مصمم به اجرای قانون آیین دادرسی کیفری جدید هستیم

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری :

مصمم به اجرای قانون آیین دادرسی کیفری جدید هستیم

وزیر دادگستری با بیان اینکه عمده مقدمات اجرای قانون آیین دادرسی کیفری فراهم شده است، گفت: همه مصمم به اجرای این قانون هستیم.

قانون آیین دادرسی کیفری در سال ۹۲ تصویب شد که بسیاری از قضات و حقوقدانان آن را نقطه عطفی در قانون کشور عنوان کردند، مدیر کل لوایح قوه قضاییه در سلسله نشست های بررسی ابعاد این قانون در معاونت منابع انسانی این قوه، قانون آیین دادرسی کیفری را قانونی برای همه مردم جامعه دانست و گفته بود، حقوق متهم و طرف دعوا در این قانون جدید رعایت شده است.

مهلت قانونی برای اجرای این قانون تیرماه امسال تعیین شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا افزود: انشاءالله در مهلت داده شده قانون آیین دادرسی کیفری اجرا می شود.

وزیر دادگستری در پاسخ به این سوال ایرنا که آیا مقدمات اجرای این قانون فراهم شده است یا نه، گفت: بله، عمده مقدمات آن فراهم شده است و ۱۸ آیین نامه بود که همه را نوشتیم و برای تصویب برای رییس قوه قضاییه ارسال کردیم.

وی ادامه داد: چند ماده اصلاحیه نیز به مجلس پیشنهاد دادیم که امیدواریم این موارد نیز به تصویب مجلس برسد.

پورمحمدی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه اگر تا زمان اجرای قانون، موارد اصلاحی در مجلس به تصویب نرسد آیا اجرای آن به تعویق می افتد، اظهار داشت: اگر حتی تا زمان اجرای قانون آیین دادرسی کیفری یعنی تیرماه امسال، موارد اصلاحی به تصویب مجلس شورای اسلامی نرسد، قانون اجرا می شود.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: از آنجا که زمان مهلت اجرای قانون به ما داده شده، سر مهلت انشاء الله قانون را اجرا می کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا