مدیر کل آموزش قضات، مراحل کارآموزی پذیرفته شدگان آزمون قضاوت را تشریح کرد

مدیرکل آموزش قضات از اتمام دوره های آموزشی زنان و ورود ۳۵ دادیار به دادسراهای کشور خبر داد.

غلامرضا موحدیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه آموزش قضات در سه مرحله انجام می شود گفت: قضات بعد از گزینش نهایی وارد بخش کارآموزی می شوند که مدت این دوره ها یکسال است. در دوره های علمی که ۴۰ درصد دوره کارآموزی است قضات با جدیدترین متد قضاوت، بازپرسی و دادیاری آشنا شده و بعد از گذراندن این دوره وارد دوره کارگاهی می شوند. این دوره ۶۰ درصد کارآموزی را در بر می گیرد و کارآموزان قضاوت با مهارت پرونده خوانی آشنا می شوند.

وی افزود: آخرین مرحله آموزش کارآموزی قضات، دوره یکصد روزه کارورزی است که در این مرحله کارآموزان قضاوت در دادگاهها در کنار قضات حاضرند و کسب تجربه می کنند.

مدیرکل آموزش قضات در پاسخ به اینکه اکنون چند کارآموز آماده نشستن بر پست قضاوت هستند گفت: دوره کارآموزی یکسال طول می کشد و گروهی هم اکنون در حال آموزش هستند ولی مستقیم قاضی نمی شوند. کارآموزان بعد از اتمام دوره دادیار شده و بعد از مراحل مختلف کاری قاضی خواهند شد. اکنون ۴۱۰ نفر در حال اتمام دوره کارآموزی هستند.

موحدیان اظهار داشت: در میان کارآموزان ۳۴ کارآموز زن بودند که بر اساس مقررات به محل سکونت خود برای همکاری با قوه قضائیه منتقل می شوند. این خانم های قاضی بیشتر به عنوان دادیار و معاون دادستان مشغول به کار می شوند ولی چند نفر خانم هم داریم که مستشار دیوانعالی شده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا