مصاحبه آقای محمود فتاحی میلاسی رتبۀ سوم آزمون قضاوت ۹۵

مصاحبه اختصاصی پایگاه خبری اختبار

آقای محمود فتاحی میلاسی رتبۀ سوم آزمون قضاوت ۹۵ در سطح کشور

پایگاه خبری اختبار – آقای محمود فتاحی میلاسی که موفق به کسب رتبه سوم آزمون قضاوت ۱۳۹۵ در سطح کشور شده اند در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری اختبار به تشریح روش مطالعه و منابع مورد استفاده خود پرداختند.

ایشان در این مصاحبه ضمن تشریح برنامه مطالعه و کسب آمادگی خود منابعی را که در این مسیر استفاده کرده اند را معرفی نمودند، در ادامه چکیده این مصاحبه را خواهید خواند:

بسم الله الرحمن الرحیم، ما زنده از آنیم که آرام نگیریم موجیم که آسودگی ما عدم ماست، محمود فتاحی میلاسی هستم؛ رتبه ٣ آزمون قضاوت سال ۹۵، دارای مدرک کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجن.
متولد ١٣٧١ اصفهان هستم اما اصالتاً بختیاری و اهل شهرستان لردگانم. متأهلم و شغل آزاد دارم.
من در بهمن‌ماه سال ٩۴ در مؤسسه داداستان ثبت نام کردم و ضمن شرکت در کلاس‌ها، با برنامه مؤسسه پیش می‌رفتم. البته همزمان تا ابتدای تابستان شاغل هم بودم. از تیرماه کار را کنار گذاشتم و تمام وقتم را به درس‌خواندن اختصاص دادم.
من اعتقاد زیادی به «مرور» دارم؛ برای همین جوری برنامه‌ریزی کردم که هم به بودجه‌بندی‌های مؤسسه برسم و هم مرتب منابع را مرور کنم. هشت مرحله مرور برای خودم طراحی کردم:
 1. مرور آخر شب؛ ۲. مرور فردا صبح؛ ۳. مرور سه روز بعد؛ ۴. مرور ده روز بعد؛ ۵. مرور ٢۵ روزبعد؛ ۶. مرور ۴۵ روز بعد؛ ۷. مرور٧۵ روز بعد؛ ۸. مرور١٠٠روز بعد.
ساعت ٨ تا ١٣ هر روز را تنها به مرور و بقیه روز را به مطالعۀ مطالب جدید اختصاص می دادم. در این روش همۀ درس‌ها مرتب مرور می‌شد، به همین دلیل بعد از مرور چهارم  مواد در ذهن تثبیت می‌شد و فقط کافی بود که چشمم به ماده ای بیفتد تا همه چیز یادآوری شود. البته این روش من تلفیقی بود از برنامۀ مؤسسه داداستان و شیوه تندخوانی‌ای که مؤسسه برای ما برگزار کرد.
منابع مطالعاتی من در وهله اول نص مواد قانون بود اما برای بعضی درس ها مثل حقوق مدنی، نص کافی نیست.
حقوق مدنی: صرفاً کتاب قانون مدنی در نظم حقوق کنونی دکتر کاتوزیان و تست‌های آزمون‌های مؤسسه؛
حقوق تجارت: کتاب حقوق تجارت در نظم تطبیقی دکتر فلاح و ساده ساز فرشید فرحناکیان؛
آیین دادرسی و اجرای احکام مدنی: سه جلد بنیادین دکتر شمس و تست؛
آیین دادرسی و اجرای احکام کیفری: فقط قانون و تست‌های آزمون‌های مؤسسه؛
حقوق جزا: نص قانون و تست‌های آزمون‌های مؤسسه.
اما منبعی که به من کمک زیادی کرد، بخصوص در درس‌های حقوق جزا و آیین دادرسی کیفری و حقوق تجارت، جزوه‌های کلاسی مؤسسه بود که چند روز آخر برای جمع‌بندی مطالب بسیار مفید بود.
پرسش های آزمون قضاوت ۹۵ سطح متوسطی داشتند و من بارها خیلی از این تست ها را کار کرده بودم. فقط درس استعداد شغلی بود که فکر می کنم همه را غافلگیر کرد.
به داوطلبان عزیز توصیه می‌کنم برای شرکت در هر آزمونی، با یک برنامه مهندسی شده و دقیق پیش بروند، برای خود اصولی بگذارند و پای‌بند به اصولشان باشند.
اصول من در مسیر آمادگی برای آزمون قضاوت ۹۵ عبارت بود از:
١. وقت شناسی؛
٢. برنامه ریزی؛
٣. رعایت نظم؛
۴. رعایت اصول اخلاقی؛
۵. تلاش و پشت کار؛
۶. توکل بر خداوند مهربان.
توصیه دیگرم این است که خود را در لباس قضاوت یا وکالت ببینند؛ چون تا خود انسان خودش را باور نکند، هیچکس او را باور نخواهد کرد. هنگام ناامیدی، به کسانی فکر کنند که تمام امیدشان به آن‌هاست،همۀ مسیرهای زندگی‌شان را به سمت هدفشان متمرکز کنند و قدرتمندانه در این راه گام بردارند و به پرودگار جهانیان توکل کنند؛ چرا که متوکل حقیقی هیچ وقت شکست نمی‌خورد.
در پایان از دکتر قاضی‌زاده، استاد ذاکر و آقای اسلامی که کمک‌های زیادی برای موفقیت بنده انجام دادند تشکر می‌کنم. همچنین از خانواده عزیزم به‌خصوص مادرم و همسرم سپاسگزارم.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۷ دیدگاه ها

  1. سلام تبریک میگم برای موفقیتتون

    منظورتون ازمرور ۱۰۰ روز از آخرین باری که برای اولین بار خوندیم (مرور شب اول) یا بعد از مرور از ۷۵ روز.؟؟؟؟ممنون

      1. سلام
        مبارکتون باشه ..
        اقای فتاحی درس نامه ها وسوالات قضاوت با درس نامه ها وسوالات وکالت در موسسه داداستان فرق میکنه.یک سال برای ازمون وکالت داداستان بودم.وسوال دیگه اینکه زمان ازمون قضاوت چند ساعته / وازمون قضاوت سوالاتش تستیه یا تشریحی هم داره در جذب عمومی
        سپاسگزار میشم راهنمایی کنید.

  2. داداش محمود سلام و عرض ادب و تبریک فراوان بایت این موفقیت بزرگتون ان شاالله همیشه تو مراحل زندگی موفق باشین… یه سوال داشتم از خدمتتون.حقیقتش من دارم واسه آزمون وکالت آماده میشم میخواستم بدونم که اگه باهمین برنامه شما پیش برم خوبه یا نه؟ البته این رو هم عرض کنم که پایه ی نسبتآ قوی هم خدارو شکردارم ممنون میشم اگه راهنماییم کنیین________باسپاس فراوان…یا حق

    1. سلام سپاس گذارم. این برنامه امتحان خودشو پس داده ولی انجامش یه همت مردونه میخاد. این ای دی تلگرام منه اگه سوالی داشتی در خدمتم. @Fattahi_mahmood

  3. سلام آقا محمود گل بنده هم به نوبه خودم این پیروزی بزرگ را به شما و خانواده محترم تبریک میگم،بچه محل شما وحید صادقی 

     

  4. سلام علیکم باعرض تبریک خدمت شما بزرگوار.

    یک سوال داشتم شما در طول روز چند کتاب را برنامه ریزی کرده بودید تا بخوانید؟

    لطف میکنید یکم در مورد خواندن کتب و مرورشان دقیق بفرمایید.

    1. سلام ممنونم. در مورد مرور حداقل چهار درس در روز مرور میشه به علاوه دو درس جدید اگه بخوام ریزش رو بگم خیلی طولانی میشه اگه مدیر محترم سایت اختبار مایل باشن من ریزش رو طی یک فایلی برای عزیزان ارسال کنم و ایشان اون رو منتشر کنن برای شما دوستان. همچنینن من ای دی تلگرامم رو هم گذاشتم تا اگه مشکلی باشه بتونم کمکتون کنم. 

  5. سلام و عرض تبریک 

    از مدیریت محترم اختبار تقاضا میشود کارنامه ی اقای فتاحی را ضمیمه این مطلب نمایند…

    با تشکر

  6. تبریک.فقط این که منابع حقوق تجارت مشکل داره!!!!!!!!

    حقوق تجارت: کتاب آیین دادرسی مدنی در نظم تطبیقی دکتر فلاح !!!

    1. سلام. دکتر فلاح هم نظم تطبیقی آدم داره و هم تجارت. البته اگه میخایید تهیه کنید باید ویرایش جدید رو بگیرید جلدش مشکی رنگه.

      1. سلام  نوروزی هستم از بچه های خانمیرزا

        رتبه ۷ وکالت سال گذشته.میتونم شماره همراهتون رو داشته باشم چند کلامی باهم صحبت کنیم؟

  7. باسلام و سپاس به  اختبار عزیز

    با تبریک ویژه و خسته نباشید به محمود عزیز که با تلاش و پشتکار جانانه  و استعداد ذاتی و خدادادی  شگفتی آفرینی کردند و انشالله در آزمون وکالت هم قطعا و صدرصد همه را شگفت زده خواهند کرد

    تبریک و هزاران تبریک

      1. سلام وعرض ادب واحترام وتبریک ویژه خدمت دوست عزیزم. مهرداد از دانشگاه تهران. انشاالله با موفقیت بعدی در آزمون وکالت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا