مصوبه شورای عالی شهرسازی ومعماری ایران پیرامون طرح یکپارچه اراضی نظامی جنوب شهراصفهان

مصوبه مورخ۱۳۹۵/۳/۳ شورای عالی شهرسازی ومعماری ایران پیرامون  طرح یکپارچه اراضی نظامی جنوب شهراصفهان

استاندار محترم و رییس شورای برنامه‌ ریزی و توسعه استان اصفهان

به استحضار می‌رساند: درجلسه مورخ ۹۵/۳/۳ شورای عالی شهرسازی ومعماری ایران کلیات نقشه پهنه بندی طرح یکپارچه اراضی نظامی جنوب شهراصفهان (موسوم به سیصد هکتاری) با تاکید برموارد ذیل مورد تصویب قرار گرفت :

ـ ضمن تأکید بر لزوم توجه به کلیه موارد مذکور در صورتجلسات کمیته فنی ۳ (کمیته تخصصی معماری، طراحی شهری و بافتهای واجد ارزش) مقرر شد نقشه پهنه‌بندی طرح یکپارچه اراضی تا مقیاس طراحی شهری جهت تعیین کاربریها، دسترسی‌ها و هم‌ پیوندی آنها و همچنین ضوابط و مقررات مربوطه با افزایش کاربریهای انتفاعی توسط  مشاور تهیه و به تایید کمیته تخصصی برسد .

ـ با توجه به لزوم توجه به تحقق‌ پذیری طرح که به خروج پادگان از شهر مربوط می‌شود، در صورت خروج پادگان از محدوده شهر ضمن ملحوظ داشتن سرانه‌های انتفاعی در این طرح، سطوح و سرانه‌ها وفق قانون خروج پادگانها تدقیق شود. همچنین لازم است فرایند تحقق‌پذیری و نظام مدیریت طرح در چارچوب قوانین موجود (از جمله قانون انتقال پادگانها ) توسط مشاور تهیه و به همراه ضوابط و مقررات مرتبط، نحوه نظارت بر اجرا و راهکارهای حقوقی و قانونی تسهیل کننده تحقق پذیری طرح (شامل نحوه تفکیک و واگذاری، بازده اقتصادی طرح، فازبندی و اولویتهای اجرایی و نحوه مدیریت طرح) ارائه گردد .

– در خصوص پهنه مسکونی شمال مادی، مطابق مصوبه مورخ ۹۳/۵/۱۳  شورایعالی شهرسازی و معماری در خصوص بارگذاری جمعیتی در شهر اصفهان، احداث هرگونه ساختمان بلند مرتبه ممنوع و تراکم و ارتفاع این پهنه در چارچوب ضوابط مصوب طرح تفصیلی اراضی پیرامونی و حداکثر پنج  طبقه روی پیلوت تعیین می‌گردد. بدیهی است تدقیق کاربریهای این پهنه نیز تا مقیاس طراحی شهری و با توجه به کیفیت محیط، توسط مشاور تهیه و قبل از هرگونه اقدام اجرایی، به تایید کمیته تخصصی رسیده و توسط دبیر شورایعالی ابلاغ خواهد شد.

مراتب جهت استحضار و صدور دستور انعکاس و اقدام اعلام می شود.

معاون معماری و شهرسازی و دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی ـ پیروز حناچی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا