متقاضیان دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد باید در زمان ثبت نام فارغ التحصیل شده باشند

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی:

متقاضیان دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد باید در زمان ثبت نام فارغ التحصیل شده باشند

داوطلبان دوره دکتری با آزمون می توانند بدون در نظر گرفتن مدرک کارشناسی ارشد خود، انتخاب رشته کنند

متقاضیان ثبت نام در دوره های دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی باید در زمان ثبت نام فارغ التحصیل شده باشند و دانشجویان کارشناسی ارشد نمی توانند دراین دوره ها ثبت نام کنند.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: داوطلبان ممتاز در صورتیکه هنگام ثبت نام فارغ التحصیل شده و نمره پایان نامه معدل آنها مشخص شده باشد، می توانند از این امتیاز استفاده کنند.

شرط معدل

ناصر اقبالی اقبالی افزود: میانگین نمرات دوره کارشناسی ارشد متقاضیان بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد باید در رشته های علوم انسانی ۱۸ و در دیگر رشته ها ۱۷ و بالاتر باشد.

بنابراعلام مرکز آزمون دانشگاه آزاد، رشته های حسابداری و مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی جزء استثنائات محسوب می شوند و معدل ۱۷ برای داوطلبان این رشته ها درنظر گرفته می شود.

اقبالی، نداشتن دروس معادل سازی، فارغ التحصیل شدن در شش نیمسال، نمره پایان نامه ۱۸/۵ و متجانس و همنام بودن رشته انتخابی را از دیگر شرایط ثبت نام در دوره دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد برشمرد.

حوزه های برگزاری آزمون

وی در مورد حوزه های انتخابی داوطلبان با آزمون دوره دکتری گفت: امسال برای اولین بار داوطلبان دوره با آزمون دکتری می توانند حوزه امتحانی خود را بر اساس نزدیکی به محل سکونت خود انتخاب کنند که برهمین اساس، حوزه های امتحانی امسال شامل اصفهان(خوراسگان)، علوم و تحقیقات خوزستان، تبریز، تهران، مشهد، رشت، ساری، شیراز، کرمان، علوم و تحقیقات کرمانشاه و پردیس علوم تحقیقات سیستان و بلوچستان خواهد بود.

رعایت شرط تجانس

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد در مورد رعایت شرطهای تجانس برای شرکت در آزمون دوره دکتری امسال نیز گفت: داوطلبان دوره دکتری با آزمون می توانند بدون در نظر گرفتن مدرک کارشناسی ارشد خود، انتخاب رشته کنند، اما این شرط شامل رشته های بدون آزمون، رشته دامپزشکی (با آزمون) و مدیریت خدمات بهداشت درمانی نمی شود.

داوطلبان برای آگاهی از جزئیات رعایت شرط تجانس می توانند به دفترچه دوره دکتری که در سایت www.azmoon.org قرار دارد، رجوع کنند.

داوطلبان می توانند در صورت مواجه شدن با هر سؤال یا ابهامی به سایت های www.azmoon.org و www.pubr-azmoon.com مراجعه کنند و در قسمت پرسش و پاسخ، سؤال خود را مطرح کنند و یا به نشانی الکترونیکی porsesh@pubr-azmoon.com ایمیل خود را ارسال کنند تا کارشناسان مرکز در اسرع وقت به آنها پاسخ گویند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا