محکومان مواد مخدر از زندان ها خارج شده و در اردوگاه‌های ویژه محکومان مواد مخدر نگهداری می‌شوند

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور:

محکومان مواد مخدر از زندان ها خارج شده و در اردوگاه‌های ویژه محکومان مواد مخدر نگهداری می‌شوند

طرح دستبند و پابندهای الکترونیکی هنوز اجرایی نشده است، در حال نصب سرورها و تدوین آیین‌نامه مربوط به آن هستیم

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: پیش‌بینی سازمان زندانها برای ظرفیت اردوگاه‌های ویژه محکومان مواد مخدر ۳۰ هزار نفر است.

غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد وضعیت اردوگاه‌های ویژه محکومان مواد مخدر، اظهار کرد: در استان‌های خراسان و اصفهان برخی از فازهای اردوگاه‌ها را مورد بهره‌برداری قرار دادیم، البته فازهای نیمه تمام هم داریم.

وی ادامه داد: استان‌های تهران،‌ سیستان و بلوچستان و کرمان نیز به لحاظ اینکه تخصیص بودجه آن‌ها با مشکل مواجه شده است، متاسفانه کارها کندتر انجام می‌شود.

رییس سازمان زندان‌های کل کشور تصریح کرد: در رابطه با موضوع تخصیص بودجه پیگیری‌هایی صورت گرفته و امیدوارم اعتباری که در سال جاری برای این اردوگاه‌ها در نظر گرفته بودند آماده شود؛ چرا که اگر به موقع این اعتبار اختصاص می‌یافت در حال حاضر تمام مجموعه‌ها به بهره‌برداری می‌رسید، اما الان تنها بخشی از اردوگاه‌های ویژه محکومان مواد مخدر در استان‌های اصفهان و خراسان بهره‌برداری شده است.

وی درباره ظرفیت این اردوگاه‌ها نیز بیان کرد: آنچه برای هر ۵ اردوگاه‌ ویژه محکومان مواد مخدر پیش‌بینی کردیم در مجموع ۳۰ هزار نفر است و محکومان مواد مخدری که در زندان‌های استان‌ها هستند از آن زندان‌ها خارج شده و در اردوگاه‌های ویژه محکومان مواد مخدر نگهداری می‌شوند.

اسماعیلی در مورد اجرایی شدن طرح دستبند و پابندهای الکترونیکی اظهار کرد: این پروژه هنوز اجرایی نشده است؛ زیرا در حال نصب سرورها و تدوین آیین‌نامه مربوط به آن و اینکه چه زندان‌هایی مشمول این طرح قرار می‌گیرند، هستیم.

وی گفت: سازمان زندان‌ها در حال حاضر دستبند و پابندهای الکترونیکی را در اختیار دارد. به دلیل اینکه امکاناتمان محدود است دو استان تهران و اصفهان را برای اجرایی شدن این طرح در اولویت قرار دادیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا