مصاحبه آقای امیر مسعود دلاوری رتبه یک آزمون وکالت ۹۴ کانون وکلای مرکزی

مصاحبه اختصاصی پایگاه خبری اختبار با آقای امیر مسعود دلاوری رتبه یک آزمون وکالت ۹۴ کانون وکلای مرکزی (اراک)

پایگاه خبری اختبار – آقای امیر مسعود دلاوری حائز رتبه اول آزمون وکالت ۹۴ در کانون وکلای دادگستری مرکزی (اراک) در گفتگو با پایگاه خبری اختبار به تشریح تجربیات خود در مسیر کسب این موفقیت پرداختند. برای مشاهده مصاحبه های بیشتر آزمون وکالت اینجا کلیک نمایید.

آقای دلاوری در این گفتگو حمایت و پستیبانی خانواده را در راس علل موفقیت خود بر شمرده اند و پس از آن بر اهمیت و نقش خودباوری و برنامه ریزی منسجم تاکید کرده اند.

در ادامه چکیده گفتگو با آقای امیر مسعود دلاوری را می خوانید :

با عرض سلام امیر مسعود دلاوری هستم موفق به کسب رتبه یک آزمون وکالت سال ۹۴ کانون وکلای مرکزی (اراک) شدم، از دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق فارغ التحصیل شده ام.

من دانشجوی رشته مهندسی صنایع بودم، اما با توجه به علاقه زیادی که به رشته حقوق داشتم، انصراف دادم، و وارد رشته حقوق شدم و همین علاقه باعث شد در دانشگاه هم با معدل خوبی فارغ التحصیل بشوم، از آنجایی که من سال ۹۱ درسم تمام شد و باید به خدمت سربازی می رفتم، بین فراغت از تحصیل و شرکت در آزمون فاصله‌ 3 ساله ای افتاد و تقریبا تمام مطالب دانشگاهی را فراموش کرده بودم و فقط کلیات یادم مانده بود و این مساله کار را برای من کمی سخت کرده بود.

به نظر من این مسائل دلایل موفقیت من بوده و اگر داوطلبان دیگر هم این شرایط را برای خودشان ایجاد کنند به راحتی موفق خواهند شد.

اول: حمایت خانواده که واقعا پدر و مادرم در این مدت همیشه پشتیبان من بودند و هیچ وقت فشار و استرسی وارد نکردند، ازآن ها بی نهایت سپاسگزارم.

دوم: انگیزه، انرژی و خود باوری بود، از روز اولی که شروع به خواندن کردم فقط به کسب رتبه خوب فکر می کردم هرچند تقریبا صفر بودم ولی اصلا به قبول نشدن فکر نکردم، همین ذهنیت خوب باعث می شد درس ها را بهتر بفهمم، هیچوقت فکرهای منفی نمی کردم و از کسانی هم که صحبت های منفی می کردند فاصله می گرفتم.

سوم: برنامه ریزی و اجرای برنامه، به نظر من شرکت در آزمون های حقوقی موسسات می تواند مفید باشد، من خودم در این آزمون ها شرکت کردم و خیلی هم راضی بودم چون برای رسیدن به برنامه هر مرحله تمام تلاش خودم را می کردم و از هر وقت مرده ای نهایت استفاده را می کردم.

چهارم:  تست زدن مکرر مخصوصا تست های تالیفی

پنجم: مطالعه مفید خیلی مهم است، شاید یک نفر روزانه ۱۲ ساعت درس بخواند اما بازدهی نداشته باشد، در طی این مدت هر مساله ای که باعث حواس پرتی می شد را از خودم دور می کردم و با تمرکز درس می خواندم.

مطالعه دروس را بر مبنای برنامه موسسه جلو می رفتم و هر روز ۲-۳ درس می خواندم، روزانه ۷-۸ ساعت مطالعه می کردم که در روز های آخر به ۱۰ ساعت رسیده بود، چون واقعا نمی توانستم بیشتر از ۱۰ ساعت مطالعه کنم و خسته می شدم.

منابع من شامل منابع اصلی و منابع کمکی بود، منابع اصلی منابعی بودن که ۹۵% تمرکزم روی آن ها بود و از منابع کمکی فقط جاهایی که منبع اصلی من ناقص بود استفاده می کردم.

منابع پیشنهادی:

مدنی : نظم دکتر کاتوزیان، شرح مدنی دکتر بیات

آیین دادرسی مدنی : ساده ساز فرحناکیان

تجارت : ساده ساز فرحناکیان، تست دکتر قربانی

اصول فقه : درس هایی از اصول فقه دکتر شهبازی،  تست دکتر شهبازی

جزا : قانونیار

آیین دادرسی کیفری : صرفا متن قانون

البته همان طور که گفتم منابع کمکی متعددی داشتم که گاهی اوقات به آن ها رجوع می کردم.

قوانین خاص هم مد نظر عزیزان باشد، قانون پیش فروش ساختمان، قانون تملک آپارتمان ها،  قانون موجر و مستاجر،  قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی، قانون اجرای احکام مدنی، قانون اوقاف، قانون حمایت خانواده، قانون جدید شورای حل اختلاف، قانون دیوان عدالت اداری، قانون ارتشاء اختلاس و کلاهبرداری، قانون جرایم رایانه ای، قانون قاچاق انسان، قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قانون مطبوعات و …

این قوانین رو حتما مطالعه کنید و موادی که به نظرشما  قابلیت طرح سوال دارد را حتما توجه کنید، و یک هفته مانده به آزمون یک روز را اختصاص به قوانین خاص بدهید.

توصیه من به داوطلبان متوسط و قوی نیست، صحبتم فقط با داوطلبانی است  که مثل من ضعیف هستند و فکر می کنند نمی توانند موفق بشوند.

انگیزه داشته باشید، خودتان را باور کنید و اصلا فکر قبول نشدن را نکنید، فقط کمی انرژی و تلاش نیاز هست، من خودم سه سال از درس دور بودم اما با انرژی و خودباوری و توکل به خدا توانستم با رتبه خوب قبول بشوم، شما هم اگر تلاش کنید و به خودتان ایمان داشته باشید موفق می شوید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۳ دیدگاه ها

  1. آقای دلاوری بهتون تبریک میگم…میشه بفرمایید شما مطالعه ی هفتگیتون بر اساس بودجه بندی چه موسسه ای بود؟

  2. با سلام خدمت سرور بزرگوار آقای دلاوری با تمام وجود بریتان آرزوی موفقیت دارم چون از بیاناتتان میشود فهمید در گفتلر صادق هستید و هر چه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند .

    موفق و پیروز باشید

    بابک زارعی شیراز

  3. ممنون از لطفتون، امیدوارم دوستان اگر قصد شرکت تو آزمون رو دارن فقط با انرژی انگیزه و خودباوری درس بخونن حتما نتیجه زحماتشونو میبینن، دوست کوچکتان امیر مسعود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا