مصاحبه آقای احسان فرامرزی رتبه دوم آزمون وکالت ۹۴ کانون وکلای گلستان

مصاحبه اختصاصی پایگاه خبری اختبار با آقای احسان فرامرزی رتبه دوم آزمون وکالت ۹۴ کانون وکلای گلستان

پایگاه خبری اختبار – آقای احسان فرامرزی حائز رتبه دوم آزمون وکالت ۹۴ در کانون وکلای دادگستری گلستان در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری اختبار ضمن تشریح شیوه مطالعاتی خود و منابعی که برای کسب آمادگی مورد استفاده قرار داده اند، بر مطالعه روشن مند و مفید و همچنین یادداشت برداری از نکات مهم تاکید کرده اند. همچنین می توانید سایر مصاحبه های رتبه های برتر آزمون وکالت را در اختبار بخوانید.

در ادامه چکیده این گفتگو را می خوانید :

به نام خالق یکتا، اینجانب احسان فرامرزی متولد بهمن ۱۳۶۷،  اهل گنبد کاووس و دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق مالکیت فکری از دانشگاه علامه طباطبایی تهران هستم. خداوند را شاکرم که توانستم با توکل بر خدا و دعای پدر و مادرم در آزمون وکالت امسال، رتبه ۲ آزمون وکالت در کانون وکلای دادگستری گلستان را کسب کنم.
داوطلبان عزیزی که در حال تحصیل در دانشگاه ها هستند باید این نکته را مدنظر قرار بدهند که یکی از شروط قبولی در این آزمون این است که یادگیری در کلاس درس اساتید دانشگاه و به دنبال آن مرور مطالب تدریس شده در یادگیری و تشکیل پایه علمی حقوقی دوستان بسیار تاثیرگذار است. پس تمرکز و خوب گوش دادن در کلاس درس و مرور دروس، به نوعی پیمودن نصف مسیر موفقیت در آزمون های مختلف از جمله آزمون وکالت محسوب می شود، کما این که خود من نیز این روش را از ابتدا اعمال کردم و نتیجه خوبی  هم تا به امروز برایم به ارمغان داشته است.

در رابطه با برنامه ریزی  بدیهی است هرکسی خودش بهتر از دیگران می تواند برای خود برنامه ریزی کند. چون هر کسی نسبت به وضعیت و شرایط روزمره  خود واقف و آگاه است. نکته دیگر اینکه همیشه زیاد مطالعه کردن منتهی به موفقیت نمی شود. شخصا این عقیده را دارم که می توان روزانه با ۷ الی ۸ ساعت مطالعه مفید و عمیق در این آزمون قبول شد. پس اگر ساعات مطالعه کم ولی مفید باشد خیلی بهتر از ساعات زیاد با بازدهی کم است.

داوطلبین عزیز توجه کنند یکی از روش های درست این است که وقت خود را بیش از حد درگیر یک مطلب یا مبحث نکنند، زیرا باید بتوانید وقتی را برای مرور مطالب نیز اختصاص دهید. پس اگر سرعت مطالعه کم باشد دیگر وقتی برای مرور نخواهیم داشت. البته هم سرعت و هم دقت باید رعایت شود. این یکی از مصادیق تندخوانی محسوب می شود که مورد تایید بسیاری از کارشناسان و مشاوران آموزشی می باشد. همچنین محشا نویسی فراموش نشود و نکته های پراهمیت و کلیدی را وارد قوانین خود کنید.

منابع مطالعاتی حتی الامکان باید مختصر و مفید باشد و از تعدد منابع که باعث سردرگمی می شود پرهیز شود. منابع مطالعاتی خودم به این شرح بود :

مدنی : قانون مدنی در نظم حقوقی کنونی، جزوه و تست دکتر شهبازی

آیین دادرسی مدنی : متن قانون، ۲ جلد ساده ساز علی فلاح و تست فرشید فرحناکیان

حقوق تجارت : ساده ساز فرشید فرحناکیان و تست دکتر قربانی

اصول  فقه : اصول فقه شب خیز و تست دکتر شهبازی

جزای عمومی و اختصاصی : قانون یار مجازات اسلامی و تست نورمحمد صبری

آیین دادرسی کیفری : قانون یار آیین دادرسی کیفری و تست دکتر کلانتری

البته مطالعه ی برخی قوانین خاص و جدیدترین آراء وحدت رویه هم فراموش نشود.

در پایان توصیه من به دوستان عزیزی که قصد قبولی در این آزمون را دارند این است که در این مسیر هیچوقت نا امید نشوند و از ابتدا تا انتهای این مسیر توکل بر خداوند متعال را از یاد نبرید. شرط دیگر، هدف گذاری و داشتن اراده آهنین است. از همین حالا خود را در جمع قبولی های سال آینده ببینید. اگر اراده قوی و اعتماد به نفس بالایی داشته باشید قطعا پیروزید. پس امیدتان به خدا باشد و خودتان را دست کم نگیرید. با آرزوی موفقیت برای همه ی دوستان عزیزم.

کارنامه آقای احسان فرامرزی

کانون

کانون وکلای دادگستری گلستان

سهمیه

آزاد

رتبه در کانون و
در سهمیه

۲

نمره کل تراز نهایی

۱۰۴۵۵

درس

نام درس

نمره خام (درصد)

۱

حقوق مدنی

۳۵/۰۰

۲

آیین دادرسی مدنی

۸۸/۳۳

۳

حقوق تجارت

۸۵/۱۸

۴

اصول استنباط حقوق اسلامی

۷۶/۶۶

۵

حقوق جزا عمومی و اختصاصی

۸۸/۳۳

۶

حقوق آیین دادرسی کیفری

۸۳/۳۳

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. سلام نه اما بسیاری از سوالات احتمالی ممکن است از این منبع طرح شود اما کاملترین و بهترین منبع در نظم است .بررسی سوالات سنواتی طرح ۱۰۰ درصد سوالات بر اساس کتاب را نشان میدهد اما جزوه شهبازی ساده شده برخی از مباحث مهم حقوق مدنی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا