگرام، کاغذ واترمارک، نخ امنیتی را از ابزار موجود در شناسنامه‌های مکانیزه عنوان کرد که موجب بالا رفتن ظریب امنیتی این شناسنامه‌ها است و جعل آنها را غیرممکن می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن کرمی با اشاره به یکی از ماموریتهای سازمان ثبت احوال مبنی بر اتقان اسناد هویتی ایرانیان در اقصی نقاط دنیا تاکید کرد: این سازمان موظف است یک سند رسمی و متقن در اختیار مردم قرار دهد که غیرقابل جعل باشد.

وی افزود: برای بالا بردن ضریب امنیتی شناسنامه‌ها، سازمان ثبت احوال اقدام به صدور شناسنامه‌های مکانیزه کرده است.

کرمی با بیان اینکه در این نوع شناسنامه‌ها کلیه اطلاعات صاحب شناسنامه بر اساس اطلاعات پایگاه اطلاعات جمهیت ایرانیان پرینت گرفته می‌شود، افزود: لمینیتی بر روی صفحات شناسنامه وجود دارد که موجب بالا بردن ضریب امنیتی شناسنامه می‌شود و به مجرد اینکه شخصی بخواهد این اطلاعات را تغییر دهد باید این لمینیت را برداشته که موجب از بین رفتن تمامی نوشته‌ها می‌شود.

معاون امور اسناد هویتی اظهار کرد: در شناسنامه‌های مکانیزه الصاق عکس وجود ندارد، بلکه عکس صاحب شناسنامه اسکن می‌شود که خود روشی دیگر برای بالا بردن ضریب امنیتی این شناسنامه‌ها است.

وی تاکید کرد: تمام هموطنانی که شناسنامه در اختیار دارند باید دقت لازم را در حفظ و نگهداری این سرمایه ملی داشته باشند، چرا که شناسنامه یک سند رسمی در کشور است.

تمامی شناسنامه‌های صادر شده توسط سازمان ثبت احوال کشور برای افراد زیر ۱۵ سال از سال ۱۳۸۵ و افراد بالای ۱۵ سال از سال ۱۳۸۹ بصورت مکانیزه صادر شده است و شناسنامه دست نویس در ادارات ثبت احوال برای افراد داده نشده است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا